וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-900 ק"ג של קוקאין נשטפו לחופי צרפת, ואיש לא יודע למה

הסם היקר וסמים אחרים נמצאו בחבילות בדרום-מערב המדינה בתקופה האחרונה, והרשויות סגרו חופים ופרסו כוחות סיור. חבילות דומות נשטפו לחופי פלורידה בספטמבר. "בשלב זה אנחנו סבורים שהם פשוט ננטשו"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

הרשויות בצרפת סגרו חופים בדרום-מערב המדינה בעקבות חבילות מסתוריות של קוקאין וסמים אחרים הנשטפים מדי יום לאורך החוף האטלנטי של המדינה. גורם רשמי אמר אתמול (שלישי) כי קרוב ל-900 ק"ג של סמים נמצאו מאז אמצע החודש שעבר.

ברשויות אמרו כי הקוקאין שהתגלה היה טהור במיוחד, ברמה של כ-83%, והזהירו כי על כל מי שמוצא את החבילות להודיע על כך למשטרה ולא לגעת בהן. עם זאת, לאור ניסיונות להגיע לחבילות השוות בשוק מיליוני אירו, המשטרה סגרה חופים והחלה בסיורים לאורכם.

באחד הניסיונות, נתפס נער בן 17 שהגיע מטולוז לחוף הסמוך לעיר בורדו - מרחק של שלוש שעות נסיעה. שם הוא נתפס עם כחמישה ק"ג של קוקאין. המשטרה עורכת גם בדיקות במכוניות היוצאות מחניוני החופים, ומסוק משטרתי סורק את הרצועה בת 125 הק"מ מקאפ פר לסולואק-סור-מר.
אישה, שהזדהתה בתור מרטין, לא שמה לב לשלטים בחוף פורז', כשהשוטרים ביקשו ממנה ומחברה לעזוב. "

בזמן שהסתובבנו ראינו חבילה לי המים", אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית, וציינה כי היא התריעה על כך בפני המשטרה, שהעריכה כי המשקל של החבילה הוא כארבעה ק"ג. "זה היה מפתה לקחת את זה, אבל היינו ישרים".

אנשים בחוף הים בקפברטון, דרום-מערב צרפת המקום בו נמצאו חבילות קוקאין. AFP, אתר רשמי
חוף קפברטון שבדרום-מערב צרפת, שבו נמצאו חבילות קוקאין/אתר רשמי, AFP

פיליפ אסטרוק, התובע בעיר רן שבה מתואמות הסריקות לאורך החופים, אמר כי עד כה אותרו 872 ק"ג של סמים, קפיצה חדה בהשוואה ל-763 ק"ג שעליהם דווח רק יומיים קודם לכן.

החוקרים בצרפת עובדים בשיתוף פעולה עם עמיתיהם באירופה, יחד עם הרשויות בארצות הברית, כדי לנסות ולפתור את התעלומה. "יש כמה תיאוריות, אבל בשלב הזה אנחנו חושבים שהם פשוט ננטשו בשל בעיה טכנית או במהלך סערה", אמר התובע בהצהרה שמסר ביום ראשון.

בעיתון סוד-ווסט דווח במהלך סוף השבוע האחרון כי על כמה חבילות שנמצאו בחוף ארקשון, שמדרום-מערב לבורדו, נכתב "דיאמנט" או "ברילאנט". לפי הדיווח, חבילות קוקאין עם שמות דומים נשטפו לחופי פלורידה במהלך הוריקן דוריאן בספטמבר האחרון.

לפי המידע העדכני ביותר באיחוד האירופי, שפורסם ביוני, המשטרה תפסה כמות שיא של יותר מ-140 טונות של קוקאין ברחבי אירופה ב-2017. רוב הכמות נתפסה בבלגיה ובספרד, משמשות שער כניסה להברחת הקוקאין לאירופה, ורמת הטוהר של הסם גברה משמעותית בעשור האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully