וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה הקטלנית בכביש 443: הנהג חשוד בהמתה בקלות דעת

נהג הרכב החשוד שהתנגש במכוניתם של בני משפחת רימל וגרם למותן של ציפי ובתה התינוקת נעצר בשנית לאחר שהמשטרה טענה כי בידיה ראיות חדשות על נהיגה מופרזת ובקלות ראש מאיש שב"ס. ואולם השופט דחה את הטענות והורה לשחרר את הנהג הפוגע בנימוק שהראיות היו ידועות למשטרה

צילום: ניב אהרונסון ומד"א, עריכה: עמית שמחה

חקירת תאונת בכביש 443 - עדכונים אחרונים

  • הנהג החשוד נעצר פעם נוספת ונחשד בהמתה בקלות דעת
  • המשטרה: "האיץ את רכבו למהירויות מטורפות תוך כדי שהוא מסכן נוסעים בכביש"
  • ביהמ"ש הורה לשחררו בטענה כי הראיות לנהיגה בקלות דעת "כבר היו בפני המשטרה"
  • בתאונה נהרגו ציפי רימל ובתה נעם בת השלושה שבועות
  • מצבו של הבן איתי בן ה-12 ממשיך להיות אנוש; האב אפרים מאושפז במצב קשה

בית משפט השלום בירושלים דחה היום (שישי) את בקשת המשטרה להארכת מעצר הנהג טארק כורד החשוד בגרימת התאונה הקטלנית בכביש 443, והורה לשחררו. "הראיות לנהיגה במהירות מופרזת ובקלות ראש על הכביש היו ידועות כבר בפני המשטרה, בעת שזו חזרה בה מבקשת המעצר אתמול כששיחררה את החשוד, נימק השופט.

כורד, התנגש במכוניתם של משפחת רימל בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 443, שבה נהרגה אם המשפחה ציפי בת ה-34 ובתה התינוקת נעם רחל בת השלושה שבועות. הוא נעצר מוקדם יותר הבוקר בעקבות ראיות חדשות, לטענת המשטרה שמעידות על כך שנהג במהירות מופרזת.

בדיון שהתקיים היום בעניינו של הנהג החשוד, אמר נציב המשטרה כי נגבו עדויות נוספות "שחיזקו משמעותית את העדויות הקודמות בתיק, שלא רק הוסיפו על מסוכנות הנהג אלא אף החמירו את סעיף האישום". עוד אמר נציג המשטרה כי "המשיב הזה הפך את הכביש לשדה ניסויים פרטי שלו על מנת לנסות כלי רכב שקנה. הוא האיץ את רכבו למהירויות מטורפות תוך כדי שהוא מסכן נוסעים בכביש".

נציג המשטרה הסביר כי הם יודעים שהנסיעה היתה לצורך בחינת רכב, משום שהחשוד סיפר זאת לאנשים. העדות הנוספת, לפי נציג המשטרה, הגיעה מאיש שב"ס שעמד על מגדל שמירה וצפה על האירוע, "פה מדובר בנהג שבמודע האיץ מהירות וגרם מוות לאנשים".

האם ציפי ובתה נועה רחל, שנהרגו בתאונת דרכים בצומת גבעת זאב, והאב אפרים שנפצע בתאונה באורח קשה. זירת התאונה בצומת גבעת זאב.01 בדצמבר 2019.. באדיבות המשפחה
ציפי רימל ובתה התינוקת נעם רחל/באדיבות המשפחה

בתחילת השבוע הוארך מעצרו של הנהג טארק כורד, החשוד בהמתה בקלות דעת, אך הוא שוחרר אתמול על ידי המשטרה לאחר שהתקבלו תוצאות בדיקות המעבדות ולא נמצא שהיה תחת השפעת אלכוהול וסמים. כורד, תושב מזרח ירושלים בן 18, עדיין מאושפז במצב בינוני בבית החולים הדסה הר הצופים.

בבית החולים שערי צדק בירושלים מצבם של האב אפרים ובנו איתי שציין בתחילת השבוע את יום הולדתו ה-12, מוסיף להיות קשה ואנוש. מנכ"ל המרכז הרפואי, פרופ' עופר מרין, תיאר לאחר התאונה כי "שנים רבות אני עוסק בטראומה, ובאמת לא זכור לי לילות כל כך מורכבים כמו הלילה הזה", לדבריו, עדיין נשקפת סכנה לחייו של איתי שמורדם ומונשם.

תאונה כביש 443 (19\12\01). מד"א
ראיות חדשות. זירת התאונה בכביש 443/מד"א

התאונה אירעה בתחילת השבוע בעת שנסעו הזוג ציפי ואפרים רימל יחד עם התינוקת לקחת את בנם איתי מקרובת משפחת לירושלים. הם יצאו לארוחה משפחתית עם בני הדודים ובדרך חזרה התנגש בהם רכבו של כורד, סמוך לצומת גבעת זאב-מחנה עופר, מירושלים לכיוון מודיעין. כתוצאה מהתאונה, נפגעו שלושה רכבים נוספים שעמדו בצומת.

בשיחה למוקד מד"א נשמעה אישה שדיווחה על תאונה "רצינית" במעורבות שני כלי רכב בצומת עופר-גבעת זאב. עדת הראיה תיארה חמישה פצועים, בהם שני מבוגרים וילד, והוסיפה כי "יש פה אישה שלא נראית בהכרה ותינוק מחוץ לגמרי בסלקל שלא מגיב". עוד הוסיפה כי "כל הגברים מנסים לפתוח את האוטו ולהוציא את הסלקל".

השתיים הובאו למנוחות ביישובן נוה צוף בתחילת השבוע. לבני הזוג עוד שלושה ילדים - לאה בת התשע, עמיחי בן השבע והראל בן השלוש. ציפי עבדה בהוראה כמורה לאנגלית בבית ספר בנווה צוף. היא ובן זוגה אפרים היו בעבר רכזי נוער בהתנחלות, ושליחים בקהילה היהודית בשיקגו.

דבורה, אחותו של אפרים, סיפרה כי היא מכירה את ציפי עוד מכיתה ה'. "את רוב החיים שלי אני זוכרת איתה ולא בלעדיה", היא אמרה. כאחות הקטנה במשפחה, היא תיארה שהיא התקשתה ללמוד שעון ולוח הכפל. "וציפי הגיעה, מלאת כוח רצון וסבלנות, ובאותו רגע הפכה להיות החברה הכי טובה שלי", סיפרה. "ציפי ישבה ולימדה אותי הכול. בזכותה, עד היום באוניברסיטה אני עושה טריקים שהיא לימדה אותי. זאת הייתה ציפי לבוא ולעשות מה שצריך, וכמה שצריך, עם חיוך מרוח על הפנים, עם כזאת שמחה ועם כל אחד".

לפני שלושה שבועות היא הביאה לעולם את נועם רחל. "היא ביקשה שאבוא להיות איתה ולהביא לה שוקולדים. החזקתי את נועה. תמיד היה לי פחד מילדים קטנים, אבל היא פשוט נולדה יפה. ציפי כל כך התרגשה שיש לה עוד בת ונועם כבר הייתה לבושה בכל פריט ורוד אפשרי. אמרתי לציפי כמה הילדה שלה יפה. זאת תינוקת שלפני שלושה שבועות החזקתי אותה בבית חולים, והיום הגעתי לבית החולים הזה כדי להיפרד ממנה", הדגישה דבורה.

(עדכון ראשון: 11:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully