וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין נגד נתניהו וגנץ: אם אתם רוצים להשתגע - אל תגררו אתכם את העם

4.12.2019 / 13:32

נשיא המדינה מתח ביקורת חריפה נגד השניים שלדבריו גוררים את העם לבחירות מיותרות במקום לקדם ממשלת אחדות. "יש עוד זמן ואפשר לתקן - הגיעו להסכמות והחזירו את המדינה הזו למסלולה המתוקן", אמר

צילום: יניב זוהר, עריכה: עמית שמחה

מתקרבים לבחירות - עדכונים שוטפים:

  • ריבלין לגנץ ונתניהו: "רוצים להשתגע? אל תגררו את העם"
  • נתניהו: "מעוניין בהקמת ממשלת אחדות"
  • גנץ: "נתניהו מציב עצמו לפני היעדים שהוא עצמו מדבר עליהם"

נשיא המדינה ראובן ריבלין מתח ביקורת חריפה היום (רביעי) נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ על כך שאינם מביאים לתום המשבר הפוליטי. "נדמה לי שאתם פשוט רוצים להשתגע", אמר הנשיא. "אם כך תרצו - השתגעו! אך מדוע לגרור יחד אתכם את העם בישראל? יש עוד זמן ואפשר לתקן - הגיעו להסכמות והחזירו את המדינה הזו למסלולה המתוקן".

ריבלין אמר את הדברים בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של דוד בן גוריון, במלאות 46 שנים למותו. "זוהי עת צרה למדינת ישראל ולמשטר בישראל", הכריז. "זו אינה עת צרה לצד פוליטי כזה או אחר. זוהי עת צרה לכולנו, אזרחי המדינה ושליחי הציבור בה".

נשיא המדינה, רובי ריבלין במהלך טקס האזכרה הממלכתי לבן גוריון, שדה בוקר 4 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"אל תגררו את העם". ריבלין, היום/ראובן קסטרו

ריבלין דיבר על החוסרים בחוק ועל המשברים הפוליטיים, שמכשילים את הקמת הממשלה בישראל. "שבוע אחר שבוע, כותרות העיתונים מכריזות כי נקלענו הפעם למצב חסר תקדים לתרחיש שלא ניבא המחוקק", אמר. "הלקונות הללו מעידות יותר מכל, על מצב הקיצון, שאליו נקלענו. שתיקתו של החוק מול המצבים 'חסרי התקדים', הם שיקוף של המרחק, אליו נסחפה המערכת הפוליטית שלנו, ממסלול הזרימה השגרתי שלה, אל השוליים, הלא ברורים, הלא מוסדרים, הלא נהירים. אינני משווה את מצב הקיצון המשפטי והפוליטי אליו נקלעה מדינת ישראל לימי הקמתה".

"ציוצים עצבניים בטוויטר, פוסטים זועמים בפייסבוק ואפילו הפגנות בכיכרות הערים, אין משמעותם מלחמת אחים או קיצה של הדמוקרטיה", הוסיף ריבלין. "ישנם ביטויים חמורים אפילו חמורים מאוד, ביטויים פוגעים ומטרידים, שאסור היה שיאמרו, אך לא כל ביטוי הוא הסתה ולא כל מתן ביטוי לעמדה אחרת היא השתקה".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין יו"ר כחול לבן, בני גנץ וח"כ מאיר כהן במהלך טקס האזכרה הממלכתי לבן גוריון, שדה בוקר 4 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
ריבלין וגנץ בטקס האזכרה, היום/ראובן קסטרו

מוקדם יותר, לקראת המראתו לביקור בליסבון, אמר נתניהו כי הוא מעוניין בהקמת ממשלת אחדות וכי הדבר עדיין אפשרי, זאת חרף קרב ההאשמות בין הליכוד וכחול לבן, וכישלון פגישתו של נתניהו עם בני גנץ. לקראת המראתו לביקור בליסבון, נתניהו הוסיף כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן "עדיין יכול לעשות ממשלה איתנו, זו החלטה שלו".

"המדינה זקוקה כעת לממשלת אחדות ולא לבחירות מיותרות לגמרי, אבל אם ניקלע לבחירות - ננצח בהן", אמר נתניהו הבוקר. "אני רוצה אחדות. אחרי ההצעות הנדיבות שהצענו לכחול לבן, הם לא זזים מילימטר. הצענו כל מיני הצעות כולל דרכים להבטיח שממשלת האחדות הזאת תחזיק מעמד, הם פשוט מסרבים. זה מתנגש עם אינטרסים לאומיים גדולים מאוד בגלל אינטרס אישי של אדם פרטי - יאיר לפיד. זה מצער. אם זה לא יתאפשר אנחנו ניערך לבחירות וננצח בבחירות אבל אני עושה כל מאמץ כדי שעדיין נמצה את האפשרות של ממשלת אחדות ואני עדיין פתוח לשיחות עם כל מי שירצה להיפגש ואני מקווה שזה יישא פרי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בשדה התעופה בן גוריון לפני יציאתם לביקור בליסבון, פורטוגל 4 בדצמבר 2019. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
"עדיין מעוניין באחדות". נתניהו לקראת המראתו, היום/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

מנגד, יו"ר כחול לבן גנץ טען כי נתניהו שם את עצמו לפני מדינת ישראל. "נתניהו שבר את השיא של בן גוריון, שבסוף דרכו הלך והתיישב בשדה ולא שם את עצמו לפני המדינה", אמר. "לצערנו במציאות הפוליטית נתניהו מציב את עצמו לפני היעדים שהוא עצמו מדבר עליהם. אנחנו עושים את כל המאמצים למרות ההאשמות וחותרים לאחדות. אני מקווה שהכהונה של הכנסת תהיה ארוכה ולא קצרה כמו שמסתמן כרגע".

"יש ראשי ממשלה רבים לפני נתניהו שסיימו את תפקידם לא בשמחה גדולה", הוסיף גנץ. "אף אחד מהם לא העמיד את עצמו בפני מדינת ישראל. אני חושב שנתניהו שוגה בכך שהוא מעמיד את האגרים האישיים שלו לפני הקמתה של ממשלה. לא פסלנו את הליכוד ולא אף אחד. אני אחראי על מה שקורה בכחול לבן, אקבל את ההחלטות שלי, אתייעץ עם החברים שלי ואני מציע לא לשחק את משחקי ההאשמות. אני מסתכל על ליברמן שאמר שיצטרף למפלגה הגדולה, נראה אם הוא יעמוד במילה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully