וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שעבד בגינה: גבר בן 71 מהוואי נפל ל"בור לבה" בחצר ביתו

הגבר, שגזם עצים בחצר ביתו שבהוואי, נפל לתעלה שנוצרה כתוצאה מהתפרצות וולקנית - תופעה גיאולוגית נפוצה באיי האוקינוס השקט. הוא מת מנפילה מגובה של כשבעה מטרים, וכוחות ההצלה ירדו לפיר, שרוחבו היה כ-60 ס"מ, כדי להשיב את גופתו

זרימת הלבה של הר געש קילוואה, באזור העיר פאהואה בהוואי, אוקטובר 2014. רויטרס
נהרג כשנפל לפיר מלא בלבה, בזמן שעבד בגינתו. זרימת לבה מהר געש באזור העיר פאהואה בהוואי/רויטרס

גבר בן 71 נהרג לאחר שנפל ל"בור לבה", בזמן שגזם את העצים בביתו שבהוואי. הבור הוא למעשה תעלה שנוצרה כתוצאה מהתפרצות וולקנית. המשטרה המקומית אמרה כי הגבר מת לאחר שנפל לעומק של כשבעה מטרים "דרך איזור רך באדמה". תעלות הלבה, שנוצרות לעיתים תוך כמה ימים בלבד, הן תופעה גיאולוגית נפוצה באיי האוקיינוס השקט.

עוד מסרה המשטרה כי הגבר נמצא ביום שני האחרון, לאחר שחבריו דיווחו על היעדרותו כשלא שמעו ממנו במהלך כמה ימים. מפקד משטרת הוואי רוברט ווגנר אמר לכלי התקשורת במדינה כי רוחבו של הפיר שלתוכו נפל האיש היה כ-60 סנטימטר. לכוחות כיבוי האש שחילצו את גופתו של האיש נדרש ציוד טיפוס על מנת לרדת למעמקי הבור ולהוציא אותה.

מערת לאבה מאנג'נגל באי ג'ג'ו בדרום קוריאה, נובמבר 2015. GettyImages
תופעה מסוכנת שיכולה להיווצר בתוך ימים. מערת לבה באי בדרום קוריאה שבאוקיינוס השקט/GettyImages

תעלות הלבה הן תופעה נפוצה במדינת האיים, שנוצרות כאשר לבה מתקררת ורק השכבה העליונה של החומר מתקשה, כששכבות החומר שמתחת אליה מתנקזות בחזרה לאוקיינוס. לטענת המגזין נשיונל ג'יאוגרפיק, שלא כמו תופעות גיאולוגיות אחרות שלהן לוקח זמן להיווצר, כמו מערות - תעלות לבה נוצרות לעיתים תוך ימים או שבועות ספורים. בזמן שהלבה זורמת ומתנקזת למי האוקיינוס, היא מותירה מבוכי תעלות שחלקם באורך של יותר מ-14 מטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully