וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט האירופי קבע: בלסמי הוא לא מונח בלעדי

יצרני החומץ ממחוז מודנה שבאיטליה עתרו לביה"ד של האיחוד האירופי בניסיון למנוע ממתחרים להשתמש בשם "בלסמי" במוצרים, משום שהוא שלהם לשימוש בלעדי מתוקף ה"אינדיקציה הגיאוגרפית שלו". בהחלטה נכתב כי השימוש בשם בלבד לא משייך אותו למחוז ספציפי

חביות חומץ בלסמי ב-FICO EATALY בולוניה. רעות סהר,
חומץ בלסמי מיושן בחביות עץ למשך מספר שנים. חביות בלסמי בבולוניה, איטליה/רעות סהר

בית המשפט העליון של האיחוד האירופי סיכל השבוע ניסיון של יצרני חומץ בלסמי במחוז מודנה שבאיטליה למנוע ממתחרים להשתמש בשם "בלסמי" במוצריהם. היצרנים טענו כי המונח "חומץ בלסמי ממודנה" הוא שלהם לשימוש בלעדי תחת כללי האיחוד האירופי. הביטוי המתייחס לבלסמי ממודנה אכן מוגן תחת "אינדיקציה גיאוגרפית" מאז 2009, אך לדברי בית הדין אין פירושו שימוש בלעדי במילה "בלסמי".

האיחוד האירופי משתמש באינדיקציות גיאוגרפיות להגנה על אוכל ומשקאות "שאיכותם, המוניטין או מאפיינים אחרים שלהם קשורים למוצא גיאוגרפי", זאת בכדי להגן על המוצרים מפני "שימוש לרעה או חיקוי".

מודנה איטליה. ShutterStock
מחוז מודנה באיטליה/ShutterStock

מחוז מודנה, הנמצא בצפון איטליה, מפורסם בחומץ הבלסמי שלו. הוא עשוי מזני ענבים מסוימים המיושנים בחביות עץ במשך מספר שנים. אולם, בית המשפט האירופי קבע כי הגנה על השם "Aceto Balsamico di Modena" (מאיטלקית, חומץ בלסמי ממודנה) "אינה כוללת שימוש במונחים הלא-גיאוגרפיים הספציפיים של אותו שם". עוד נכתב בהחלטה כי הביטויים הללו הופיעו גם בחומץ בלסמי שמיוצר במחוז אחר באיטליה, רג'יו אמיליה ("Aceto balsamico tradizionale di Reggio Emilia" - "חומץ בלסמי מסורתי מרג'יו אמיליה").

"המונח 'אצ'טו' (חומץ) הוא מונח נפוץ והמונח 'בלסמיקו' (בלסמי) הוא שם תואר שמשמש בדרך כלל לחומץ בעל טעם מתוק-מר", נכתב בהחלטת בית המשפט. היצרנים במודנה עתרו לבית משפט לאחר שיצרנית חומץ בגרמניה שיווקה את מוצריה תחת השמות "בלסמיקו" ו"דויטשר בלסמיקו" (מגרמנית, "בלסמי גרמני"). התיק הגיע לפתחו של בית משפט בגרמניה, אשר הפנה אותו לבית הדין האירופי לבירור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully