וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין הואשם בהסתה לגזענות ולטרור

הפרקליטות הגישה את כתב האישום נגד יו"ר ארגון הימין הקיצוני, לאחר שהתבטא בתקשורת על אלימות כלפי ערבים, שיבח את הטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערכת המכפלה וקרא "לזרוק את הסרטן שנמצא בהר הבית". גופשטיין: "מנדלבליט ושי ניצן החליטו שהמלחמה בהתבוללות היא גזענות"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, מרכז הסיוע לנפגעי גזענות וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין בגין הסתה לאלימות, הסתה לגזענות והסתה לטרור. גופשטיין, העומד בראש ארגון הימין להבה למניעת התבוללות, נאשם כי בכמה מקרים בין השנים 2012-2017 התבטא בכלי התקשורת באופן המגיע לכדי קריאה למעשי אלימות. בנוסף לכך, הוא מואשם בפרסום דברי הסתה לגזענות ודברי תמיכה והזדהות עם מעשה הטרור שביצע ברוך גולדשטיין.

הפרקליטות, שהגישה את כתב האישום באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, פירטה כמה מקרים המעלים החשד להסתה. באחד מהם, מאוגוסט 2012, גופשטיין התייחס לתקיפת נערים ממוצא ערבי על ידי צעירים יהודים בכיכר ציון ירושלים, מתוך מניע גזעני, ואמר ל"ערוץ 7" כי "כנראה שכאן הנערים הרימו את הכבוד היהודי מהרצפה ועשו את מה שהמשטרה הייתה צריכה לעשות. עשו דין בפורעים הערביים שהטרידו את הבנות היהודיות. חבל שהם נותנים את זה לבחורים לעשות ושלא המשטרה מטפלת בזה".

באותה הריאיון, גופשטיין אמר כי "בחור ערבי שרוצה למצוא בחורה שיחפש בכפר שלו, שלא יבוא אלינו לירושלים, שלא בקניון. שיחפש את זה אצלם בכפר ויטריד אותם. בנות יהודיות הן לא הפקר".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר גל המעצרים: יו"ר ארגון להב"ה ישוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים
בעקבות היענות נמוכה: הפגנת התמיכה בנתניהו תיערך ללא פוליטיקאים

דיון בקשה למנוע את השתתפותם של עוצמה יהודית בבחירות לכנסת ה - 22, כנסת, ירושלים , 14 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
שיבח את הטבח במערת המכפלה. גופשטיין/ראובן קסטרו

בראיון אחר, לאברי גלעד בערוץ 2, נשאל גופשטיין לגבי אלימות כלפי ערבים במסגרת המאבק בהתבוללות ומה ארגון להב"ה עושה במקרה שבחורה מתאהבת בערבי ורוצה לחיות גופשטיין השיב: "מכות לא חסר, ערבים, ללכת להרביץ מכות. אני לא פציפיסט. יש כאלה שמגיע להם להשתמש נגדם באלימות כן. ערבי שמתחיל עם יהודייה, לא צריך לדבר. ערבי שמתחיל עם יהודייה אני לא חושב שצריך להמשיך להתהלך יותר מדי ברחוב עם היהודייה שלו".

בריאיון שפורסם בחדשות 2 אמר גופשטיין כי "התנאי הראשון שאני הולך לחתונה, זה שאין פלסטינים בחתונה אצלנו. אין ערבים בחתונה. אצלנו זה על טהרת העבודה העברית. בוא נגיד שאם היה פה מלצר ערבי הוא לא היה מגיש את האוכל". כשנשאל על ידי הכתב: "אז מה הוא היה עושה?" השיב גופשטיין כי "הוא היה מחפש את בית החולים הקרוב נראה לי".

עוד בוואלה!

העליון פסל את מרזל וגופשטיין; בן גביר יוכל להתמודד בבחירות

לכתבה המלאה
אלי פרקש לובש חולצת ארגון להבה, דצמבר 2015. ראובן קסטרו
אדם לובש חולצת ארגון להב"ה/ראובן קסטרו

בהתייחס לעבירת הסתה לטרור, מתואר כי גופשטיין השתתף ב-2017 בחתונה שבה הניפו חלק מהמשתתפים סכינים, מצ'טות ובקבוקים המדמים בקבוק תבערה, התכסו כרעולי פנים, וכן קראו סיסמאות בעלות תוכן המסית לאלימות והמסית לגזענות נגד האוכלוסייה הערבית-מוסלמית. לפי כתב האישום, במהלך החתונה שר גופשטיין במיקרופון את הפזמון "ברוך הגבר, נכנס למערה, דרך הנשק וירה", תוך שהוא מתייחס בכך למעשה הטרור שביצע ברוך גולדשטיין.

"במהלך השמעת הפזמון, נופף הנאשם בידיו ושלהב את קהל הרוקדים. סמוך לאחר מכן, השמיע הנאשם את הסיסמה 'מוחמד מת, מוחמד מת'" נכתב בכתב האישום. עוד תואר כי "באותה עת, חלק ממשתתפי החתונה שנותרו במסיבה לבשו חולצות של ארגון להב"ה, היו רעולי פנים או מכוסי פנים בצורה חלקית, וחלקם נופפו בסכינים או סימנו תנועת 'אקדח' באמצעות ידיהם. במעשיו המתוארים לעיל פרסם הנאשם דברי אהדה, תמיכה והזדהות עם מעשה הטרור שביצע ברוך גולדשטיין, כאשר על פי תוכנו של הפרסום והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה טרור".

כמו כן, גופשטיין אמר בעצרת זיכרון למאיר כהנא כי "האויבים שבתוכנו הם סרטן. ואם לא ניקח את הסרטן ונזרוק אותו אנחנו לא נמשיך להתקיים וימותו כאן יהודים כל יום.... אבל המוקד של הסרטן, הגרורה הכי גדולה שיש, המוקד והשיא של הסרטן הוא נמצא בראש, הראש בהר הבית. הר הבית זה הגידול הכי גדול של הסרטן שנמצא לנו פה, וכל עוד ממשלת ישראל לא תתעשת ותוריד את הגידול הזה מהר הבית לא נצליח להביא את המדינה לגאולה השלמה".

גופשטיין: "יום שחור"

ב-2017, הודיעה הפרקליטות בתגובה לעתירה קודמת של המרכז כי היא שוקלת להעמיד לדין את גופשטיין בכפוף לשימוע בחשד להסתה לאלימות, הסתה לגזענות, הסתה לטרור חשד לשיבוש מהלכי משפט, ובמרץ 2018 נערך לו שימוע.

היום הייתה אמורה הפרקליטות למסור את תגובתה לעתירת המרכז הרפורמי לדת ומדינה בנוגע לשיהוי בהגשת כתב האישום נגד גופשטיין. זאת לאחר שביקשה כמה דחיות. בעתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין אורלי ארז לחובסקי ואורי נרוב ביולי נכתב כי המרכז פנה ליועץ המשפטי לממשלה כמה פעמים החל משנת 2010 בנוגע להסתה לגזענות ואלימות של גופשטיין.

בדצמבר פנו לנציב הביקורת על מערך התביעה, שהשיב כי לפי תשובת הפרקליטות עולה שהוחלט להגיש כתב אישום, אך חל שיהוי בשל תקלה משרדית. "הסחבת הקשה בה נוקטים המשיבים יש בה חוסר סבירות קיצוני שאין להשלים עמו. סחבת קשה זו מאפשרת לגופשטיין ולחברי ארגון להב"ה להמשיך בפעילותם המסוכנת והמסיתה לגזענות ולאלימות נגד ערבים - פעילות בה הם ממשיכים לעסוק כל העת", נכתב בעתירה.

יו"ר ועדת הבחירות,  השופט חנן מלצר ועו"ד, איתמר בן גביר במהלך עתירה נגד מפלגת עוצמה יהודית בכנסת, ירושלים 14 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"רדיפה וסתימת פיות". עו"ד בן גביר/ראובן קסטרו

גופשטיין, הגיב על כתב האישום ואמר כי "נפל דבר בישראל. מנדלבליט ושי ניצן, באי כוחם של התנועה הרפורמית במערכת המשפט, החליטו שהמלחמה בהתבוללות היא גזענות. זהו יום שחור שבו הפרקליטות והיועמ"ש במדינת ישראל, יוצאים באופן חד משמעי נגד תורת ישראל. אין לי ספק שאילו מתתיהו ויהודה המכבים היו חיים היום הם היו מושלכים לכלא בעוון גזענות. עברנו את פרעה ואחשוורוש נעבור גם את מנדלבליט ושי ניצן".

עורך דינו של גופשטיין, איתמר בן גביר, אמר כי "מדובר בכתב אישום שמגלם רדיפה וסתימת פיות נגד גופשטיין. מה שלא עושים כלפי ראשי המסיתים מהמגזר הערבי או אנשי שמאל קיצוני עושים כנגד גופשטיין. אמנם במהלך השימוע נפל אישום שייחס לגופשטיין שיבוש הליכי משפט לאחר שהוכחנו שאישום זה אינו עולה בקנה אחד עם העובדות אולם לטעמי כתב האישום כולו מגלה רדיפה פוליטית כלפי מי שפועל למען בנות ישראל ולטובת העם היהודי כולו".

"אלימות גזענית שלא הייתה מביישת ניאו-נאצים"

עו"ד אורלי ארז לחובסקי, מנהלת המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה, אמרה כי "הגשת כתב אישום כנגד אחד מגדולי המסיתים בארץ היא צעד חשוב שמסמן שהתבטאויות גזעניות, וכמובן מעשים אלימים על רקע גזעני, אינם לגיטימיים ומערכת אכיפת החוק תפעל כנגדם במלוא החומרה. יש לקוות שהיועץ המשפטי לממשלה יחליט על הגשת כתבי אישום נוספים כנגד מי שמסית לאלימות ולגזענות, במיוחד בימים אלה בהם מפלס הגזענות עולה".

בחזית להגנת הדמוקרטיה בירכו על כתב האישום וקראו לשר הביטחון להכריז על להב"ה כארגון טרור. אורי זכי, מייסד הארגון, אמר כי "במשך שנים ארוכות ארגון הטרור להב"ה מטיל חיתתו על תושבי ירושלים ושאר חלקי הארץ, ונוהג באלימות גזענית שלא הייתה מביישת ארגונים ניאו-נאצים. ביום זה כדאי לזכור כי למרבה הבושה רה"מ נתניהו פעל בכל כוחו להכניס את גופשטיין ורשימתו לכנסת".

מתג מאיר נמסר כי "קשה להבין מדוע הליך הגשת כתב האישום נגד בנצי גופשטיין ארך תקופה כה ארוכה. הדברים של גופשטיין על כך ש'צריך לשרוף כנסיות' נאמרו בפומבי ב-2015, ומאז רק התעצמה פעילותו הגזענית והעבריינית. בשנים האחרונות הציתו חברי תנועת להב"ה את בית הספר הדו-לשוני בירושלים. במקביל הוצתו וחוללו על ידי פעילי ימין קיצוני 60 מסגדים, כנסיות ומנזרים במדינת ישראל, יהודה ושומרון. הימין הקיצוני מאמין באמונה שלמה שכנסיות ומנזרים הינם עבודה זרה ומותר להצית אותם, ואילו הפרקליטות מגיבה באיטיות מזעזעת לאירועים ומאפשרת את הימשכותם".

(עדכון ראשון: 12:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully