וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה וחצי: מאסר עולם למחבל שרצח את איתמר בן גל בפיגוע בצומת אריאל

ביהמ"ש גזר על עבד אל-חכים עאסי מאסר עולם בגין רצח הרב בפברואר 2018. בנוסף, הוטל עליו תשלום פיצויים למשפחת הנרצח. בדיון, ניסה סנגורו לטעון למצב נפשי מעורער, אך עאסי התפרץ ואמר: "אין לי שום בעיה, עשיתי את זה עם הראש - אתם המחבלים ולא אנחנו"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) מאסר עולם על המחבל עבד אל-חכים עאסי, שרצח בדקירות סכין את הרב איתמר בן גל בצומת אריאל לפני כשנתיים. בנוסף, הטיל בית המשפט על המחבל תשלום פיצויים של 258 אלף שקלים לאלמנה ולילדיו של הרב.

בדיון מסר לשופטים עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו", אשר מייצג את משפחת בן גל, מכתב מהוריו של הנרצח בו קראו להטיל על הרוצח את העונש המקסימלי, וכן לקבוע כי הוא לא ייכלל בשום עסקת שחרור מחבלים עתידית. "אנו מבקשים מכם שיוטל עליו עונש מאסר שיגרום לו להירקב בכלא עד יומו האחרון, שלא יוכל עוד לראות אור יום. אנו מבקשים מכם לקבוע שבשום פנים ואופן לא לכלול אותו בשום עסקת שחרור מחבלים עתידית".

עבד אל כרים עאסי תושב יפו בן 19, המחבל מהפיגוע באריאל. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מאסר עולם. המחבל, עבד אל-חכים עאסי/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בדיון הטיעונים לעונש ניסה הסנגור להסביר כי המעשה קשור למצבו הנפשי, אך עאסי קטע אותו ואמר: "אין לי שום בעיה ועשיתי את זה עם כל הראש. אני רוצה להגיד לתובעת שאתם המחבלים ולא אנחנו, שאתם זורקים את הילדים והורגים את הילדים ולא אנחנו. אבו-חדייר והמשפחה של דאוובשה. מה אתם רוצים, שנשב בשקט ונסתכל על זה?".

בהחלטה ציינו השופטים כי "עובדות כתב האישום בהן הודה הנאשם מלמדות כי אכן מדובר ברצח שנסיבותיו חמורות מכמה היבטים. מדובר בתכנון מוקדם והצטיידות מראש בשתי סכינים ארוכות. הנאשם פעל מתוך רצון לבצע מעשה טרור ממניע לאומני אידיאולוגי ובחר במנוח רק בשל חזותו שהעידה כי מדובר ביהודי". עוד אמרו כי "הדבקות שלו במטרה וברצון לממשה עולים גם מכך שלאחר שהמנוח ניסה לנוס מהמקום הנאשם המשיך ורדך אחריו במטרה לדקור אותו שוב". השופטים התייחסו לנסיבות האישיות של הנאשם שכינו כ"קשות מאוד ומורכבות" אך קבעו כי הן אינן מפחיתות את חומרת הנסיבות של הרצח.

עוד בוואלה!

במעוזי הליכוד מחזקים את התמיכה בנתניהו, בעוד תומכי סער חוששים לדבר

לכתבה המלאה
איתמר בן גל שנרצח בפיגוע הדקירה באריאל 5 בפברואר 2018. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
הרב איתמר בן גל ואלמנתו מרים/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, קרא אף הוא לבית המשפט לא להתיר לעאסי להיות חלק מעסקת שחרור מחבלים בעתיד. "המחבל הנתעב הזה הוא בן מוות, ובית המשפט צריך לקבוע בהחלטה שיפוטית שהוא לא ישוחרר מוקדם משנקבע, כפי שנעשה בארצות הברית ובמדינות אחרות", אמר דגן. "נחמתנו העיקרית היא בבניין הארץ, להפוך את הר ברכה לעיר ואם בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully