וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האסלאמי: הושגה הפסקת אש, גורם מדיני: אין שינוי במדיניות

יפעת רוזנברג

14.11.2019 / 9:54

הארגון אישר שהצדדים התחייבו בתיווך מצרי להפסיק את ירי, סוכם שישראל תפסיק את החיסולים והירי על תהלוכות השיבה שיתקיימו ללא אלימות. מנגד, גורם מדיני אמר כי "המעשים בשטח הם שיקבעו. ישראל לא נתנה דבר". שליח האו"ם: "מטרות המבצע הושגו, השעות הקרובות קריטיות"

צילום: רויטרס, שי מכלוף ודדי פולד, עריכה: שאול אדם

הג'יהאד האסלאמי אישר הבוקר (חמישי) כי הושגה הפסקת אש בין ישראל לבין הארגון ושאר הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה בתיווך מצרי. עם זאת, גורם מדיני בישראל אמר כי "המעשים בשטח הם שיקבעו. ישראל לא נתנה דבר. מי שיפגע בנו - אנחנו נפגע בו. אין שינוי במדיניות". לדבריו, "ישראל השיגה את מטרות המבצע. הג'יהאד האיסלמי נפגע משמעותית, השמדנו תשתיות רבות ולמעלה מ-20 מחבלים סוכלו".

האישור של הארגון על הסיכום מגיע לאחר שמקור דיפלומטי אמר לסוכנות הידיעות הפלסטיני סווא כי הושגה הפסקת אש, והיא נכנסה לתוקפה החל מהשעה 05:30 בבוקר.

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, אמר הבוקר כי אנשי הארגון ומצרים "עבדו קשה כדי למנוע מההסלמה החמורה ברצועת עזה ומסביבה להידרדר למלחמה". הוא צייץ בטוויטר כי "השעות הימים הבאים יהיו קריטיים" וקרא לכל הצדדים לגלות "איפוק מירבי ולעשות את חלקם כדי למנוע שפיכות דמים". "המזרח התיכון אינו זקוק למלחמות נוספות", סיכם.

צה"ל חוסם כבישים בעוטף עזה 
14 בנובמבר 2019. אתר רשמי
צה"ל חוסם כבישים בעוטף עזה, הבוקר/אתר רשמי

מקור פלסטיני אמר לסוכנות סווא כי הפלגים הפלסטיניים והג'יהאד האסלאמי הסכימו להצעה המצרית להפסיק מיד את האש ולקיים את תהלוכות השיבה ללא אלימות. ישראל הסכימה, לדברי אותו מקור, להצעה המצרית להפסיק את החיסולים וכמו כן להפסיק לירות לעבר מפגינים בתהלוכות השיבה. מאוחר יותר הודיעו רשמית הג'יהאד הפלסטיני וחמאס שביום שישי יצמצמו את ההפגנות האלימות לאורך גבול רצועת עזה.

עם זאת, גורם מדיני אמר הבוקר בנוגע לדיווחים על הפסקת האש אמר הגורם כי "המעשים בשטח הם שיקבעו. ישראל לא נתנה דבר. מי שיפגע בנו - אנחנו נפגע בו. אין שינוי במדיניות". הגורם הוסיף כי "ישראל השיגה את מטרות המבצע", ציין כי ארגון הג'יהאד האסלאמי נפגע "משמעותית" והוסיף: "השמדנו תשתיות רבות ולמעלה מ-20 מחבלים סוכלו".

פריסת כוחות צה"ל בגבול הרצועה 13 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
כוחות צה"ל בגבול הרצועה, אתמול/ראובן קסטרו

ההכרזה על הפסקת האש מגיעה לאחר לילה סוער נוסף של לחימה. במהלך הלילה דיווח משרד הבריאות הפלסטיני כי בתקיפת בית בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה נהרגו שישה בני אדם ועוד 12 נפצעו. לפי הדיווחים ששת ההרוגים בתקיפה, שיוחסה לצה"ל, הם בני משפחה אחת. עם זאת, לא ברור מה היתה מטרת התקיפה.

הדיווחים הפלסטינים מתייחסים ככל הנראה לתקיפה שעליה הודיע דובר צה"ל מוקדם יותר. לפי צה"ל, נערכה שורת תקיפות נגד מטרות של ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. עוד נמסר כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר יעדים, ביניהם חמ"ל המשמש את חטיבת "חאן יונס" של הארגון וכן מתחם צבאי של הג'יהאד בחאן יונס שבדרום הרצועה. כמו כן, כלי שיט של צה"ל תקף מתחם צבאי לאימונים של הכוח הימי של הג'יהאד האסלאמי, המשמש גם כמחסן אמצעי לחימה.

במקביל לתקיפות הישראליות ברצועה, גם בשטח ישראל היה לילה לא שקט. מעט אחרי חצות נשמעו אזעקות באשקלון ובאשדוד. מאוחר יותר נשמעו התראות צבע אדום בשדרות ובכמה מיישובי המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב. נרשמו כמה יירוטים, ולא היו נפגעים או נזק.

(עדכון ראשון: 6:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully