וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "עדיין ניתן למנוע בחירות - אך לא בספינים של שינוי שיטה"

8.12.2019 / 20:42

יו"ר כחול לבן אמר כי בשלושת הימים שנותרו עד לפיזורה האוטומטי של הכנסת "עדיין יש תקווה למנוע בחירות מיותרות". הוא אף תקף את הליכוד על הטענות לפיהן נכנע ללפיד וטען כי "אני ולא אף אחד אחר" מקבל את ההחלטות

עריכה: אסף דרורי

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר הערב (ראשון) כי חרף הזמן הקצר שנותר עד לפיזורה האוטומטי של הכנסת ביום רביעי בחצות, ניתן עדיין למנוע בחירות בפעם השלישית תוך שנה. בכנס מקור ראשון שנערך בבנייני האומה בירושלים אמר כי "עדיין יש תקווה שנצליח למנוע בחירות מיותרות - אך לא בספינים של שינוי שיטה - שיחזירו אותנו לאותו הפלונטר". בדבריו התייחס גנץ לקריאתו של נתניהו אמש לקיים בחירות ישירות בין השניים לראשות הממשלה. "יש למנוע בחירות מתוך תפיסת אחריות. ולכן אעשה כל מאמץ במסגרת הערכים המובילים אותי ומבלי לוותר על עקרונות היסוד שלי בכדי למנוע בחירות שכאלו".

בנאומו רמז גנץ להפצרותיו של ראש הממשלה להאיץ במגעים לאחדות, על רקע האתגרים הביטחוניים וההזדמנות לספח את בקעת הירדן. הוא סיפר על ביקורו בבקעה ועל טענות חבריו החקלאים נגד הממשלה. "הם סיפרו לי שהממשלה מייבשת את החקלאות", אמר. "שהבנים שוקלים לעזוב. הסבירו לי שהתוכניות לפיתוח הבקעה תקועות ושהתושבים מסכנים את חייהם על הכבישים ביטחונית ובטיחותית כאחד. אנחנו מרגישים נטושים".

בני גנץ בועידת מקור ראשון, בנייני האומה, 8 בדצמבר 2019. אבישג שאר ישוב, אתר רשמי
"בלי ספינים". גנץ, הערב/אתר רשמי, אבישג שאר ישוב

"מרוב שנתניהו מדבר על הבקעה - הוא שכח שצריך לעשות", אמר גנץ. "לפני דיבורי סרק על סיפוח, יש לעסוק בפיתוח". הוא הוסיף כי בקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל וכך תישאר. "זה עניין ביטחוני ואסטרטגי - ולא רק עניין לקמפיין בחירות".

בהמשך דבריו שלל גנץ את דברי נתניהו והליכוד לפיהם הוא שבוי בידי שותפו להנהגת המפלגה יאיר לפיד. "אני מתייעץ עם שותפיי ועם אנשים נוספים ומקבל החלטות, אני ולא אף אחד אחר", קבע. אחר כך גם התייחס לקריאות להצטרפות לממשלה חרף כתבי האישום נגד נתניהו. "אני מזהה בתקופה האחרונה רבים שסבורים שניתן לסלוח על מעשי שחיתות, בשל הזדמנויות פוליטיות כאלו ואחרות", ציין. "התמיכה בדרך מדינית ופוליטית גורמת לעיוורון אצל חלק מהאנשים המבקשים 'לאתרג' את ראש הממשלה. אסור להסכים לכך. זה לא היה נכון בתקופות אחרות וזה גם לא נכון בימים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully