וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים למשפט בוועדת החקירה: "הדחת טראמפ אפשרית"

לאחר פרסום דוח ועדת המודיעין של בית הנבחרים, הגיע השלב השני של חקירת ההדחה נגד הנשיא טראמפ - כינוס ועדת המשפט, אליה זומנו ארבעה מומחים משפטיים במטרה לנסח את סעיפי האישום נגד הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ועדת המשפט של בית הנבחרים בארצות הברית התכנסה היום (רביעי) לחלק השני בחקירת ההדחה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעקבות פרשת אוקראינה-גייט. ארבעה מומחים למשפט חוקתי זומנו לתת עדות פותחת לוועדה, שמטרתה לנסח סעיפי אישום נגד הנשיא.

ועדת המשפט שמעה מארבעת המומחים, שלושה אנשי אקדמיה שנבחרו על ידי הדמוקרטים ופרופסור שנבחר על ידי הרפובליקנים, טענות לסוגיה האם מעשיו של טראמפ יכולים להיחשב "פשעים חמורים ועבירות עוון בדרגות שונות" המצדיקים את הדחתו.

פרופסור ג'ונתן טורלי מאוניברסיטת ג'ורג וושינגטון, העד היחיד שנבחר על ידי הרפובליקנים, אמר כי הראיות הנוכחיות אינן תומכות כראוי בטענות הדמוקרטים נגד טראמפ. עם זאת, טורלי הזהיר כי אם הנשיא טראמפ אכן קיים את שיחת הטלפון עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, בה לפי הטענות התנה סיוע צבאי אמריקני בחקירת יריבים פוליטיים - "אם זה יוכח", אמר, "הדבר יכול להוות עבירה שתאפשר הדחה".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים לפני פסגת נאט"ו בבריטניה. 03 בדצמבר 2019.. AP
"תתכן הדחה". טראמפ בפסגת נאט"ו/AP

אתמול פרסמה ועדת המודיעין של בית הנבחרים את דוח חקירת ההדחה של הנשיא. מהדוח עולה כי טראמפ ניצל את כוחו כדי ללחוץ על אוקראינה שתסייע לו בבחירות 2020 באמצעות חקירת יריבו הפוליטי, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, תוך עצירת סיוע צבאי בסך 400 מיליון דולר. טראמפ אף התנה את הזמנתו של נשיא אוקראינה לבית הלבן בפתיחת החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully