וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באו מוכנים להרוג": אישום נגד 3 צעירים בגין שוד אלים של גבאי בית הכנסת הגדול

26.11.2019 / 13:22

שני תושבי פרדיס ותושב נצרת בשנות ה-20 לחייהם הגיעו למשרדו של גבאי בית הכנסת הגדול בחיפה, בן 77, כשהם רעולי פנים וחמושים בסכין. על פי כתב האישום, הם היכו אותו באכזריות בפניו וסתמו את פיו בדבק, זאת בזמן שחיפשו תכשיטים ומזומנים. הגבאי: "יש לי סיוטים בלילה"

בית הכנסת הגדול בחיפה. גוגל תמונות, אתר רשמי
"השוטרים הצילו את חיי". בית הכנסת הגדול בחיפה בו עובד הגבאי שהותקף/אתר רשמי, גוגל תמונות

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שלישי) כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד שלושה צעירים, תושבי פרדיס ונצרת, בגין שוד אלים ואכזרי של גבאי בית הכנסת הגדול בחיפה, רופא בן 77 ממוצא קנדי. במקביל, ביקש התובע בתיק, עו"ד חאלד חכרוש, את הארכת מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים של השלושה, סאמר דרוויש בן ה-23 ועלאא אבו ערישה בן ה-24 מפרדיס ומהראן מנאע בן ה-28 מנצרת.

האירוע התרחש לפני כשלושה שבועות, ב-6 בנובמבר. השודדים הפתיעו את הגבאי הקשיש בשעת ערב במשרדו בבניין דירות שבבעלותו ברחוב הרצל בהדר הכרמל. בסביבות השעה 21:00 הם הגיעו למקום כשהם רעולי פנים בכובעי גרב, עוטים כפפות לידיהם ונושאים סולם. מכתב האישום עולה כי הם נקשו על הדלת, וכשפתח אותה הגבאי דחף אותו אבו ערישה עם סכין בידו, הצמיד את הסכין לצווארו והשלושה הובילו אותו לסלון הדירה.

הגבאי היה אחוז אימה וחשש לחייו. הם איימו עליו, הזהירו אותו לבל יצעק ודרשו ממנו לשמור על שקט.
במקביל אחד מהם הכה אותו באגרוף לפניו וחבל באפו. אחר כך כשהגבאי ניסה למשוך את הרעלה ולחשוף את פניו של אחד מהם, הוא נתן לו אגרוף נוסף וגרם לו שטף דם ו"פנס" בעין. מכתב האישום עולה כי אבו ערישה, מי שאחז בסכין, גרם לו לחבלה בגבה, קרוב לעין, כפת את ידיו וסתם את פיו במסקינגטייפ. הוא שלף מכיסו של הגבאי את ארנקו שהכיל המחאות ואיים עליו שאם יזוז ממקומו אזי הוא ימות.

הגבאי המפוחד והמדמם אמר להם שייקחו כל דבר שהם רוצים, ובלבד שיניחו לו, אבל הם היו משוכנעים שבדירה מוסתרים תכשיטים ומזומנים. הם דרשו כסף. על פי כתב האישום, אבו ערישה נותר לשמור עליו בזמן שדרוויש ומנאע ערכו חיפוש בדירה.

תחנת משטרה. ראובן קסטרו
משוכנעים שמדובר בשוד שתוכנן. תחנת משטרה/ראובן קסטרו

עוד עולה מהמסמך הפלילי כי בחדר הסמוך השודדים גילו כספת והם ניסו לפתוח אותה במכות פטיש. משלא הצליחו הם פנו לגבאי ודרשו ממנו לפתוח אותה, אבל הוא טען בפניהם כי הוא לא זוכר את הקוד הנדרש. בתגובה, הם תקפו אותו בעוד מכות וסטירות.

בסביבות השעה 21:30 נשמעו קולות מחדר המדרגות. היו אלה בלשי תחנת חיפה שעל פי מידע מודיעיני הגיעו למקום. השודדים נטלו את הכספת וניסו להימלט תוך שהגבאי השתחרר מהסרט הדביק על פיו וצעק "גנבים, גנבים". מחוץ לדירה נתקלו השלושה בבלשים, שבמקום לכדו את מנאע. מכתב האישום עולה כי אבו ערישה השליך את הכספת לעבר השוטרים ויחד עם דרוויש הם ניסו להימלט במעלה הבניין אבל נעצרו תוך זמן קצר על הגג על ידי השוטרים שנאלצו להפעיל כוח כדי להשתלט עליהם.

במשטרה משוכנעים שמדובר בשוד שתוכנן מראש על ידי מי שסבר שהאיש מגלגל כספים רבים, אבל לא ברור על ידי מי ולא ברור מי שלח את השלושה. הם מואשמים בשוד בנסיבות מחמירות, בהתפרצות, בתקיפת זקן, החזקת סכין והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו.

עוד בוואלה!

סער קרא לנתניהו להתפטר: עליו לקבל אחריות על המצב שבו תקועה המדינה

לכתבה המלאה

"הבלשים הצילו אותי, הם באו להרוג יהודי"

הגבאי טרם החלים לגמרי והאירוע רודף אותו. הוא אומר כי בלשי תחנת חיפה הצילו את חייו ואלמלא היו השודדים שומעים את ההמולה בחוץ ונמלטים מהמקום הם לא היו מהססים גם לרצוח אותו. "יש לי סיוטים בלילה. הם לא באו רק לשדוד, הם באו מוכנים להרוג אותי, במפורש", אמר לוואלה !NEWS, "הם באו לגנוב ולהרוג יהודי. אם לא היתה משטרה מגיעה, אז הם גם היו עושים את זה. כתבתי מכתב למפקד המשטרה ולשר לבטחון פנים והודיתי להם".

לכל השלושה יש עבר פלילי. כולם ריצו מאסרים. בין היתר אבו ערישה כבר ריצה מאסר בכלא בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. לסאמר דרוויש שהשתחרר לאחרונה לאחר מאסר בגין התפרצויות לבית בזכרון יעקב וכלי רכב בחוף הבונים יש מאסר על תנאי של 8 חדשים התלוי ועומד נגדו. גם מנאע ריצה מאסרים בכלא ועברו כולל הרשעות בעבריות אלימות רכוש וסמים, בהסכמה בין נציג הפרקליטות עו"ד אמיר אליאל עם עו"ד ויסאם עארף ועו"ד מאהר תלחמי מהסניגוריה הציבורית ועו"ד אמיר אבו חתום המייצגים את השלושה, ותוך שהם לומדים את תיק החקירה שעכשיו נמסר לידיהם, האריך השופט ניצן סילמן את מעצרם עד החלטה אחרת.

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה
  • שוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully