וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים עוטים מסכות, טיסות בוטלו: ניו דלהי הפכה ל"תא גזים"

עיר הענק בת 20 מיליון התושבים אפופת עננה רעילה בשל הפליטות ממכוניות, מפעלים ושריפות יבולים. חלק מהתושבים מתלוננים על כאבים, ובתי הספר נותרו סגורים. "המצב בלתי-נסבל", אמר ראש העיר, שהאשים פוליטיקאים ממדינות מחוז סמוכות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בירת הודו, ניו דלהי, נתונה לערפיח רעיל וכבד, החמו ביותר בשנים האחרונות, שהוביל להסטת טיסות מהמטרופולין שבו חיים כ-20 מיליון בני אדם. בכל חורף מתכסה עיר הענק בעננה רעילה כתוצאה מפליטות של כלי רכב, מפעלים ושריפות שדות במדינות השכנות. בתי הספר בעיר סגורים עד יום שלישי, ועבודות הבנייה נעצרו. החל ממחר, יוטלו מגבלות על התנועה בעיר.

המערכת הממשלתית לחיזוי איכות האוויר ומחקר (SAFAR), אמרה כי ריכוזי החלקיקים של פחות מ-2.5 מיקרונים הגיעו לריכוז הגבוה ביותר לעונה. לפי שגרירות ארצות הברית בעיר, המודדת באופן עצמאי את רמות הזיהום, הן הגיעו ל-810 מיקרוגרם למטר - בעוד שהסף של ארגון הבריאות העולמי הוא 25.

ערפיח בשמי ניו דלהי, הודו, 3 בנובמבר 2019. רויטרס
רמת הזיהום בעיר גבוהה בהרבה מהמותר. תושב ניו דלהי עם מסכה, היום/רויטרס

המצב החמור הוביל לחילופי האשמות בין פוליטיקאים בניו דלהי לבין הממשלה. "הזיהום הגיע לרמות בלתי-נסבלות", כתב בטוויטר ראש עיריית ניו דלהי, ארבינד קג'ריוואל. בשבוע שעבר הוא קרא למדינות השכנות פונג'ב והריאנה לפעול נגד הזיהום, שאותן האשים בכך שניו דלהי הפכה ל"תא גזים". מנגד, השר להגנת הסביבה בממשל הפדרלי, פרקש ג'אבדקר, האשים את ראש עיריית ניו דלהי בהפיכת הסוגיה לפוליטית כשהציג את שתי המדינות בתור "נבלים".

התושבים בעיר מתלוננים על כאבים בעיניים ובגרון, וחלקם עטו מסיכות כדי להתגונן מפני הזיהום. הראות בעיר כל כך גרועה עד שחברות תעופה גדולות הפסיקו את טיסותיהן מנמלי התעופה של ניו דלהי ואליהם. כמה שחקני קריקט ומאמנים התאמנו במסכות לקראת המשחק בין הודו לבנגלדש שיתקיים בהמשך היום.

בשנה שעברה מצא דוח של האו"ם כי 14 מ-15 הערים המזוהמות ביותר בעולם הן בהודו, כשלפי מחקר אחד בארצות הברית כמיליון איש מתים מכך מדי שנה.

עוד בוואלה!

"זה לא מאדים": השמיים באינדונזיה נצבעו אדום בשל שריפות הענק

לכתבה המלאה
ערפיח בשמי ניו דלהי, הודו, 3 בנובמבר 2019. רויטרס
14 מ-15 הערים המזוהמות ביותר בעולם הן בהודו. ניו דלהי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully