וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של איתמר בן גל ספד לו: "נמשיך ללוות את ילדיך המתוקים"

מאיה הורודניצ'אנו, דנה ירקצי ואור רביד

6.2.2018 / 12:25

הרב בן גל שנרצח באריאל הובא למנוחות בליווי מאות בני אדם, בזמן שכוחות הביטחון מחפשים אחר רוצחו. אביו: "קיבלנו מהשם מתנה, ואנו נפרדים ממנה בצער". אלמנתו של הרב שבח כתבה לרעייתו של בן גל: "נעבור את זה יחד". אמו של המחבל פנתה לבנה: "הסגר עצמך למשטרה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

הלוויית הנרצח בפיגוע באריאל:

- מאות בני אדם ליוו למנוחות את הרב איתמר בן גל, שנרצח בפיגוע אתמול בכניסה לאריאל
- יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ספד לבן גל: "את האור שלו - נדאג להדליק בכל מקום".
- ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קרא לראש הממשלה: "הפוך את הר ברכה לעיר בישראל"
- אביו של בן גל: נמשיך ללוות את ילדייך המתוקים עד אשר יזכו לבנות את בתיהם בישראל
- כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע

איתמר בן גל, תושב הר ברכה שנרצח אתמול בפיגוע הדקירה בכניסה לאריאל הובא הבוקר (שלישי) למנוחות בבית העלמין ביישובו, בנוכחות מאות בני אדם. בן גל, בן 29, היה בדרכו לביתו על מנת להתארגן לאירוע משפחתי. הוא הותיר אחריו את רעייתו מרים וארבעה ילדים, בני שנה עד שבע. הוא נדקר בפלג גופו העליון בידי מחבל בשעה שהמתין בטרמפיאדה בעיר, טופל בידי צוותי רפואה במקום ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע בהמשך מותו.

"מתנה יקרה קיבלנו מהשם לפני שלושים שנה מתנה שאנחנו נפרדים ממנה היום כל כך בצער", ספד לו אביו. "אין לנו מושג איך ממשיכים מכאן בלעדיך. בשנות חייך הקצרים הספקת כל כך הרבה, אך השאיפות שלך להתקדם עוד ועוד לא פסקו לרגע. שמחת מאוד מעבודתך החינוכית בהר ברכה ובגבעת שמואל. מערכת החינוך בישראל איבדה מחנך דגול ומסור. איתמר בני היקר, אנחנו נמשיך ללוות את ילדייך המתוקים עד אשר יזכו לבנות את בתיהם בישראל".

לקריאה נוספת:
המחבל מפיגוע הדקירה באריאל: ישראלי בן 19 תושב תל אביב
בן 29 נרצח בפיגוע דקירה באריאל; המחבל נמלט

איתמר בן גל שנרצח בפיגוע הדקירה באריאל 5 בפברואר 2018. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
עבד כמחנך בישיבה ביישובו ובגבעת שמואל. בן גל ורעייתו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

מרים אלמנתו של איתמר אמרה כי "אני רוצה להבטיח לך - נהיה חזקים. אנחנו נמשיך את מה שעשית". אחותו יסכה נזכרה, "כמה אהבה הרעפת עלי, עלינו, על מרים, על הילדים ועל אבא ואמא. אני מבינה למה השם רוצה אותך לידו. ממך אפשר ללמוד מיהו איש חינוך אמיתי".

אחיו רפאל נפרד ממנו "כולם אמרו לי שהיית הכי גיבור בעולם באותו רגע. אנחנו כמה שעות בודדות מאז הייתי ליד המיטה שלך. אני עדיין לא מעכל את הבשורה. תמיד תחסר לי. צר לי שלא הספקתי לבקש ממך סליחה. אני מבקש סליחה בשם כולנו אם פגענו בך, ואנחנו מתחייבים שלא ניתן לבני העוולה להוריד את החיוך מהפנים".

הלוויתו של איתמר בן גל, ההרוג מהפיגוע באריאל, הר ברכה, 6 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ', נועם מושקוביץ
הלווייתו של בן גל/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ'

למסע ההלוויה הגיעו גם בכירים מהמערכת הפוליטית, בהם גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. "אבד חסיד מן הארץ, אבד לנו הרב איתמר שכל חייו הקדיש לאמונה", אמר מעל לקברו הטרי. "יחד איתך מרים, הוא הקים משפחה לתפארת, היה אבא אוהב לארבעה ילדים מתוקים שחינכתם לאהבת ישראל".

"הייתה למחבלים מטרה לסלק את החיוך ולכבות את האור", הוסיף אדלשטיין. "אין בפי מילות נחמה. אבל לרוצחים מתועבים ולשונאי החינם שפוגעים בנו שוב ושוב - אני כן רוצה לומר שאת האור של איתמר כולנו נדליק בכל מקום. חיוכו ימשיך על פנינו למרות הקושי והכאב".

השר אורי אריאל ספד אף הוא לרב: "דרכים רבות יש לכוחות הביטחון להילחם בטרור ואנחנו מחזקים אותם על כך. יש דברים שעוד לא נעשו כמו גירוש המשפחות ודברים נוספים להגיע הזמן לעשותם לאלתר. לא אחרי הרצח הבא אלא כדי למנוע את הרצח הבא. לא צריך לחכות שמישהו יירצח כדי שנבנה את הר ברכה, חוות גלעד או כל יישוב אחר. צריך לומר בקול ברור - בין הירדן לים תהיה מדינה אחת ריבונית - היא מדינת ישראל ובירתה ירושלים המאוחדת".

הלוויתו של איתמר בן גל, ההרוג מהפיגוע באריאל, הר ברכה, 6 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ', נועם מושקוביץ
הלווייתו של בן גל/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ'

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, קרא לממשלת ישראל להמשיך בבנייה ביישובי יהודה ושומרון - כתשובה לפיגוע בו נרצח בן גל. "חברינו בממשלת ישראל אנחנו מצפים היו לתשובות יחד עם כל עם ישראל", אמר. "תשובה זה לא קלישאות על שיתוף פעולה ביטחוני מסוים. תשובה זו מלחמה לא רק נגד הרוצחים אלא בשולחיהם המסיתים מהרשות. אני אומר מכאן למרצחים השפלים - לעולם לא תשברו איתנו".

אדוני ראש הממשלה, אני קורא לך להכריז היום על הפיכת הר ברכה לעיר בישראל. לתת את התשובה הנכונה והאמיתית לרצח הנורא הזה", אמר דגן.

"אהבת מאוד את היישוב הר ברכה", ספד לבן גל יוני הישראלי, יו"ר מועצת היישוב. "סייעת בכל דבר והיית מהגורמים הפעילים והמסורים בכל עניין. ידעו אויבינו שלמרות הכאב המשפחה הענפה שלך חזקה. הקהילה חזקה. ושום רצח שפל ופחדני לא יחליש אותנו. ההיפך הוא הנכון. אני אומר מכאן מהר ברכה לכל מי שחושב להחליש אותנו - הרצח האיום הזה רק מחזק ומדרבן אותנו. אנחנו נבנה עוד שכונה, ועוד בית כנסת, ועוד מעון, ועוד בית ספר, וכבישים ופארקים ותשתיות. אנחנו נקים בהר ברכה עיר בישראל. זו תהיה הנחמה האמיתית". יו"ר המועצה אף ביקש מהנוכחים שלא לקרוא קריאות גנאי ונקם לעבר אנשי הציבור שידברו במהלך טקס ההלוויה.

הלוויתו של איתמר בן גל, ההרוג מהפיגוע באריאל, הר ברכה, 6 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ', נועם מושקוביץ
מסע ההלוויה בהר ברכה, היום/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ'

אלמנתו של בן גל, מרים, אמרה אתמול בעודה דומעת כי הוא "נרצח בגלל שהוא יהודי" וייקבר ביישוב ש"כל כך אהב וכל כך רצה לפתח". המחבל נמלט מהמקום וכוחות צה"ל החלו בחיפושים אחריו ברחבי הגדה שנמשכו אל תוך הלילה. שעות ספורות לאחר הפיגוע חקירת כוחות הביטחון העלתה כי המחבל הוא עבד אל חכים עאדל, צעיר בן 19 בעל תעודת זהות כחולה המתגורר בתל אביב.

אביו של עאדל הוא פלסטיני תושב שכם ואמו ישראלית תושבת חיפה. הוא היה מטופל בעבר בשירותי הרווחה בעירה של אמו ועבר בין מסגרות שונות של חסות הנוער. בשנת 2016 אף שהה ב"בית השנטי" בתל אביב למשך כמה שבועות אך עזב לאחר שביקשו ממנו שוב ושוב להפסיק ולבקר את אביו בשכם. אמו ביקשה ממנו היום כי יסגיר עצמו למשטרה.

עם הירצחו של בן גל, פנתה אלמנתו של הרב רזיאל שבח שנרצח בחוות גלעד לאלמנתו הטרייה של בן גל, מרים, וכתבה לה בפייסבוק: "אף פעם לא חשבתי שארגיש שנולדה לי אחות. מרים מחבקת אותך אהובה. נעבור את זה. יחד. לבד". הלילה חוסל ראש החוליה שביצעה את הפיגוע בחוות גלעד, בו נרצח שבח.

הלוויתו של איתמר בן גל, ההרוג מהפיגוע באריאל, הר ברכה, 6 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ', נועם מושקוביץ
יו"ר הכנסת במהלך מסע ההלוויה, היום/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ'

בן גל עבד כמחנך בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל ולימד בישיבת הר ברכה. יו"ר היישוב יוני הישראלי אמר כי בן גל היה "איש מיוחד, דינמי, נמרץ, צעיר ורענן ומלא כוחות של חיים. הוא הקדיש את חייו לחינוך, להוספה של חיים ושל תורה".

יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל אמר כי בן גל "שימש כמחנך נערץ על תלמידיו" בישיבה שבעירו והוסיף כי "דמותו החינוכית והערכית תיצרב בנו לעד". יוגב כהן, חברו של בן גל שעבד עמו בישיבה, סיפר כי הוא היה "שילוב מיוחד של דרך ארץ ותורה, אדם עם לב זהב ועין טובה, אב משפחה למופת לארבעת ילדיו ובעל נהדר לאשתו מרים".

במערכת הפוליטית גינו את הפיגוע וביקשו למסור תנחומים לבני משפחתו של בן גל. נשיא המדינה ראובן ריבלין הביע "צער גדול" על הירצחו וביקש לשלוח למשפחה "חיבוק של נחמה וכוחות". ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת סיעת הליכוד כי הוא "שם מבטחו" בכוחות הביטחון ש"יביאו למיצוי הדין" עם המחבל.

הוא הוסיף כי "אלה רגעים קשים, אבל העם מתאחד ברגעים כאלה". יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט מסר כי הוא "כואב את לכתו בטרם עת" של בן גל וביקש לשלוח למשפחה את תנחומיו. "עם ישראל כואב איתכם באבלכם. זהו ניסיון נוסף של הטרור הפלסטיני להלך עלינו אימים באדמתנו".

(עדכון ראשון 8:43)

תיעוד פיגוע הדקירה, אריאל, 5 בפברואר 2018. הלל מאיר, TPS, מערכת וואלה! NEWS
המצוד נמשך. רגעי הדקירה אתמול באריאל/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר, TPS
סריקות צה"ל סמוך לאריאל בעקבות הפיגוע 5 בפברואר 2018. רשת קודס אלחבריה, מערכת וואלה! NEWS
סריקות אחר המחבל באזור השומרון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, רשת קודס אלחבריה
סריקות צה" בכפר כפל חארת אחרי הפיגוע באריאל 5 בפברואר 2018. הלל מאיר/TPS, תצפית TPS
כוחות צה"ל במהלך הסריקות, אתמול/תצפית TPS, הלל מאיר/TPS
הסכין מזירת האירוע, פיגוע דקירה, אריאל, 5 בפברואר 2018. הלל מאיר, TPS, מערכת וואלה! NEWS
הסכין שהותיר אחריו המחבל בסמוך לזירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר, TPS
איתמר בן גל שנרצח בפיגוע הדקירה באריאל 5 בפברואר 2018. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
בן גל עם רעייתו וילדיהם/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully