וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית אנטישמית בצרפת: 107 קברים חוללו בבית עלמין יהודי

גורמים רשמיים במדינה אמרו כי צלבי קרס רוססו על כמאה מצבות בבית קברות הממוקם סמוך לשטרסבורג שבמזרח צרפת. זאת ברקע ההצבעה בפרלמנט במדינה שקבע כי אנטי ישראליות ושלילת זכותו של העם היהודי למדינה היא סוג של אנטישמיות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין סירב להתנצל בפני הקהילה היהודית בבריטניה)

לפחות מאה מצבות בבית עלמין יהודי בשטרסבורג שבמזרח צרפת הושחתו אמש (שלישי) כשרוססו עליהן צלבי קרס - כך אמרו גורמים רשמיים, שצוטטו על ידי כלי תקשורת מקומיים. הרשות האזורית של הממשלה מסרה כי היא בודקת את הנזק, שנגרם ל-107 קברים בכפר ווסטהופן שבחבל הריין.

אזור אלזס סובל מצמיחה של תקריות גזעניות, כשרק בפברואר האחרון כ-80 קברים בבית קברות יהודי בעיירה קווזנהיים הושחתו ורוססו בצלבי קרס וסיסמאות אנטישמיות. נשיא צרפת עמנואל מקרון ביקר אז בבית הקברות שחולל, ואמר כי "מי שעשה זאת לא ראוי לרפובליקה הצרפתית וייענש". מקרון התחייב אז כי "אנו נפעל בעניין, ניישם את החוק ונעניש את מי שעשה זאת".

קברים שהושחתו בבית קברות יהודי באזור שטרסבורג, צרפת, 19 בפברואר 2019. רויטרס
האזור סובל מצמיחה של תקריות גזעניות. קברים שהושחתו בשטרסבורג, פברואר/רויטרס

המקרה אירע כשבמקביל הפרלמנט בצרפת אישר הצעת החלטה שקובעת כי אנטי ישראליות ושלילת זכותו של העם היהודי למדינה, היא סוג של אנטישמיות. הבית התחתון בפרלמנט אישר את החוק, וקרא גם לממשלה להצטרף למדינות נוספות באירופה, שאימצו את הגדרת האנטישמיות של כוח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה. בסך הכול, 154 מחוקקים תמכו בהחלטה ו-74 התנגדו לה.

בשנת 2018 עלה ב-74% מספר התלונות למשטרה על פשעים אנטישמיים בצרפת - ביתן של הקהילה היהודית והקהילה המוסלמית הגדולות ביותר באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully