וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן על התחבורה הציבורית בשבת: "התרסה בוטה שפוגעת בצביון היהודי"

25.11.2019 / 11:44

יו"ר יהדות התורה תקף את הרשויות המקומיות שהפעילו בסןף השבוע האחרון קווי תחבורה ציבורית ואמר כי מדובר ב"רמיסת הסטטוס קוו, והפיכת יום השבת קודש ליום טיולים בחינם בכוונה תחילה". לפיד השיב: "איש לא הסמיך אותך לקבוע מהו צביונה היהודי של המדינה"

"עדיף מכלום" המיזם החדש לתחבורה ציבורית בשבת יצא לדרך – והמיניבוסים מלאים עד אפס מקום/אבי כהן

יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן אמר הבוקר (שני) "תופעת חילולי השבת בערים השונות מהווה מהלך התרסה בוטה שמנוצל על בידי פוליטיקאים חסרי בושה שלא מהססים לפגוע בצביונה היהודי של המדינה". ליצמן אמר את הדברים לאחר שבסוף השבוע האחרון החלה לפעול תחבורה ציבורית בכמה רשויות מקומיות במרכז הארץ.

לדבריו, "מדובר בזעזוע עצום של שומרי תורה ומצוות ושל אזרחים מסורתיים נוכח הפגיעה הקשה בקדשי ישראל, רמיסת הסטטוס קוו, והפיכת יום השבת קודש ליום טיולים בחינם בכוונה תחילה". סגן השר אמר כי "הנציגות החרדית רואה בכאב גדול את ניצול תקופת ממשלת המעבר, בה אין יכולת ממשית לתקן חוקית את הפרצה הקשה במטרה לגרוף הון פוליטי על גב השבת קודש שכבודה נפגע בפרהסיה". הוא ציין כי "ברור שלא נאפשר לתופעה חמורה הזו להתרחב שכן מדובר בשינוי מערכתי של כל מה שנשמר בצביון היהודי לאורך שנים".

נציגי סיעת יהדות התורה ליצמן וגפני נכנסים לבית הנשיא להמליץ על המועמד שלהם להרכבת הממשלה, 23 בספטמבר 2019. רוני כנפו
מדובר בזעזוע עצום של שומרי תורה ומצוות. ח"כ ליצמן נואם/רוני כנפו

בתגובה לדבריו של ליצמן, כתב ח"כ יאיר לפיד, מראשי כחול לבן, בטוויטר כי "איש לא הסמיך את אדוני לקבוע מהו צביונה היהודי של מדינת ישראל".

ראשי הסיעות החרדיות נמנעו עד כה מתגובה על המיזם החדש בטענה כי מדובר במהלך של הרשויות המקומיות ולא של הממשלה, ובתקופה שבה יש ממשלת מעבר, לא ניתן להפעיל צעדי חקיקה או החלטות ממשלה נגד יוזמה זו. עם זאת, מרביתם סירבו להצהיר כי במידה ויהיו חלק מממשלה עתידית, הם יפעלו כדי לבלום את הפעלת מערך ההיסעים בסופי השבוע. דברי המחאה של ליצמן פורסמו כעת, בעיקר על רקע, מאבקים פנימיים שהוא מנהל בשנים האחרונות בתוך חסידות גור, אותה הוא מייצג בממשלה ובכנסת, זאת לאור ביקורת שהופנתה עליו מתוכה על כך שאינו פועל נגד עבודות ומיזמים ממשלתיים ועירוניים בשבת. בשבת האחרונה יצאה לדרך התוכנית להפעלת תחבורה ציבורית במהלך השבת בגוש דן. התחנות היו מלאות בצעירים שרצו לצאת לבלות בלי לקחת רכב או לבזבז כסף על מונית.

עוד בוואלה!

העיריות הפעילו תחבורה ציבורית בשבת, אך החרדים לא מערימים קשיים

לכתבה המלאה
קווי אוטובוסים בשבת מגבעתיים לתל אביב, 23 בנובמבר 2019. אבי כהן
קווי אוטובוסים בשבת מגבעתיים לתל אביב/אבי כהן

חבר מועצת העיר תל אביב-יפו הרב נפתלי לוברט, נציג סיעת מאמינים בעירייה ואחד מהחברים הבולטים בקואליציה המקומית, הצביע נגד התוכנית, התעמת עם ראש העיר רון חולדאי, אבל נותר חבר בקואליציה. לוברט סירב לספק הסבר, אבל טען כי "מספיק מדברים על זה, לא צריך לשמוע גם את העמדה שלי. אני בדיוק כמו ש"ס, מה שהם יגידו, זה מה שאני יגיד לך".

אלא שש"ס איננה חלק מהקואליציה העירונית בתל אביב-יפו. חבר המועצה אלחנן זבולון מטעם המפלגה, אמר כי "ההתנהלות הזו טעונה בדיקה". לדבריו, "אני ברמה האישית והציבורית לא ממש מבין את זה אבל צריך להפנות אליו את השאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully