וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "התקדמות במו"מ הישראלי עם חמאס לעסקת שבויים"

על פי הדיווח ב"אינדיפנדנט אל-ערבייה", משלחת ישראלים בכירים נפגשה עם נציגי חמאס בקהיר ודנה עמם בהשבת גופות פלסטינים בתמורה לגופותיהם של גולדין ושאול. כמו כן, לפי הדיווח ישראל שוקלת את בקשת חמאס לשחרר 50 אסירים בתמורה להשבת מנגיסטו וא-סייד

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

התקדמות חלה במשא ומתן בין ישראל לחמאס להשבת גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד - כך דווח היום (שבת) ב"אינדיפנדנט אל-ערבייה". על פי הדיווח, משלחת ישראלית הכוללת אישים בכירים נפגשה עם משלחת חמאס בקהיר, שם היא מבקרת בימים אלה. הפגישה התקיימה במסגרת ניסיונותיה של מצרים לפתור את סוגיית האסירים משני הצדדים והשבת גופות החיילים המוחזקים בעזה.

לפי גורם שהתראיין לרשת, "חלה התקדמות בימים האחרונים בין שני הצדדים על השבת גופות החיילים הישראלים בתמורה למספר גופות פלסטינים המוחזקות על ידי ישראל", כשהוא מתייחס לשאול וגולדין המוחזקים על ידי חמאס מאז מבצע "צוק איתן". לדבריו, "העסקה כוללת גם "חבילת סיוע לעזה".

אירוע הזדהות אלטרנטיבי עם משפחות גולדין ושאול, היכל הזכרון הלאומי, הר הרצל, 23.07.2019. רוני כנפו
אירוע הזדהות עם משפחות שאול וגולדין/רוני כנפו

בנוגע למנגיסטו וא-סייד, אמר הגורם כי "ישראל שוקלת את בקשת חמאס לשחרר 50 אסירים פלסטיניים בתמורה לשני הישראלים שנעצרו, ונראה שיש נכונות ישראלית להסכים לשחרר כחצי מהמספר הזה". על רקע ניסיונותיו של יו"ר כחול לבן בני גנץ להקים ממשלה, אמר הגורם כי "ייתכן שההתקדמות נובעת מרצונו של נתניהו להשלים את העסקה לפני שגנץ ירכיב ממשלה או שיהיו בחירות נוספות".

בתחילת החודש, משפחותיהם של מנגיסטו וגולדין ביקרו בחריפות את ירון בלום, מתאם השבויים והנעדרים בממשלה, וכן את התנהלות הדרג המדיני בנוגע למגעים להחזרת השבויים. בלום התראיין ל"קלמן וליברמן" ברשת ב', ואמר כי מנגיסטו חצה את הגבול לעזה פעמיים קודם לחצייה שהביאה לשבייתו, ובשתי הפעמים הקודמות הוא הוחזר על ידי חמאס.

עוד בוואלה!

חמש שנים לשבי: אביו של אברה מנגיסטו נפגש עם אבו מאזן ברמאללה

לכתבה המלאה
אברהם מנגיסטו, הצעיר הישראלי שנמצא בידי חמאס. באדיבות המשפחה
אברה מנגיסטו/באדיבות המשפחה

בתגובה, משפחתו של מנגיסטו, שנשבה על ידי החמאס לאחר שחצה את גדר המערכת לתוך הרצועה ב-2014, ביקשה להדגיש כי הדברים אינם נכונים, וכי "חמור במיוחד שמתאם הפעולות מפיץ דברים חסרי שחר אלה, ככל שהם נוגעים לאברה מנגיסטו. ניתן לצפות ממי שזה תפקידו לגלות רגישות ודיוק בפרטים, ולא להוסיף כאב למשפחת מנגיסטו באמירות פוגעות ולא נכונות עובדתית".

בני משפחת מנגיסטו דרשו מבלום להתנצל, וזמן קצר לאחר מכן פרסם מתאם השבויים והנעדרים התנצלות, ואמר כי ייחס בשגגה ניסיונות חציית גבול נוספים לאברה, בעוד שהתכוון להישאם א-סייד, שחצה את הגבול לרצועה באפריל 2015. "מתנצל מעומק ליבי", אמר בלום. לאחר הדברים, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי יש לו אמון מלא במתאם השבויים והנעדרים בלום. "אנחנו נמשיך את המאמצים שלנו למען החזרת שבוינו ונעדרנו. בעניין הזה אני רוצה לומר שיש לי אמון מלא בירון בלום שעושה את עבודתו בצורה אמינה, רצינית ומקצועית", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully