וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים בכו וסירבו לצאת מהמקלט אחרי האזעקה באשקלון: "הם לא גיבורי על"

27.11.2019 / 13:30

רעות שפילמן דרייר תיעדה את ארבעת ילדיה במרחב המוגן באמצע הלילה, כשהם רועדים ומבוהלים. במשך דקות ארוכות הילדים חששו לעזוב את המקלט ולשוב הביתה, עד שהצליחה האם להרגיע אותם. "איך נותנים למציאות ההזויה הזאת לקרות? אי אפשר להמשיך לחיות ככה", מחתה. צפו בתיעוד

עריכה: טל רזניק

סמוך לשעה חצות אמש (שלישי), בעת הישמע האזעקה באשקלון, רצה רעות שפילמן דרייר עם ארבעת ילדיה למקלט בחצר הבית. חצי שעה לאחר מכן, הילדים נותרו מבוהלים ורועדים וסירבו לשוב לביתם. "זה רק קצה הקרחון", הסבירה שפילמן דרייר. "הם החווירו ואין להם תיאבון. הילדים כאן חיים בחרדה וזה לא נגמר באשקלון, שדרות או באר שבע".

שפילמן דרייר שחזרה כיצד הצליחה להחזיר את ילדיה מהמקלט הביתה. "בשום דרך לא ניתן היה להוציא אותם, ואז התאפסתי ואמרתי בואו נשב, נירגע ונדבר", תיארה. "הבת שלי ביקשה שאעביר נושא ואדבר על משהו אחר, אז התחלתי להראות לה איזה מתנות נזמין מאמזון. כמובן שאת הלילה הם בילו איתנו במיטה".

רעות שפילמן מאשקלון, צילמה את ילדיה רועדים מפחד לאחר אזעקה, 27 בנובמבר 2019. באדיבות המצולמים
"הילדים כאן חיים בחרדה". משפחת שפילמן דרייר/באדיבות המצולמים

זה שנים שתושבי אשקלון נאלצים להתמודד עם ירי הרקטות מעוטף עזה. רק בסבב ההסלמה האחרון, שהחל עם חיסולו של מנהיג הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא, שוגרו כ-20 רקטות רק לעבר העיר. שפילמן דרייר מחתה על אוזלת ידה של הממשלה בשמירת הביטחון בדרום. "איך נותנים למציאות ההזויה הזאת לקרות? אשקלון הפכה לעיר רפאים. אני היום מממנת מכיסי ממ"ד ב-200 אלף שקלים כי אני לא יכולה לרוץ יותר עם ארבעה ילדים למקלט מחוץ לבית".

לדבריה, "אנחנו מתוסכלים מהמצב הזה, כאילו מקובל לחיות עם טפטופים. אני לא אמורה לתת פתרונות, הם אמורים לעשות את זה. אי אפשר להמשיך לחיות ככה, הילדים פה הם לא גיבורי על".

עוד בוואלה!

שתי רקטות נורו לעוטף עזה; צה"ל תקף יעדי טרור של חמאס ברצועה

לכתבה המלאה

תושבי שדרות והעוטף הודיעו שיקיימו מחאה

תושבי שדרות ויישובי עוטף עזה הודיעו כי יקיימו הפגנת מחאה, בעקבות התחדשות הירי מרצועת עזה לאחר סבב הלחימה האחרון באזור. ההפגנה צפויה להתקיים בשעה 16:00 בצומת "ניר עם" (צומת הכניסה לשדרות מכיוון הרכבת). בהפגנה מתכוונים התושבים לדרוש לשים סוף למצב שבו הם נמצאים. "הבטיחו לנו שקט - והוא התנפץ לנו בפנים, הבטיחו לנו רגיעה - אבל הילדים כבר לא מאמינים, 18 שנה שיורים ויורים ויורים והחיים שלנו משתבשים", מסרו התושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully