וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום הרוסי במזרח אירופה: "בריטניה ונאט"ו בעמדת נחיתות"

במכון מחקר ביטחוני בריטני אמרו כי הכוחות המוצבים במזרח אירופה על מנת להרתיע את מוסקבה סובלים מנחיתות קריטית. יחידות הארטילריה הרוסיות עשויות למחוץ את בעלות הברית בתרחיש של עימות

צילום: רויטרס

צבא בריטניה וכוחות נאט"ו נמצאים בעמדת נחיתות מובהקת מול רוסיה במזרח אירופה - כך עולה מדוח חדש של מכון מחקר בריטי. לפי הדוח של המכון לשירותים המלכותיים המאוחדים, לצבאות המערב יש "מחסור חמור" בארטילריה ובתחמושת. הדוח קבע גם כי הן לא יכולות לשמור על עמדה הגנתית אמינה.

בתגובה, אמרו במשרד ההגנה בבריטניה כי הממלכה משתפת פעולה עם נאט"ו וכי הצבא "מצויד היטב כדי לקחת תפקיד מוביל". הודח פורסם לקראת פגישת ראשי נאט"ו בלונדון בשבוע הבא, לציון 70 שנה להקמת הברית הצפון-אטלנטית, שמצויה במתיחות פנימית בין חברותיה.

בריטניה וחברות נאט"ו אחרות פרסו כוחות במזרח אירופה לצורך הרתעת מוסקבה, בעקבות סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014. כ-800 חיילים בריטים מוצבים באסטוניה, אולם לפי הדוח, הם בעמדת נחיתות קריטית מול צבא רוסיה.

נחתים אמריקנים בתרגיל של נאט"ו על אדמת איסלנד, 19 באוקטובר 2018. רויטרס
נחתים אמריקנים בתרגיל של נאט"ו על אדמת איסלנד, אוקטובר שעבר/רויטרס

בהשוואת היכולות הצבאיות בין הצדדים, במקרה "הלא סביר" של עימות בעצימות גבוהה בין נאט"ו לבין רוסיה, בריטניה נחותה מול רוסיה בכל הנוגע לכמות כלי הנשק וטווח האש שלהם. הדוח מזהיר כי כוחות הארטילריה הרוסיים יהיו חופשיים להכניע את היחידות הבריטיות. אלו כבר הוכיחו את יעילותם כשמחצו שתי יחידות אוקראיניות ב-2014 בתוך דקות אחדות.

עוד הזהיר הדוח כי בריטניה וצבאות נאט"ו לא מוגבלים רק מבחינת מספר יחידות הארטילריה שלהן, אלא סובלות ממחסור במאגרי תחמושת ובאמצעי תחבורה. בדוח נכתב כי יש "דחיפות ועדיפות קריטית" בחידוש ובשדרוג הארטילריה הבריטית.

משרד ההגנה הבריטי אמר כי "בריטניה לא עומדת לבדה, אלא לצד בעלות בריתה בנאט"ו, שעובדות יחד מקרוב באוויר, בים, ביבשה, בגרעין ובסייבר כדי להרתיע מפני איומים ולהגיב למשברים". עוד נאמר כי "בתור חברת נאט"ו עם תקציב ההגנה הגדול ביותר באירופה, הכוחות המזוינים של בריטניה מצוידים היטב כדי לקחת תפקיד מוביל בהתמודדות עם איומים ולהבטיח את ביטחונם של אזרחי בריטניה בבית ובחו"ל".

עם זאת, לפני נתוני משרד ההגנה מאוגוסט האחרון, סדר הכוח של הצבא הצטמצם זו השנה התשיעית ברציפות. בנוסף לכך, לפני שישה חודשים מצאה ועדת פיקוח של הפרלמנט הבריטי כי למשרד ההגנה יש "חור שחור" של כשבעה מיליארד ליש"ט לפחות בתכנית העשור שלו לציוד הצבא.

בתחילת החודש הזהיר נשיא צרפת עמנואל מקרון כי נאט"ו סובלת מ"מוות מוחי", לאור התנהלותה של ארצות הברית תחת הנהגתו של הנשיא דונלד טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully