וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שינוי סטטוס קוו ללא סמכות": ש"ס דורשת למנוע את התחבורה הציבורית בשבת

26.11.2019 / 22:30

ח"כ משה ארבל פנה לשר התחבורה סמוטריץ', בדרישה שיפעיל את סמכותו ויקבע תקנות שימנעו את הפעלת שירות ההסעות שנפתח בסוף השבוע האחרון בגוש דן. "רשויות מקומיות שונות הרשו לעצמן לקבל החלטות חשובות ומהותיות בדבר אופי השבת", ציין בפנייתו לשר

"עדיף מכלום" המיזם החדש לתחבורה ציבורית בשבת יצא לדרך – והמיניבוסים מלאים עד אפס מקום/אבי כהן

ש"ס דרשה היום (שלישי) משר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שיפעיל את סמכותו בחוק, ויקבע תקנות שימנעו את הפעלת התחבורה הציבורית בשבת ברשויות המקומיות במרכז הארץ. דרישת ש"ס מגיעה בעקבות שירות "נעים בסופ"ש", שנפתח בסוף השבוע האחרון, ומקשר בין כמה מערי גוש דן תוך כדי השבת, בניגוד לסטטוס קוו ולנוהג עד היום.

ח"כ משה ארבל, נציג המפלגה, פנה במכתב לשר סמוטריץ', ובו העלה בפניו מתווה אפשרי להתערבות שתבטל את הפרוייקט של חלק מראשי הערים בגוש דן. במכתבו ציין ארבל כי לפי פקודת התעבורה, יש לשר התחבורה סמכות לקבוע תקנות בדבר "רכב מנועי ציבורי", כך שמפעילי השירות יזדקקו לרישיונות או היתרים מיוחדים להסעת נוסעים בשבת ברכב ציבורי.

קווי אוטובוסים בשבת מגבעתיים לתל אביב, 23 בנובמבר 2019. אבי כהן
קווי "נעים בסופ"ש", בסוף השבוע האחרון/אבי כהן

"לאור החלל שנוצר בשלטון המרכזי בתקופת הקיפאון הפוליטי בו שרויה הכנסת", כתב ח"כ ארבל, "הרשו לעצמן רשויות מקומיות שונות לקבל החלטות חשובות ומהותיות בדבר אופי השבת ואופי הפרהסיה הציבורית במדינת ישראל". הוא הסביר כי המהלך מהווה שינוי מרחיק לכת ב"מקומה של התחבורה הציבורית בשבת, ושינוי הסטטוס קוו הנהוג מהקמת המדינה. זאת, מבלי שניתנה לרשויות סמכות ברורה ומפורשת לכך".

ח"כ ארבל דרש בפנייתו לשר התחבורה: "הפעל את סמכויותיך בדין וקבע תקנות שישיבו את הסוגיה החשובה הזו להכרעתו של שר התחבורה". עוד הוסיף בפנייתו לשר כי "אומנם מצויים אנו בתקופת ממשלת מעבר, אולם ככל שבתקופה זו אין הממשלה רשאית לבצע מהלכים משמעותיים ולא הפיכים, כן לא ראוי שיעשו כן הרשויות המקומיות נוכח ניצול חולשת הממשל המרכזי בתקופה זו".

עוד בוואלה!

6 קווים במאות תחנות: מפת האוטובוסים שיפעלו בשבת בגוש דן נחשפת

לכתבה המלאה
קווי אוטובוס שפועלים בשבת בגוש דן, 22 בנובמבר 2019. דנה ירקצי
משתמשים במיזם "נעים בסופ"ש", בשישי האחרון/דנה ירקצי

אתמול יצא יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן נגד מיזם התחבורה החדש, ואמר כי "תופעת חילולי השבת בערים השונות מהווה מהלך התרסה בוטה שמנוצל על בידי פוליטיקאים חסרי בושה שלא מהססים לפגוע בצביונה היהודי של המדינה".

לדבריו, "מדובר בזעזוע עצום של שומרי תורה ומצוות ושל אזרחים מסורתיים נוכח הפגיעה הקשה בקדשי ישראל, רמיסת הסטטוס קוו, והפיכת יום השבת קודש ליום טיולים בחינם בכוונה תחילה". סגן השר הוסיף כי "הנציגות החרדית רואה בכאב גדול את ניצול תקופת ממשלת המעבר, בה אין יכולת ממשית לתקן חוקית את הפרצה הקשה במטרה לגרוף הון פוליטי על גב השבת קודש שכבודה נפגע בפרהסיה". הוא ציין כי "ברור שלא נאפשר לתופעה חמורה הזו להתרחב שכן מדובר בשינוי מערכתי של כל מה שנשמר בצביון היהודי לאורך שנים".

ראשי הסיעות החרדיות נמנעו עד כה מתגובה על המיזם החדש בטענה כי מדובר במהלך של הרשויות המקומיות ולא של הממשלה, ובתקופה שבה יש ממשלת מעבר, לא ניתן להפעיל צעדי חקיקה או החלטות ממשלה נגד יוזמה זו. עם זאת, מרביתם סירבו להצהיר כי במידה ויהיו חלק מממשלה עתידית, הם יפעלו כדי לבלום את הפעלת מערך ההיסעים בסופי השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully