וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התייקרות המעונות: הסבסוד החדש להורים בעלי הכנסה נמוכה

17.11.2019 / 17:41

בעקבות דרישת ועדת הכספים לתקן את דרגות התשלום הגבוהות של משפחות בעלות הכנסה נמוכה בשכר הלימוד במעונות ובמשפחותנים, משרד העבודה והרווחה פרסם דרגות השתתפות חדשות. כתוצאה מכך, המתווה החדש כולל תשלום של פחות ממאה שקלים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

משרד העבודה והרווחה פרסם היום (ראשון) את דרגות הסבסוד החדשות להורים בעלי הכנסה נמוכה במעונות ובמשפחותונים. הדרגות החדשות הורידו את הפגיעה בקיצוץ מתחת לקו של 100 שקלים, במיוחד לאוכלוסיות בעלות הכנסות נמוכות. זאת, לאחר התייקרות בשכר הלימוד של המעונות והמשפחתונים בעקבות הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה השונים. כך למשל אם משפחה שההכנסה שלה הסתכמה ב-2,500 שקלים במתווה הישן, כששילמה לתינוק בחודש 142 שקלים ולילד 114 שקלים, הרי שבמתווה החדש ההשתתפות עומדת על 92 שקלים לתינוק בחודש ו-89 שקלים לילד.

בשבוע שעבר ועדת הכספים של הכנסת דנה בהתייקרות. בדוח של מכון המחקר והמידע של הכנסת, שניתח את העלויות ההורים במימון שכר הלימוד בעקבות הייקור, עלה כי ככל שההכנסה לנפש נמוכה יותר כך העלייה בתשלומי ההורים הייתה גבוהה יותר. כלומר, משפחות בעלות הכנסה נמוכה יותר נתקלו בעלות השתתפות גבוהה יותר בשכר הלימוד.

בעקבות הדיון, איים יו"ר ועדת הכספים משה גפני כי אם לא יעשה שינוי בדרגות הסבסוד, הוועדה תעצור את התקציבים למשרד הרווחה. נציג משרד העבודה התחייב בדיון כי יפרסם דרגות סבסוד חדשות שימנעו פגישה בשכבות החלשות.

גן ילדים ברמת גן, 19 בדצמבר 2018. אלעד מלכה
"מה שעשינו הוא תיקון לדרגות"/אלעד מלכה

יו"ר אגף מעונות במשרד העבודה והרווחה, אמיר מדינה, אמר כי "בגלל שנכפה עלינו קיצוץ רוחבי חסר היגיון של כמעט 6%, נאלצנו לעלות את ההשתתפות של ההורים בשכר הלימוד של מעונות היום. ייקור שכר הלימוד נעשה באופן טכני לכל השכבות, מה שיצר פערים בין האוכלוסיות החלשות עם הכנסה נמוכה לבין אוכלוסיות עם הכנסה יותר גבוהה".

מדינה הסביר על דרגות הסבסוד החדשות. לדבריו, "מה שעשינו הוא תיקון לדרגות, למשפחות ההכנסה הנמוכה. למשל דרגה שלוש הם משפחות שההכנסה שלהם לנפש עומדת על 2,500 שקלים, עשינו הנחה של עד 50 שקלים בהשתתפות החודשית. בעצם בתיקון פיזרנו את הקיצוץ בצורה יותר נכונה".

עוד בוואלה!

הכנסה נמוכה, תשלומי הורים גבוהים: הנתונים על ייקור המעונות נחשפים

לכתבה המלאה

עוד הוסיף מדינה כי באגף המעונות ביקשו לבצע את הקיצוץ בבנייה ולא בהשתתפות של ההורים, אך הייתה התנגדות לכך מצד משרד האוצר. "אם היו מקשיבים לעמדה המקצועית שלנו, אנחנו בכלל רצינו לקחת את הכסף ממקור תקציבי יותר, ולא לגעת בסבסוד ההורים. יש לי תקציב בינוי שאני עתיד לחלק בשבועיים הבאים. אמרנו שבמקום שניקח את הקיצוץ מההורים ניקח את זה משם, הייתה התנגדות גדולה ואז נאלצנו לקצץ מההורים".

לטענתו, "כאשר ראינו שפגענו יותר בשכבות החלשות, תיקנו את הטבלה. לא צריך לקחת סבסוד הורים ממשרדים אחרים, אבל ברגע שנפלה ההחלטה אז מישהו נפגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully