וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון בהודו: מים ואוויר נקיים - או פיצוי לתושבים

בית המשפט העליון בהודו גינה את כישלונן של הרשויות לטפל בזיהום האוויר והמים. "הפכנו לבדיחה מהלכת. מדוע יש אנשים בתא הגזים הזה?", הטיחה השופטת במסגרת ההחלטה, שקבעה כי על הממשלות לפצות את מיליוני התושבים על הערפיח הסמיך שממנו סובלת ניו דלהי בחודש האחרון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בית המשפט העליון של הודו הכריז כי על ממשלות המדינות השונות לפצות את תושביהן אם הן לא מצליחות לספק להם אוויר ומים נקיים.

השופטים, שהתבטאו רבות בגנות כישלונן של הממשלות לטפל בנושא, אמרו כי לאזרחים יש זכות חוקתית לחיות ללא זיהום אוויר. הם נתנו לממשלות שישה שבועות להסביר מדוע הן לא צריכות לשלם את המחיר על "כישלונן למלא את מחויבויותיהן".

ממשלות פונג'אב, הריאנה, דלהי ואוטאר פרדש היו בין אלו שעליהן הוטלה האחריות לפצות את מיליוני האנשים החיים בערפיח של ניו דלהי.

"הפכנו לבדיחה מהלכת", אמרה השופטת. "הממשלה לא יכולה לספק אוויר ומים נקיים לאזרחים בעיר הבירה. מה הטעם בכל הפיתוח הזה? מה הטעם בלהיות מעצמה עולמית?". היא הוסיפה כי הזיהום כל כך חמור, עד שעדיף לתושבי האזורים המזוהמים ביותר "להתפוצץ" מאשר למות מוות איטי וכואב כתוצאה ממחלות הקשורות בזיהום האוויר, כמו סרטן.

רכבת נוסעת בניו דלהי ב-14 בנובמבר 2019. רויטרס
התושבים סובלים מהערפיח. רכבת נוסעת בניו דלהי/רויטרס

החודש הזה סבלה ניו דלהי מכמה מהימים המזוהמים ביותר אי-פעם, כשערפיח חום וסמיך הקשה על הראיה וגרם לצריבות בעיניים. מדד איכות האוויר, המנטר את כמות החלקיקים באוויר, מראה באופן קבוע כי הזיהום גבוה פי עשרה מהרמה המוגדרת בריאה על ידי ארגון הבריאות העולמי. העליון קבע כי "הזכות לחיים" של האזרחים נמצאת בסכנה בשל משבר הזיהום, ודרש מהרשויות לפעול.

לאחרונה פסק בית המשפט העליון של הודו כמה החלטות שנועדו לחייב את ממשלות המדינות לפעול, כולל איסור על שריפת יבולים, התורמת לזיהום בבירה. השופטים בבית המשפט הביעו זעם על כך שההחלטה לא מיושמת לחלוטין, ואף נראה ששריפת היבולים נמצאת בעלייה.

השופטת מישרה פנתה ישירות לתובע הכללי: "האם זה נסבל? האם זה לא גרוע יותר ממלחמה פנימית? מדוע יש אנשים בתא הגזים הזה?".

עוד בוואלה!

תושבים עוטים מסכות, טיסות בוטלו: ניו דלהי הפכה ל"תא גזים"

לכתבה המלאה
ערפיח בשמי ניו דלהי, הודו, 3 בנובמבר 2019. רויטרס
"מדוע יש אנשים בתא הגזים הזה?". ערפיח בניו דלהי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully