וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלעזר בן השלוש ואחיו רפאל בן החמש נספו בשריפה בדירה בנתניה

23.11.2019 / 19:58

האחים בני השלוש והחמש פונו לבתי החולים לניאדו ומאיר לאחר שאש פרצה בחדרם ככל הנראה בשל כשל חשמלי במנורת לילה שגרם לפרוץ השריפה הקטלנית. גופות הילדים לא ינותחו בעקבות הנתגדות הוריהם

צילום: מד"א, עריכה: עמית שמחה

אלעזר אוחנה בן השלוש ורפאל אוחנה בן החמש הם הילדים שנספו אמש בשריפה בדירה בנתניה - כך הותר היום (שבת) לפרסום. לאחר התנגדות ההורים הוחלט כי גופות הילדים שנספו לא ינותחו אלא רק יצולמו ותערך בדיקת דם. עו"ד איתמר בן גביר המייצג את המשפחה אמר כי "מנענו פגיעה מיותרת במשפחה שהדבר האחרון שהייתה צריכה אחרי האסון זה פגיעה בגופות הילדים הצדיקים. מקווה שעוד הלילה תערך הלוויה ויביאו אותם לקבורה".

מדוח צוות חוקרי הדליקות המיוחד של כבאות והצלה עולה כי כשל חשמלי במנורת לילה גרם לפרוץ השריפה הקטלנית. ממצאי הבדיקה מעלים כי הדליקה אירעה בחלק של המבנה, שעשוי מבנייה קלה וחובר למבנה המקורי. בחלק המבנה הזה מערכת חשמל מאולתרת, לא תקנית ומסכנת חיים. הסיבה לדליקה היא כשל חשמלי שאירע במנורת לילה שהותקנה באופן מאולתר והוצבה מעל המיטה שהיוותה את מוקד השריפה בדירה.

אלעזר בן השלוש ואחיו רפאל בן החמש נספו בשריפה בדירה בנתניה, שריפה, נתניה. עיבוד תמונה
אלעזר אוחנה בן השלוש/עיבוד תמונה

צוות חוקרים מונה על ידי מפקד המחוז, אייל כספי, לאחר שלוחמי האש הצליחו להשתלט על השריפה ברחוב שרעבי בנתניה. הם הסתייעו באמצעים טכנולוגיים ייעודיים ובמהנדס חשמל כדי להתחקות אחר הגורם לפרוץ הדליקה. על פי הדוח, התקנת גלאי עשן הייתה מצילה את הילדים ומונעת את הטרגדיה. "בכבאות והצלה, שבים שוב ומפצירים בציבור בכל לשון של בקשה, למען ביטחון חייכם וחיי ילדיכם, התקינו גלאי עשן בבתים, מוצר זול וקל להתקנה, זה מציל חיים בוודאות", נמסר מכבאות והצלה.

שני הילדים שנספו פונו אתמול על ידי צוותי מד"א לבתי החולים לניאדו ומאיר, תוך כדי פעולות החייאה. הצוותים הרפואיים נלחמו על חייהם, אולם לבסוף נאלצו לקבוע את מותם. יחד עם נפגעו עוד שישה בני אדם, בהם שניים כבני 40, ועוד ארבעה ילדים בגילאי שנתיים עד 6.

על פי החשד, בניית הבית בן שתי הקומות בוצעה באופן מאולתר, וחדרים רבים בו נבנו באופן ארעי. גורם במערך הכבאות שהגיע אף הוא לזירה הסביר כי החדר בו ארעה ההתלקחות, חולק באופן ארעי והיה נטול חלון. לדבריו הדבר גרם להצטברות העשן במקום, ולאחר מכן להתפשטותו המידית בתוך הבית תוך שניות אחדות. תת-טפסר כספי הסביר אתמול כי "מתחקור ראשוני עולה כי מדובר בבנייה לא חוקית. מוקד השריפה אותר בחדר השינה של המשפחה. ככל הנראה מדובר בבנייה מאולתרת. הילדים נלכדו בחדר הבוער".

עוד בוואלה!

דוח השריפה הקטלנית בנתניה: האש פרצה עקב כשל חשמלי במנורת לילה

לכתבה המלאה
אלעזר בן השלוש ואחיו רפאל בן החמש נספו בשריפה בדירה בנתניה, שריפה, נתניה. עיבוד תמונה
רפאל אוחנה בן החמש/עיבוד תמונה
הבית ברחוב שרעבי בנתניה בו פרצה שריפה ושני ילדים בני 3 ו-5 נפצעו קשה,22 בנובמבר 2019. דוברות כב"ה
הבית ברחוב שרעבי בנתניה בו פרצה השריפה/דוברות כב"ה
דיון בקשה למנוע את השתתפותם של עוצמה יהודית בבחירות לכנסת ה - 22, כנסת, ירושלים , 14 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
בן גביר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully