וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמר נלכדה מתחת לקרון הרכבת הקלה בי-ם ונהרגה: "אהבה לשמח אנשים"

קרוביה של בת ה-19 מפתח תקווה התקשו לעכל את מותה בתאונה הקשה. "היא הייתה אהובה על כולם", סיפר גיסה. חברתה שחזרה את הרגע בו נפלה בין הקרונות לנגד עיניה, בעת שחוותה התקף אפילפסיה: "חשבתי שהיא רוקדת, ניסיתי לתפוס אותה ולא הצלחתי"

צילום: מד"א, תיעוד מבצעי כב"ה ובית החולים שערי צדק, עריכה: עמית שמחה

תמר פניגשטיין בת ה-19 מפתח תקווה היא ההרוגה בתאונת הרכבת הקלה בירושלים - כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. לאחרונה החלה פניגשטיין את שנת השירות שלה במחלקת ההריון בבית החולים שערי צדק בירושלים, שם תיארו אותה כצעירה ש"האירה את המקום". הלווייתה תיערך היום בשעה 15:00 בבית העלמין ירקון שער בפתח תקווה.

"תמר הייתה בחורה שאוהבת אנשים באשר הם", אמר נדב אפרי, גיסה של תמר. "במסגרת השירות הלאומי שלה היא התנדבה במחלקה להריון בסיכון בשערי צדק מתוך אהבה לאנשים". הוא סיפר כי הייתה פעילה ומדריכה בתנועת עזרא. "תמיד היה לה חשוב של המשפחה והחיבור של החברות. שאלה מתי אנחנו מגיעים לשבת".

"היא רק רצתה לשמח אנשים", הוסיף. "למשפחה שלנו זה חשוב בתקופה הזאת לאור מה שקורה במדינה, שאנשים יראו יותר אהבה ופחות שנאה, זו הצוואה שלה. היא לא התעניינה בפוליטיקה, אבל היה חשוב לה שאחרים ישמחו. מכל דבר היא הייתה עושה חגיגה. היא הייתה אהובה על כולם. היא הייתה בזירה עם חברות בשירות לאומי שהיא התחילה לפני שלושה חודשים. הן יצאו לבלות. הבשורה הגיעה בשלוש לפנות בוקר, השוטרים דפקו בדלת. התחושות הן קשות, אף אחד לא חשב שזה יגיע. החיים מתהפכים ברגע".

בהודעה האחרונה ששלחה פניגשטיין בקבוצת הווטסאפ המשפחתית כתבה שהצעירה החגיגות מתחילות, שעות ספורות לפני מותה. משפחתה אישרה לתרום את קרניות עיניה של תמר.

תמר פניגשטיין שנהרגה בתאונת הרכבת הקלה בירושלים. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
"חיוך גדול ולבביות". פניגשטיין/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

כוחות חירום רבים, בהם מגן דוד אדום, משטרה ושירות כבאות והצל'ה הוזעקו לזירת התאונה הלילה סמוך למתחם התחנה המרכזית בעיר. לוחמי האש פעלו לחילוץ הצעירה, שתחילה נפצעה באורח אנוש, אך צוותים של מד"א נאלצו לקבוע את מותה במקום. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה.

בהקלטת השיחה למוקד מד"א נשמע עובר אורח שדיווח על התאונה. האזרח תיאר כי "נדרסה אישה ברכבת הקלה בתחנה המרכזית בירושלים. היא לכודה מתחת לרכבת ולא בהכרה". תוך זמן קצר הגיעו כוחות מד"א למקום.

חברתה, אחינועם בואנו, שחזרה את התאונה הקשה שאירעה בעת שפניגשטיין חוותה פרכוס אפילפסיה. שהיו בדרכן חזרה מצפייה בסרט. "היינו ביחד תשע בנות מהשירות הלאומי של שערי צדק, הלכנו לראות סרט בסינמה סיטי", סיפרה. "היה לה התקף כשהרכבת הגיעה בשניות. חשבתי שהיא צוחקת עליי, חשבתי שהיא רוקדת. היא התחילה להסתובב סביב עצמה והתחילה ללכת אחרונה, סוג של נופלת ופשוט קרסה בין הקרונות. ניסיתי לתפוס אותה בבגד ולא הצלחתי".

בואנו תיארה כי אחת החברות התקשרה למד"א, והעידה כי היא בקושי זוכרת דברים. "צרחנו שם וחלק לא הבינו שזו היא, ואני ראיתי שזו היא, זה היה ממש מהר. אני היחידה ואמרתי תמר תמר... ".

הצעירה סיפרה כי הכירה את תמר מהשירות הלאומי בשערי צדק. "היא התחברה ממש לכולם ואין מישהי שלא הכירה אותה", אמרה. "היא הייתה תמיד שמחה".

עוד בוואלה!

שינה, עיוורון ופרקים: המחלות הנדירות שמתמודדות על כניסה לסל התרופות

לכתבה המלאה
ההודעה האחרונה של ההרוגה מהתאונה בירושלים. אתר רשמי
ההודעה האחרונה של פניגשטיין לבני משפחתה/אתר רשמי

מנכ"ל האגודה להתנדבות, ירון לוץ, סיפר כי "תמר התחילה את שנת השירות שלה לפני כשלושה חודשים בבית החולים שערי צדק, ובעזרת החיוך הגדול והלבביות שאפיינה אותה האירה את המקום". לדבריו, "תקופה קצרה הספיקה תמר לבלוט ולתרום רבות, וכולנו מזועזעים מהתאונה המחרידה שבה מצאה את מותה הלילה בגיל 19. אנו המומים מכאב ושולחים את תנחומינו למשפחת פניגשטיין. נעשה הכול כדי לסייע וללוות את המשפחה וכדי לתמוך במתנדבות השירות האחרות ששירתו עם תמר יחד עם הצוות המסור של שערי צדק".

מנכ"ל בית החולים שערי צדק, פרופ' עומר מרין, שלח את תנחומיו למשפחת פניגשטיין. "תמר האירה באישיותה את כל מי שפגשה וטיפלה והיא תחסר מאוד לצוות ולמטופלות במחלקת הנשים", אמר מרין. "עם היוודע האסון צוותים מקצועיים וטיפולים משערי צדק מעניקים תמיכה וטיפול לכל בנות השירות הלאומי ואנו נמשיך ונלווה אותן ככל שיידרש".
 
מנהלת שירות המתנדבים והשירות הלאומי בשערי צדק, איילת כהן, סיפרה כי "תמר הייתה בחורה חייכנית ושמחה, שכבר בפגישה הראשונה איתה מתחברים אליה בקלות. תמר הייתה נכונה לכל משימה ואהבה מאוד את השירות ואת הקשר האישי למטופלות. זוהי אבידה גדולה עבורנו וטרגדיה בלתי נתפסת. כינסנו את כל בנות השירות ונעניק להן את כל התמיכה והליווי כדי להתגבר יחד על מותה של תמר".

תמר פניגשטיין ההרוגה בתאונת הדרכים רכבת הקלה בירושלים. אתר רשמי
"תחסר מאוד לצוות ולמטופלות". פניגשטיין/אתר רשמי

פרמדיק מד"א עוז פולק תיאר כי "מדובר בתאונה קשה ומזעזעת". הוא סיפר כי "כשהגענו למקום המראה היה קשה. ראינו צעירה כבת 19 לכודה מתחת לרכבת, היא הייתה ללא נשימה וללא דופק ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה, ארבע מחברותיה שהיו עדות לתאונה לקו בהתקף חרדה ולאחר טיפול רפואי, פינינו אותן להמשך טיפול בבית חולים".

(עדכון ראשון: 09:42)

זירת התאונה בה נהרגה בת 19 ברכבת הקלה בירושלים, 4 בדצמבר 2019. זק"א
"תאונה מזעזעת". זירת התאונה, הלילה/זק"א
תמר פניגשטיין ההרוגה בתאונת הדרכים רכבת הקלה בירושלים. אתר רשמי
"היה חשוב לה שאחרים ישמחו". פניגשטיין/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully