וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לניווט או היכרויות: אפליקציה חדשה תסייע למפקדי צה"ל לשמור על כושר

26.11.2019 / 10:46

קצין הכושר של בה"ד 1 קיבל פרס הרמטכ"ל על חדשנות בעקבות פיתוח היישומון, שמטרתו לסייע לצוערים ולמפקדים לעבור שלושה מבחני כושר גופני, כתנאי לסיום קורס הקצינים. עד כה בוצעו אלפי הורדות של האפליקציה המשמשת את מפקדי הצבא. "קצין ללא כושר, לא יכול לשמש דוגמה"

אפליקציה שמיועדת לצוערי בה"ד 1. אתר רשמי
האפליקצייה שמיועדת לצוער בה"ד 1/אתר רשמי

הרמטכ"ל אביב כוכבי העניק היום (שלישי) פרס על חדשנות לקצין האימון הגופני של בית הספר לקצינים (בה"ד 1) רב סרן עקיבא גרוסמן. זאת בעקבות עבודתו של גרוסמן בן ה-39 בפיתוח והטמעת אפליקציה לשמירה על הכושר הגופני עבור מפקדי צה"ל, שקיבלה את השם "הכנה לקצונה".

בריאיון לוואלה! NEWS הסביר גרוסמן על משמעות היישומון עבור מפקדים בקורס הקצינים. "כל צוער שמגיע לבה"ד 1 חייב לעבור שלושה מבחני כושר גופני: כניסה, אמצע וסוף. אם הוא לא עובר אותם, הוא לא מוסמך להיות קצין. אם הוא מוריד את האפליקציה הוא יכול לעשות את המבחן לפני שהוא מגיע ולקבל ציון. המסר של מפקד בה"ד 1 הקודם, והנוכחי, הוא שקצין ללא כושר גופני לא יכול לשמש דוגמה טובה לפקודיו. מי שלא מצליח כנראה נכשל בדבקות במשימה ושאף אחד לא יגיד שיש חמצן דליל במצפה רמון. יש פה אחלה חמצן, כמו בכל הארץ".

אפליקציה שמיועדת לצוערי בה"ד 1. אתר רשמי
"הבוחן הצה"לי עבר התאמות לאתגרים". אפליקציית הכושר בצה"ל/אתר רשמי

לדבריו של קצין הכושר, עד כה בוצעו אלפי הורדות של האפליקציה. "הבוחן הצה"לי עבר התאמות לאתגרים. ריצה בשטח בנוי ושטח פתוח, נשיאת משקלים ופינוי פצועים". גרוסמן אמר כי חרף חשיבת היישומון, הרוב המוחלט של הצוערים מסיימים את הקורס לאחר שעברו את שלושת המבחנים. "יש הדחות מבה"ד 1 על כושר גופני, אבל במספרים קטנים. מי שהתקבל ונכשל לאחר מכן לא יהיה קצין. חשוב לי לציין שאנחנו עובדים בצמוד לכל הצוערים. יש לנו 99% ביצוע של התכניות. גוף האדם בצה"ל זה אמצעי לחימה. לכן גם הוספנו בוחן עיוני שהקצין יכיר את שרירי הגוף וחשיבותם".

עוד בוואלה!

פרטיזן ופלמ"חניק: הנער שהפך ללוחם והקים קיבוץ בגליל הלך לעולמו

לכתבה המלאה
רס"ן עקיבא גרוסמן מחזיק את תעודת פרס הרמטכ"ל. אתר רשמי
רב סרן עקיבא גרוסמן מחזיק את תעודת פרס הרמטכ"ל/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully