וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הברק פגע רק בסמוך": מצבו של הצעיר שנפגע מוסיף להיות קשה ויציב

9.12.2019 / 11:12

הרופאים בבית החולים רמב"ם שבחיפה מביעים אופטימיות זהירה בנוגע למצבו של בן ה-18 שפונה במצב קשה, לאחר שנפגע מברק סמוך לקיבוץ רמת השופט. הרופאים שיבחו את חבריו ואת אנשי מד"א שטיפלו בצעיר במהירות והצילו את חייו. "השאלה באירועים כאלה - הזמן שחולף עד לטיפול"

עריכה: אסף דרורי

בבבית החולים רמב"ם בחיפה מביעים הבוקר (שני) אופטימיות זהירה בנוגע למצבו של הצעיר בן ה-18 שנפגע ממכת ברק. הוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ ומצבו מוגדר קשה אך יציב. נערכה לו סדרת בדיקות ונשללה פגיעה באיברים חיוניים. בבדיקות לא נמצאה פגיעה בלב האופיינית לפגיעת ברק. הוא אינו סובל מכוויות, וכעת הוא מורדם על מנת לאפשר לו מנוחה להחלמה. כשיתעורר ניתן יהיה לעמוד סופית על מצבו.

מבית החולים נמסר כי מדובר בצעיר בריא ובכושר גופני גבוה, אבל הרופאים מייחסים את הישרדותו באירוע הקשה להנחתם כי הברק הכה בסמוך לו ולא בו ישירות. הם גם שיבחו את חבריו שמיד נזעקו אליו, חובש שהיה במקום שביצע בו החייאה וכן מתנדבת מד"א שבשגרה היא ככל הנראה רופאת בית חולים העמק, שהייתה בצוות הנט"ן שהגיע תוך דקות. "השאלה הגדולה שלנו באירועים כאלה זה כמה זמן הוא שהה בשטח עד תחילת טיפול", אמר לוואלה! NEWS ד"ר אבי ויסמן, סגן מנהל בית החולים רמב"ם.

"הוא עדיין מוגדר במצב קשה", אמרה סגנית מנהלת בית החולים, ד"ר מיכל מקל. "הוא יציב, הוא מונשם ומורדם, מייצבים אותו מבחינה נשימתית. עדיין עושים הערכה בנוגע לשאר הפגיעות - יש פגיעות שאנחנו יודעים עכשיו שקיימות ויש פגיעות שנצטרך להתעדכן בהמשך ברגע שנוכל להעיר אותו, ולקבל עוד איזשהי אינפורמציה על מצב. יש כוויות חיצוניות, אלה דברים שאנחנו רואים אותם, לגבי כוויות פנימיות לא הכל אנחנו יכולים להעריך כרגע. אנחנו יודעים שיש פגיעה ריאתית וכאמור יש דברים שנצטרך להעריך בהמשך ברגע שניתן יהיה להעיר אותו".

"ההחייאה בשטח קודם כל הביאה אותו במצב חי, אנחנו יודעים בהחלט שפגיעת ברק יכולה גם להרוג", הוסיף ד"ר מקל. "קשה להעריך מה הייתה עוצמת הפגיעה מבחינה חשמלית. הוא בהחלט קיבל טיפול טוב בשטח. לגבי טיב ההחייאה זה מסוג הדברים שקשה לנו להעריך כרגע מכיוון שרק ברגע שניתן יהיה להעיר אותו נוכל להגיד מה מצבו ואם היתה איזשהי השפעה גם על המוח בתקופה שהוא לא נשם. בהמשך היום נמשיך לייצב את מצבו. קשה עדיין להגיד מתי יהיה ניתן להעיר אותו".

צעיר שככה"נ נפגע ממכת ברק, בשטח פתוח באזור רמת השופט מועצה אזורית מגידו, 8 בדצמבר 2019. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
הצעיר פונה במהירות לבית החולים. רמת השופט, אתמול (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

"סופת הברקים הזו החלה בסביבות השעה 17:00 ולמרות שהייתי ארבעה קילומטרים משם בנסיעה, אחד מהם שהבזיק פתאום, הרעיד לי את האוטו", סיפר חבר קיבוץ גלעד הסמוך, "היה אור גדול ואחכ נשמע רעם חזק מאד. התקשרתי לאשתי שהיתה בקיבוץ, עוד יותר רחוק, היא לא ראתה את הברק אבל גם היא שמעה אותו".

"סביב 19:00 העבירו אלינו פצוע עם סימני פגיעה מהתחשמלות", סיפר אתמול פרמדיק מד"א אלמוג שק. "הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמה, טיפול תרופתי וחימום ופינינו אותו לרמב"ם כשמצבו קשה ויציב".

במקום בוא אירע המקרה יורדים גשמים עזים, זאת כחלק מהמערכת החורפית הפוקדת את הארץ בימים אלה. במהלך היום צפויים להימשך הגשמים לפרקים שילוו בסופות רעמים שירדו מצפון הארץ ועד צפון הנגב, כאשר בנגב צפוי לרדת גשם מקומי שיהיה קל ברובו. במדבר יהודה וים המלח קיים חשש לשיטפונות ובמישור החוף ובשפלה חשש להצפות. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה ובחרמון אף ייתכן שלג. ביום שלישי גשמים מקומיים ירדו והטמפרטורות ימשיכו להיות נמוכות מהרגיל, במהלך היום הגשמים ייפסקו.

עוד בוואלה!

צעיר בן 18 נפצע קשה מפגיעת ברק בצפון הארץ

לכתבה המלאה
בית החולים רמב"ם בחיפה. יואב איתיאל
מאושפז במצב קשה אך יציב. רמב"ם (צילום: יואב איתיאל)/יואב איתיאל

בחודש אוקטובר נהרג אשר חזות בן ה-14 מפגיעת ברק בעת ששהה עם בני משפחתו בחוף זיקים. באירוע נפגעו שלושה מאחיו וצעירה נוספת באורח קל, בינוני וקשה. הנער בן ה-14 פונה יחד עם ארבעה מבני משפחתו לבית החולים ברזילי באשקלון, כשמצבו אנוש. הרופאים נאבקו על חייו, אך נאלצו לקבוע את מותו.

חמשת בני המשפחה יצאו לבילוי בחוף זיקים, כשברק פגע בהם. "עמדנו בחוף. מזג האוויר התהפך ופתאום היה ברק בעוצמה אדירה לכיוון תחנת הכוח", סיפר אחד המתרחצים במקום. עד ראייה נוסף תיאר: "ראינו ברק ממש קרוב אלינו ברמה מפחידה מאוד ואז המשיכו ברקים, ופתאום באו אנשים והתחילו להגיד שיש פצועים. הרגשנו את הברק ממש לידינו".

לאחר הפגיעה, המציל ועוברי אורח נוספים מיהרו לעזור להם והזעיקו את מד"א לזירה, שבמועצה האזורית חוף אשקלון. הצוותים הרפואיים פינו את החמישה לבית החולים.

(עדכון ראשון: 08:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully