וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווי השבת מלאים עד אפס מקום: הנוסעים מחכים בתחנות, אך מרוצים

30.11.2019 / 13:33

בסוף השבוע השני שבו מופעלת תחבורה ציבורית בגוש דן, הנוסעים ממתינים בתחנות עד שחלקם מתייאשים, אך יש מי שהמזל האיר להם פנים. כתבת וואלה! NEWS הצטרפה אליהם וגילתה שהאיחורים והתקלות לא יעצרו את הנוסע הישראלי משימוש במיזם החינמי: "לא אמרו שיתגברו באוטובוסים?"

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

שבת בבוקר, יום יפה לטייל, ואנשים ממתינים בתחנת האוטובוס בגבעתיים למיניבוס שייקח אותם לתל אביב. אחרים מגיעים כדי לבדוק לאילו תחנות מגיע קו השבת החדש, וחלקם כבר התעדכנו באפליקציות על זמני ההגעה. למיזם "נעים בשבת" יש אתר אינטרנט הסברתי שנותן מידע על הקווים והשעות, אך הוא לא מציג מידע בזמן אמת על הגעת האוטובוס ולא מספק מוקד טלפוני לשאלות. למרות שעיריית תל אביב-יפו הודיעה בשבוע שעבר שהיא תתגבר את המיניבוסים, בגלל ההיענות הגדולה, התחנות עדיין מלאות בנוסעים שמחכים.

יחד עם זאת, זה לא מה שקלקל לישראלים את השמחה על כך שסוף-סוף יש במדינת ישראל תחבורה ציבורית בסוף השבוע, גם אם יצטרכו לחכות שעה או לפספס את אחד מהמיניבוסים בשל העומסים. בעיניהם, העובדה שניתן לנוע בשבת, ועוד ללא תשלום, אחרי מאבק של שנים - שווה את הכול.

נוסעים מגבעתיים לתל אביב בקווי השבת. יותם רונן
הנוסעים עולים על המיניבוס לתל אביב/יותם רונן

שתי בנות שממתינות בתחנה מספרות שהן הולכות להיפגש עם הוריהן בתל אביב, והסתכלו באפליקציה שמציגה מידע על זמני הגעת המיניבוס. "לפי מה שראיתי הוא אמור להגיע ב-11:26, אבל הוא מראה ב'לייב' איפה הוא נמצא כמו 'באבל' או 'גט טקסי'. ההורים שלנו מגיעים מרוסיה ואנחנו הולכים לפגוש אותם, סוף סוף יש לנו איך לנסוע", מספרת אחת מהן, ליאורה.

עודד, בן 60 מגבעתיים, מגיע במכוניתו כדי לבדוק מהן התחנות שבהן הקו עוצר. "אני מתעניין כי אני מגלה משהו בשביל הבן שלי. אני רואה שזה מגיע לבן יהודה והבן שלי גר שם", הוא מסביר. "לי ולבן שלי יש רכב, אבל יש בעיית חנייה ועדיף לנסוע בלי רכב. אני לא נוסע במיזם הזה, אבל שמעתי עליו וזה מצוין. שמעתי שעכשיו מתגברים באוטובוסים יותר גדולים כי 20 מקומות לא מספיקים. יש להניח שהביקוש לנסיעה לחוף הים עוד יגדל בקיץ".

עוד בוואלה!

80 שנות מאבק: הוויכוח הנצחי על התחבורה הציבורית בשבת

לכתבה המלאה
נוסעים מגבעתיים לתל אביב בקווי השבת. יותם רונן
"הביקוש לנסיעה לחוף הים עוד יגדל בקיץ". נוסעים ממתינים בתחנה להגעת המיניבוס/יותם רונן

בינתיים, הזמן עובר וליאורה וחברתה עדיין ממתינות למיניבוס שעדיין לא הגיע, למרות השעה שהופיעה באפליקציה. אנשים נוספים מצטרפים לתחנה, בהן ספיר שמגיעה בשעה 11:37 ואומרת: "אמור להגיע עוד שלוש דקות, אבל יש פה אנשים שמחכים כבר מ-11:20. הגעתי עכשיו, בואו נראה אם הוא יגיע".

גם מורן רובין מגבעתיים מצטרפת לתחנה ושואלת את הסובבים מתי צפוי להגיע המיניבוס הבא. "הגעתי לנסות את האוטובוס בחינם. אמרו לי שמחכים כבר חצי שעה. אחכה רבע שעה או שאקח מונית אם לא תהיה ברירה", היא אומרת. "זאת הפעם הראשונה ואני מצפה ושמחה. עד עכשיו הייתי תופסת מוניות. זה הרבה כסף אבל מה לעשות שרוצים להגיע לתל אביב".

נוסעים מגבעתיים לתל אביב בקווי השבת. יותם רונן
"עד עכשיו הייתי תופסת מוניות". אנסטסיה ובנה מחכים להגעת המיניבוס, היום/יותם רונן

עובד, עובר אורח שראה את כמות האנשים בתחנה, אומר למורן: "עכשיו עברתי ליד התחנות, עומדים שם אנשים קרוב לשעה ולא מגיעה תחבורה. עכשיו מגיע מיניבוס והוא יעלה את כולם, יהיה מלא וימשיך לנסוע, והם עוד פעם ימשיכו לחכות".

לדבריו, "הם בסך הכול צריכים לתגבר את התחבורה. לא נראה לי שזה עובד טוב, כל העסק הזה. אני אדם דתי, לא נוסע בשבת, אבל פגשתי חברים ליד הקניון והם אמרו לי שהם מחכים כבר שעה".

התארגנות מראש וקצת מזל

הנבואה של עובד מתגשמת: רק בשעה 12:00, אחרי המתנה של 40 דקות ולמרות העדכונים על תגבורי המיניבוסים, עובר סוף-סוף הקו והנהג מסמן לנוסעים שהוא מלא וממשיך לדרכו. ליאורה וחברתה מחליטות לעזוב את התחנה, וגם נוסעות נוספות מתייאשות.

"אנשים התייאשו והלכו", אומרת מורן. "היו פה יותר משתי בנות, הייתה פה בחורה שחיכתה יותר מחצי שעה והלכה. אמרו שיתגברו את האוטובוסים". לבסוף, מורן מחליטה לתפוס מונית אחרי הכול.

נוסעים מגבעתיים לתל אביב בקווי השבת. יותם רונן
המיניבוסים מלאים. נוסעים בתחנה, היום/יותם רונן

נורה, נוסעת נוספת מגבעתיים, המתינה גם היא למיניבוס שלבסוף לא עצר בתחנה מפני שהיה מלא עד אפס מקום. גם היא מחליטה לוותר וללכת לתחנת האם כדי לתפוס מקום בהסעה הראשונה שיוצאת. "זאת הנסיעה השנייה שלי. זה בסדר, ידעתי שיכול להיות מלא, פשוט צריכים להתארגן, לצאת יותר מוקדם או להגיע לתחנת האיסוף", היא אומרת. "אולי יהיה לי מקום עם קצת מזל, אבל לדעתי צריכים להוסיף אוטובוסים יותר גדולים כי זה ממש שירות מעולה. פעם כדי להגיע לתל אביב הייתי צריכה לקחת מונית. כל פעם 50 שקל. עכשיו יותר קל".

גם אנחנו מתייאשים ומחליטים לעבור לתחנה אחרת. בתחנה הקרובה עומדים אנסטסיה ובנה, שמחליטים לנסוע בפעם הראשונה בשירות החדש. "החלטנו לא להסתבך בתל אביב עם חנייה. וזאת הפעם הראשונה. ב'מוב איט' כתוב שהוא צריך להגיע תכף, אז בואו נראה. אם לא, פעם הבאה ניסע באוטו כרגיל".

נוסעים מגבעתיים לתל אביב בקווי השבת. יותם רונן
משתמשי קווי השבת, היום/יותם רונן

המיניבוס מגיע בדיוק בזמן - 12:06, ואפילו יש בו מקום. אנחנו מצליחים לעלות ובפנים, הנהג מספר לנו: "אנשים באים, רוצים לבלות ולטייל בחוף הים. יש תפוסה מלאה. אני לא יודע אם תגברו את המיניבוסים או לא".

אבנר, בן 78 מחולון, הגיע עם בת זוגו לחברים בגבעתיים ויחד עם עלו על המיניבוס. לדבריו, "במקום לקחת את האוטו ולהסתבך עם חניות. זאת הזדמנות טובה. לא חיכינו הרבה זמן, 3-4 דקות. אנחנו מרגישים מצוין".

בתחנה הבאה עולים לפחות שישה אנשים. מיכל, אחת הנוסעות, מספרת: "בדקתי ב'מוב איט' והיה די מדויק היום. בשבוע שעבר היה פחות מדויק ולא היה מקום. היום יש מקום וזה נפלא. אני בעד, יש לי משפחה בתל אביב וזה פתרון וחסכון כספי יוצא מן הכלל".

נוסעים מגבעתיים לתל אביב בקווי השבת. יותם רונן
משתמשי קווי השבת, היום/יותם רונן

לדבריה, מדובר במזל: "ממה שראיתי כבר, יצאתי מהבית, הגעתי בזמן ועליתי כמו שצריך. אבל היו אנשים שחיכו. זה כנראה עניין של מזל ושל הזמן שבו אתה מגיע. הכול תלוי בביקוש - עד שיהיה תגבור גדול יותר".

נוסעת נוספת מספרת שיחד איתה בתחנה היו אנשים שחיכו הרבה זמן, עד שהתייאשו. יהודית, תושבת גבעתיים, אומרת: "אני רוצה לברך על הרעיון. אני יוצאת להרפתקה, אין לי מושג איך הוא נוסע. פעמיי תל אביבה, כדי להכיר את הקו הזה, לאן שיורידו אותי, בין אם הוא יעבור בדיזנגוף או בים. הגעתי ברגע האחרון אבל חברתי אמרה שהם חיכו הרבה זמן, חצי שעה, וחלק מהנוסעים ויתרו והלכו".

נוסעים מגבעתיים לתל אביב בקווי השבת. יותם רונן
חלק מהנוסעים מתייאשים ובוחרים לקחת מונית. מורן/יותם רונן

בדרך חזור, המיניבוס חוזר די ריק בשעת הצהריים, שהם כולם יוצאים לכיוון תל אביב. הנהג מספר לנוסעים ש-400 מיניבוסים מאיישים את הקווים הללו, אבל בגלל העומסים החליטו להוריד 30 מהם ולהוסיף תשעה אוטובוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully