וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות כתב האישום נגד נתניהו: אלפים מחו בת"א, עצרת תמיכה בירושלים

30.11.2019 / 22:00

אלפי מפגינים בכיכר הבימה קראו להתפטרותו של ראש הממשלה לאחר הגשת כתבי האישום. "איך עם תיקים כאלה הוא יכול להחליט החלטות כה גדולות?". במקביל, תומכי משפחת נתניהו הגיעו לבלפור: "נבהיר לכל המשתוקקים לפגוע בהם כי הרוע לא יעבור"

צילום: יותם רונן

אלפי בני אדם השתתפו הערב (שבת) בהפגנת התנועה לאיכות השלטון נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות החלטת היועמ"ש על הגשת כתבי האישום נגדו. המפגינים נושאים שלטים עליהם כתוב בין היתר "ביבי תתפטר אתה לא יכול יותר", "הגיע רפש עד נפש" ו"תתפטר, ישראל חשובה יותר".

"לשחיתות אין המנון, דגל, מדינה", אמר ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון. "זו מחלה ממארת שפוגעת בכל איבר בגוף. שחיתות אפשר למצוא בימין ובשמאל, אצל נשים וגברים, זו מחלה ויראלית. אף אחד לא חסין ממנה. אוי לבושה, ראש ממשלה מכהן חשוד בשלוש פרשות חמורות - שוחד, מרמה והפרת אמונים. אוי לבושה".

שלום אפלבוים, בן 77 מראשון לציון שהגיע להפגין, קרא לנתניהו לצאת לנבצרות. "הוא צריך להתפטר, צריך לקרוא מה הוא בעצמו אמר. איך עם תיקים כאלה הוא יכול להחליט החלטות כה גדולות? הוא הצליח לפלג את העם, זה הפשע הגדול ביותר שהוא עושה. אנחנו מקווים לטוב, למרות שאני סקפטי".

המפכ"ל לשעבר, רב-ניצב בדימוס אסף חפץ שהגיע אף הוא להפגנה, אמר לוואלה! NEWS, הגיע למחות על "ההשתלחות במערכת אכיפת החוק". "באתי להגן על מערכת אכיפת החוק. אנחנו במצב חירום, כל התהליך הזה, ההשתלחות במערכת אכיפת החוק זה פיגוע חברתי. זה יכול להוביל לעלייה בפשיעה. זה פיצול, המשטרה אין לה שיתוף פעולה. מה שקורה במגזר הערבי זה מה שיקרה פה", אמר חפץ, "אנשים במשטרה לא פוחדים, אבל מה שמטריד אותי זה הציבור. ל-50% אין אמון במשטרה. הפתרון הוא שראש הממשלה יילך. לא רק שהוא לא הולך, הוא עושה נזקים". הוא מחה גם על כך שלא מונה מפכ"ל קבוע. "אין דבר גרוע מזה", הוסיף.

מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, 30 בנובמבר 2019. אתר רשמי
"הצליח לפלג את העם". מפגינים נגד נתניהו בכיכר הבימה, הערב/אתר רשמי

במקביל, מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים התקיימה עצרת תמיכה בנתניהו. מארגני האירוע אמרו כי "נבהיר לכל אלה המשתוקקים לפגוע בהם כי הרוע לא יעבור ואין בכוונתנו לנטוש אותם". מהצד השני של הרחוב הפגינו כמה מתנגדי נתניהו, שקראו להתפטרותו.

לואיס שדה, 38 מעפולה, הגיע להפגנה בתל אביב דווקא כדי לתמוך בנתניהו. "הגעתי לפה במיוחד", סיפר. "זה לא ייתכן שאלה שמפגינים נגד ביבי עושים דווקא נגדנו, זה לא מכובד. אני שונא שעושים את זה, כי ביבי עושה הכול למען ישראל וכולם יודעים את זה. השמאלנים רוצים לעשות רע כי הם אוהבים את זה. הם כל הזמן מזכירים את כתבי האישום. כל הזמן אומרים שהוא מושחת ולקח שוחד, אבל זה שקר. זה לא צודק. הוא אוהב אותנו, וככה הם עושים לו. אני פה כי אני תומך בביבי. הם אוהבים לשקר ולהרוס את החיים של הבן אדם הזה".

מפגין שהגיע למקום ושמע את הדברים התערב ואמר לו: "אולי זה בגלל שהוא לקח שוחד וגנב אותך. קראת את כתב החשדות נגדו? אתה מכיר את תיק 4000 אין לך מושג על מה אתה מדבר".

תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ למעונו בבלפור, 30 בנובמבר 2019. אתר רשמי
תומכי ראש הממשלה מחוץ למעונו בבלפור, הערב/אתר רשמי

מאז פרסם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את החלטתו להגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום באשמת שוחד בתיק 4000 ומרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 ו-2000, התקיימו ברחבי הארץ כמה מחאות. הבולטת בהן התקיימה ברחבת מוזיאון תל אביב ביום שלישי האחרון, בהשתתפות אלפי תומכי נתניהו. בעצרת השתתפו השרה מירי רגב וחברי הכנסת מיקי זוהר ושלמה קרעי מהליכוד, אולם ראש הממשלה עצמו לא נכח באירוע.

(עדכון ראשון: 19:00)

מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, 30 בנובמבר 2019. אתר רשמי
"תתפטר, ישראל חשובה יותר". כיכר הבימה, הערב/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully