וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תכננו לבצע פיגוע ביום העצמאות": כך נעצרו פעילי דאעש סמוך לירושלים

שני הצעירים הואשמו בחברות בארגון טרור, לאחר שנעצרו במהלך חודש אוקטובר בכפר ג'בל מוכאבר. בתיעוד נראים כוחות מסתערבים ולוחמי מג"ב עוצרים את השניים במיקומים שונים, זאת לאחר שהתקבל מידע על אודות מקום הימצאם

צילום: משטרת ישראל, עריכה: עמית שמחה

משמר הגבול פרסם היום (רביעי) תיעוד ממעצרם של שני פעילי דאעש (המדינה האסלאמית) שתכננו בין השאר לבצע פיגוע בירושלים ביום העצמאות. נגד השניים, אחמד ג'עביס בן ה-21 ובאסל עבידאת בן ה-19, הוגש לפני כשלושה ימים כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, בגין חברות בארגון טרור ואיסור פעולה ברכוש טרור.

המעצר התרחש בסוף חודש אוקטובר האחרון, אז פשטו עשרות מסתערבי ולוחמי מג"ב על שני בתים במקביל בכפר ג'בל מוכבר. "זו הייתה פעילות מתוכננת מראש", אמר קצין המסתערבים של מג"ב שפיקד על הפעילות. "המידע על אודות מיקומם של הנאשמים היה ברשותנו וברגע שהתנאים הבשילו הפעלנו כוחות מסוערבים וגלויים למעצרם במקביל בשני בתים שונים בכפר".

מעצר מסתערבי משמר הגבול של משטרת ישראל שני פעילי דאע"ש שתכננו לבצע בין היתר פיגוע בירושלים ביום העצמאות. אתר רשמי
תכננו לבצע פיגועים. מעצר הפעילים בג'בל מוכאבר/אתר רשמי

מפרסום עיקרי כתב האישום על ידי פרקליטות מחוז ירושלים עולה שהנאשמים שחברים בארגון הטרור דאעש, פעלו ביחד ולחוד כדי להזדהות, לתמוך ולהצטרף לארגון בדרכי פעולה שונות. בין השאר, במהלך חודש ספטמבר האחרון הם שוחחו על האפשרות לבציע פיגועים במוקדים שונים בבירה או בבסיס צבאי באזור בקעת הירדן. הם אף העלו אפשרות לרכוש נשק לפיגוע ירי במהלך אירוע המוני בירושלים ברחבת העירייה בכיכר ספרא ובבריכת הסולטן במהלך חגיגות יום העצמאות, במטרה להרוג כמה שיותר יהודים. לחלופין, במקרה שלא יוכלו להשיג נשק, שוחחו על האפשרות לבצע פיגוע דקירה.

עוד עלה כי בין 2019-2016 גלשו באתרי אינטרנט שונים העוסקים בפעילות הצבאית, הדתית והפוליטית של דאע"ש, ואף צפו בסרטוני הדרכה והחזיקו בחוברות הדרכה לייצור חומרי נפץ ורקטות. ביוני 2019 ניסה עבידאת להצטרף לכוחות הארגון בסיני, אולם לא הצליח להיכנס לשטחה של מצרים. כחלק מפעילותו במסגרת חברותו בארגון הטרור, גייס ג'עביס סכום של כ-2,000 שקלים והעבירו באמצעות אדם נוסף לדאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully