וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון רשמי בסעודיה תיאר פמיניזם, הומוסקסואליות ואתאיזם כרעיונות קיצוניים

הרשויות בריאד התנערו מהסרטון שפורסם בחשבון הטוויטר הרשמי של שירותי הביטחון, והודיעו על פתיחת חקירה. העונש בממלכה השמרנית להומואים ולאתיאסטים הוא מוות. התקרית מגיעה בזמן שיורש העצר מנסה לשנות את תדמית הממלכה

צילום: רויטרס

שירותי הביטחון בערב הסעודית גרמו לסערה כשפרסמו סרטון שתיאר פמיניזם, הומוסקסואליות ואתיאזם כרעיונות קיצוניים. זאת בזמן שיורש העצר והשליט בפועל מוחמד בן סלמאן מנסה לשנות את תדמיתה של הממלכה הסונית השמרנית, ולפתוח אותה בפני תיירים זרים.

מאז פרסום הסרטון בטווויטר בסוף השבוע הוא נמחק, והרשויות בריאד התנערו ממנו. בהצהרה שפורסמה אתמול בשעות הערב על ידי סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית, שירותי הביטחון אמרו כי הסרטון הכיל "טעויות רבות" וציינו כי תיפתח חקירה רשמית כדי לגלות מי אחראי אליו.

שירותי הביטחון דחו גם דיווח בעיתון אל-ווטן שלפיו פעילות ופעילים פמיניסטים ייכלאו וייענשו בהלקאה פומבית.

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, 18 בספטמבר 2019. רויטרס
"טעויות רבות". יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן/רויטרס

בהודעה נפרדת, נציבות זכויות האדם של הממלכה הדגישה כי פמיניזם אינו פשע וכי היא תומכת ב"חשיבות של זכויות נשים". עם זאת, שתי ההצהרות לא הזכירו הומוסקסואליות או אתיאזם, שאינן חוקיות והעונש עליהן הוא מוות.

פעילים וארגוני זכויות אדם גינו את הסרטון. אמנסטי אמר כי הוא "מסוכן בצורה קיצונית" וכי יהיו לו "השלכות חמורות על הזכות לחופש הביטוי והחיים, החירות והביטחון במדינה".

היחס של רב הסעודית לנשים זוכה לביקורת רבות מצד גורמים בינלאומיים. על אף הרפורמות של יורש העצר, כולל ביטול האיסור העתיק על נהיגת נשים וביטול הצורך שלהן לקבל דרכון ללא אישור גבר, מומחים אומרים כי הפערים בחוק עדיין מאפשרים לקרובי משפחה שלהן להגביל את תנועותיהן, או אף גרוע מכך - להחזיק אותן סגורות במעין בתי כלא.

בנוסף לכך, נעצרו פעילות למען זכויות נשים, זמן קצר לפני ביטול האיסור על נהיגת נשים. הן עומדות לדין כיום במשפטים שזכו לביקורת של ממשלות במערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully