וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולץ ללא רוח חיים מהדירה הבוערת: גבר בן 70 מת בשריפה בירושלים

השריפה פרצה בבניין מגורים ברחוב ארתור הנטקה. חמישה צוותי כיבוי הוזעקו למקום. צוות מד"א העניק טיפול רפואי בזירה לגבר שחולץ מהדירה הבוערת, אך נאלץ לקבוע את מותו. הכוחות פועלים למניעת התפשטות האש והעשן

צילום: מד"א

גבר בן 70 נספה היום (רביעי) בשריפה בבניין מגורים בירושלים. הגבר חולץ מהדירה הבוערת, שברחוב ארתור הנטקה שבשכונת קריית יובל שבדרום העיר, וקיבל טיפול רפואי במקום על ידי צוותי מד"א. בתום פעולות החייאה, הם נאלצו לקבוע את מותו. לזירה הוזעקו ארבעה צוותי כיבוי, שבמקביל לפעולות החילוץ וההצלה, ביצעו פעולות לכיבוי ולמניעת התפשטות האש והעשן לכלל הבניין.

חובש רפואת חירום שהגיע למקום, ירון נתן, סיפר: "כשהגענו ראינו שריפה בבניין מגורים, עשן יצא מחלונות הדירה ומתחת לדלת שהייתה נעולה. לאחר שלוחמי האש פרצו את הדלת, בכניסת הדירה שכב גבר כבן 70 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, וכשסימני כוויות נרחבות בגופו. התחלנו מייד בביצוע פעולות החייאה, אך בהמשך נאלצנו לקבוע את מותו".

לוחמי האש שהגיעו למקום, הבחינו בשריפה בקומה התחתונה בבניין ובעשן רב הבוקע מהדירה. הכבאים חדרו לדירה הבוערת והחלו בסריקות לאיתור לכודים, במקביל לפעולות כיבוי השריפה ומניעת התפשטות האש לכלל הבניין. בתחנת ירושלים של כבאות והצלה נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה.

זירת השריפה בירושלים 27 ביולי 2019. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
זירת השריפה/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

טפסר משנה רוני סונינו, מפקד תחנת כבאות והצלה "הבירה" שפיקד על האירוע, אמר: "דווח לנו על שריפה בבניין ברחוב הנטקה, הזנקנו למקום ארבעה צוותי כיבוי מתחנות כבאות והצלה הסמוכות. בתוך זמן קצר הגענו למקום וזיהינו להבות הבוקעות מדירה בקומה התחתונה של בניין בשכונה". הוא הוסיף כי "לוחמי האש חדרו דרך האש והעשן אל תוך הלהבות והחלו בסריקות לאיתור לכודים. לאחר זמן קצר ביותר, איתרנו אדם לכוד באחד החדרים וחילצנו אותו לאחור להמשך טיפול רפואי של מד"א".

ביום שישי נספו שני ילדים, בני שלוש וחמש, בשריפה שפרצה בדירה בנתניה. מדוח צוות חוקרי הדליקות המיוחד של כבאות והצלה עולה כי האחים אליעזר ורפאל אוחנה נהרגו לאחר שכשל חשמלי במנורת לילה גרם לפרוץ השריפה הקטלנית. ממצאי הבדיקה מעלים כי הדליקה אירעה בחלק של המבנה, שעשוי מבנייה קלה וחובר למבנה המקורי. בחלק המבנה הזה מערכת חשמל מאולתרת, לא תקנית ומסכנת חיים. הסיבה לדליקה היא כשל חשמלי שאירע במנורת לילה שהותקנה באופן מאולתר והוצבה מעל המיטה שהיוותה את מוקד השריפה בדירה.

לאחר התנגדות ההורים הוחלט כי גופות הילדים שנספו לא ינותחו אלא רק יצולמו ותערך בדיקת דם. עו"ד איתמר בן גביר המייצג את המשפחה אמר כי "מנענו פגיעה מיותרת במשפחה שהדבר האחרון שהייתה צריכה אחרי האסון זה פגיעה בגופות הילדים הצדיקים".

זירת השריפה בירושלים 27 ביולי 2019. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
זירת השריפה/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully