וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית בבית לחם: בקבוקי תבערה הושלכו על הכוח, הפלסטיני לא היה חמוש

11.11.2019 / 20:29

מתחקיר התקרית עולה שבמהלך הפרת סדר במחנה הפליטים אל-ערוב במסגרת יום השנה למות עראפת השליכו פלסטינים 6 בקבוקי תבערה ואבנים על כוח גבעתי. אחד מהלוחמים ירה בעומר בדוואי בן ה-22, אף שהאחרון לא היה חמוש. גורמי צבא: הלוחם חש בסכנת חיים

עריכה: עמית שמחה ושאול אדם

תחקיר התקרית בבית לחם - עיקרי הדברים:

  • במחנה הפליטים אל-ערוב התפתחה הפרת סדר שכללה ידויי אבנים ובקבוקי תבערה
  • לוחם מכוח שנקלע להפרת הסדר ירה לעבר עומר בדוואי בן ה-22, שמת מפצעיו
  • בדוואי לא היה חמוש; גורמי צבא: הלוחם חש בסכנת חיים
  • שליח האו"ם: "מזעזע לראות את הסרטון, הוא לא היווה איום"

שישה בקבוקי תבערה הושלכו לעבר הכוח שפתח באש לעבר הפלסטיני שנהרג היום (שני) במחנה הפליטים אל-ערוב - כך עולה מבדיקת התקרית, שטרם נפתחה חקירת מצ"ח בעניינה. עומר בדוואי, הפלסטיני בן ה-22 שנורה למוות במחנה הפליטים שנמצא בין בית לחם לחברון, נראה בתיעוד הפלסטינים כשהוא נורה בחזהו בעת שהוא יוצא מאחד הבניינים ונופל אל הקרקע.

הירי בוצע כחלק מהפרות הסדר שהתקיימו החל משעות הבוקר בכמה מוקדים ברחבי יהודה ושומרון לציון מותו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר עראפת. באחד המוקדים, במחנה אל-ערוב, התפתחה הפרת סדר אלימה שכללה יידוי אבנים. ששת בקבוקי התבערה הושלכו לעבר אחד הכוחות, מחטיבת גבעתי, שנקלע להפרת הסדר סמוך לסמטה.

פלסטיני נורה למוות בחברון. אתר רשמי
אחז במגבת ולא היה חמוש. תיעוד הירי למוות בבדוואי במחנה הפליטים אל-ערוב/אתר רשמי

בשלב מסוים, אחד הלוחמים ירה לעבר בדוואי, שאחז במגבת ולא היה חמוש, והוא נפגע מירייה אחת. בדוואי פונה לבית חולים פלסטיני כשהאו פצוע מהירי ושם מת מפצעיו, וגם מתיעוד הפלסטינים עולה כי הוא לא היה חמוש. עם זאת, לדברי גורמי צבא הלוחם חש בסכנת חיים.

אזור מחנה הפליטים אל-ערוב ידוע כמוקד אלים הנתון להפרות סדר. בשבוע שעבר, בוצע מבצע חטיבתי בפיקודו של מח"ט עציון, אל"ם דוד שפירא. במהלך המבצע, נעצרו 13 מבוקשים ואותר רובה מסוג M-16.

עוד בוואלה!

לקרוא את הסעיפים: ההכרעה במשפט שמעוני מבשרת רעות לנתניהו

לכתבה המלאה
הלוויתו של הפלסטיני שנורה בחברון 11 באוקטובר 2019. רויטרס
שליח האו"ם שלח את תנחומיו למשפחה. הלוויתו של בדוואי, שנורה למוות/רויטרס

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב אמר כי "מזעזע לראות את הסרטון שמראה את הריגתו של עומר בדאווי מאש כוחות הביטחון הישראליים בחברון". הוא הוסיף כי לפי הסרטון, "נראה שהוא לא מהווה איום על אף אחד. שולח את תנחומי העמוקים ביותר למשפחתו". בנוסף לכך, קרא מלאדנוב לחקור מקרים כאלה ביסודיות.

הלוויתו של הפלסטיני שנורה בחברון 11 באוקטובר 2019. רויטרס
הלוויתו של הצעיר הפלסטיני, היום/רויטרס

מוקדם יותר, אמרו בצה"ל כי העימותים באל-ערוב היו קשים, והכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וגם בירי חי. כמו כן, אמרו בצה"ל כי זוהתה פגיעה בפלסטיני. לדברי צה"ל, האירוע מתוחקר וצפויה להיפתח חקירת מצ"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully