וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן והליכוד סיכמו: בחירות ב-2 במרץ אם תתפזר הכנסת

9.12.2019 / 12:51

שלושה ימים לקראת פיזורה האוטומטי של הכנסת, נציגי המפלגות הגיעו להסכמה בנוגע למועד לבחירות, ככל שיוחלט לקיימן בפרק הזמן שנותר. התאריך המקורי היה ב-10 במרץ, אך היות שמדובר בחג פורים, הסיעות ביקשו לדון בתאריך חלופי

עריכה: אסף דרורי

שלושה ימים לקראת פיזורה האוטומטי של הכנסת, בכחול לבן ובליכוד הגיעו היום (שני) להסכמות בנוגע לעריכת בחירות ב-2 במרץ, ככל שיוחלט לקיימן. מדובר על יום שני בשבוע ולא כפי שנהוג בדרך כלל לקיים את הבחירות ביום שלישי. התאריך המקורי של הבחירות היה אמור להיות ב-10 במרץ אך היות שמדובר בחג פורים, הסיעות ביקשו לדון בתאריך חלופי.

בימים האחרונים הובאו הצעות שונות לתאריך, אולם לבסוף בשתי המפלגות הוסכם על 2 במרץ. בין התאריך שהועלו: 25 בפברואר, 3 במרץ, 6 במרץ, 17 או 24 במרץ, אולם לא הושגה הסכמה על תאריכים אלו מסיבות שונות.

על מנת להקדים את מועד הבחירות, חברי הכנסת יחלו כבר היום בהליך החקיקה, שבמסגרתו ייערך שינוי בחוק יסוד. על הכנסת יהיה לסיים את הליך החקיקה עד יום רביעי לפני חצות שכן אז הכנסת מתפזרת אוטומטית ולא יהיה ניתן להמשיך בהליך.

המרכז המבצעי לוגיסטי של ועדת הבחירות המרכזית לכנסת בשוהם 24 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
הסכמות בנוגע לתאריך. מחסני ועדת הבחירות המרכזית/ראובן קסטרו

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הודיע מוקדם יותר בישיבת נשיאות הכנסת כי ככל שלא יימנעו הבחירות הנוספות, הכנסת תחוקק ביום רביעי הקרוב בשלוש קריאות את החוק שיקבע את הקדמת תאריך הבחירות ל-2 למרץ 2020. "גם כאשר נראה שאפסו הסיכויים למנוע את הבחירות המיותרות והיקרות האלו, לא נתחיל את הליך החקיקה לפני יום רביעי, על מנת לאפשר לראשי המפלגות להתעשת בדקה ה-90, רגע לפני שיהיה מאוחר מדי".

יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן אמר כי למרות ההסכמות, "כחול לבן תעשה כל מאמץ, עד לרגע האחרון, למנוע בחירות נוספות ומיותרות למדינת ישראל. כפי שהבטחנו לציבור, אם נתניהו ימנע הקמת ממשלת אחדות ונאלץ לפזר את הכנסת, נקיים מערכת בחירות קצרה ככל שניתן. אני שמח שבליכוד ובשאר סיעות הבית הסכימו להתגייס למהלך הזה".

בתוך כך, נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הודיעה אתמול ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי שופטי העליון בחרו היום בשופט ניל הנדל כיושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23. על פי החלטת השופטים, השופט עוזי פוגלמן ישמש כממלא מקומו. בשתי מערכות הבחירות שנערכו בשנה האחרונה שימש הנדל ממלא מקומו של יו"ר ועדת הבחירות, השופט מלצר.

(עדכון ראשון: 11:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully