וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ריבוי התאונות: ברמת גן שוקלים לאסור השכרת קורקינטים חשמליים

19.11.2019 / 8:33

פורום של נציגי העירייה, תושבים וחברות השכרת קורקינטים דנים במהלך, זאת ברקע מותו של תושב העיר, רועי אברהם, שנהרג בתאונה כשרכב על הכלי. "הקורקינט הוא פתרון זמין ויעיל, אך הוא יוצר מטרדי בטיחות", אמר ראש העיר שאמה-הכהן. "בתי החולים והמספרים מדברים בעד עצמם"

עריכה: שאול אדם

בעיריית רמת גן שוקלים לאסור השכרת קורקינטים חשמליים ורכיבה עליהם בתוך העיר, זאת בשל ריבוי התאונות בהן מעורב הכלי הדו גלגלי - כך נודע היום (שלישי) לוואלה! NEWS. האיסור נשקל בימים אלה על ידי ראש העיר כרמל שאמה-הכהן, והוא יידון בימים הקרובים בפורום שיכלול את נציגי העירייה, תושבים, חברות השכרת קורקינטים ונציגים ממערכת הבריאות.

"אחת האופציות שמונחות על השולחן זה להוציא את זה מחוץ לחוק ברמת גן", אמר שאמה הכהן לוואלה! NEWS. "אם כל הנציגים הרלוונטיים יגידו שהמחירים קשים, אנחנו נשקול את העניין. אם בתי החולים והמספרים ידברו בעד עצמם, אם יש עלייה בפגיעות ראש ובנכויות, לא נוכל להישאר אדישים לזה. עם כל האהבה, וכמה שזה מצעיר את העיר. כרגע אנחנו רואים אפס אזהרה מצד החברות".

תאונת הקורקינט בתל אביב. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
זירת התאונה בתל אביב בה נהרג רועי אברהם, שבוע שעבר/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

שאמה הכהן בעצמו צרכן של כלי התחבורה הזעיר. "אני עצמי משתמש כבד של קורקינטים, אבל עשיתי את זה בעיקר בפריז, שם יש שבילי אופניים", אמר בהתייחס לתקופה בה שימש כנציג ישראל באונסק"ו. לדבריו, המהלך הנוכחי ייבחן לעומק את היתרונות, החסרונות והמחירים הבריאותיים של מיזם הקורקינטים. "רמת גן סובלת מפקקים ועומסי תנועה. זה פתרון זמין, יעיל וירוק. מצד שני הוא יוצר שני מטרדים - בסדר הציבורי ברחובות, כל אחד יכול להניח אותו איפה שהוא רוצה. השני הוא הבטיחות. בגלל שהתוכנית העסקית מבוססת על הזמינות של הכלי, זה אומר שרוב האנשים לא מסתובבים עם קסדה. ברמת גן אין כרגע שבילי אופניים, ונוצרים מחירים שהם כבדים. לא רק הרוגים - המון פציעות ראש ונכויות. אנחנו רוצים להניע חשיבה, איך עושים את זה. אנחנו רוצים למצוא פתרון - כיצד אפשר לחבר בין הקסדה לקורקינט. אולי חוט ברזל שמחבר בין השניים, ורק כשהמכשיר יודע שהקסדה חבושה - אפשר לנהוג", הציע.

עוד בוואלה!

ארבע רקטות שוגרו מסוריה לשטח ישראל ויורטו; לא זוהו נפילות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בגלל שהתוכנית מבוססת על הזמינות של הכלי, זה אומר שהרוב לא מסתובבים עם קסדה". שאמה-הכהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיון תשתתף גם דורית אברהם, תושבת העיר שאיבדה את בנה רועי, בעקבות תאונת קורקינט חשמלי מושכר בשבוע שעבר. "זו בדיוק המלחמה שלנו. כל העניין הזה עלה מצדו של ראש העיר כי גייסנו אותו מאז שרועי נפגע. לרוכבי קורקינט לא נותנים מיגון מינימלי. זה כלי רצח, הוא לא נותן מענה תחבורתי כי הוא פוגע בכולם", אמרה בכאב. "חברות ההשכרה פיזרו אותם בכל העיר בלי ציוד להגנה. זה כמו שבמכונית יש חגורות בטיחות. על תשתיות אפשר לדבר עד מחר, אבל בינתיים נהרגים עוד ועוד אנשים על הכביש. זה לא יעצור מיידית את התופעה, אבל זה ימנע את הפגיעות האנושות. עד שלא יהיה פתרון שבמסגרתו החברות השיתופיות ייתנו את הקסדות, ואילולא סגירת הקסדה המכשיר לא יפעל, לא צריכים להיות קורקינטים ברחובות. ראש העיר שלנו הבין את החשיבות של זה, והוא התגייס לפתוח את המלחמה באופן מידי".

הפוסט שפרסמה אמו של ההרוג בתאונת הקורקינט החשמאליים רועי אברהם ברמת גן. אתר רשמי
הפוסט שפרסמה אמו של ההרוג רועי אברהם, שנהרג בתאונת קורקינט חשמלי/אתר רשמי

מרבית רוכבי הקורקינטים החשמליים בעיר מבינים את הסיכון שברכיבה, אולם הם מדגישים כי מדובר בפתרון לבעיה שרק תתעצם - ככל שלא יטפלו בתשתיות התחבורה בערים. "אני חושב שזו יכולת שנותנת לבן אדם שאין לו חניה להתנייד בצורה יותר נגישה, נוחה וזולה", אמר הרוכב מתן יעקובוביץ'. "בתל אביב כולם נוסעים על זה, וברמת גן וגבעתיים זה הופך הכל ליותר נגיש. גם מגיעים יותר מהר, וגם לא צריך לחפש חניה".

"מצד שני יש הרבה מגרעות", הבהיר. "כנראה שמי שרוכב על הקורקינטים הם רוכבים מזדמנים. גם אני נוסע אחת לכמה זמן, ואני לא רוכש קסדה. בעיה נוספת היא שזה כלי שפתוח לשימוש של ילדים, כי הם בסופו של דבר יכולים לעקוף את ההגבלות. בסופו של דבר אני בעד המהלך, אבל בצורה יותר מפוקחת. קסדות זה לא ריאלי, אבל מתן קנסות על סיכון עצמי ושל הציבור - כן. צריכה להיות יותר ענישה של קטינים. בסופו של דבר המוצר הזה פותר בעיה מאוד עמוקה, ובעוד 15 שנה זה יהיה הכרחי. בתל אביב כבר חווים את זה, וזה בדרך לערים השכנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully