וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התפתחויות בחקירה": הוארך מעצר ראשי המועצות החשודים בשחיתות

7.11.2019 / 21:15

בית משפט השלום בראשל"צ האריך את מעצרם של ראש עיריית קריית אתא וראש מועצת תל מונד בחמישה ימים. נשיאת ביהמ"ש הבהירה: "זוהי פרשה מסועפת, מורכבת והחקירה עוד לא קרובה לסיומה". עו"ד מחה על התנהלות השופטת: "אפילו למראית עין לא היה הרושם שבית המשפט קשוב"

סטילס: מתוך ה-FB של עיריית קריית אתא, עריכה: אסף דרורי

מעצרם של ראש עיריית קריית אתא, יעקב פרץ, וראש מועצת תל מונד ,שמואל סיסו, הוארך היום (חמישי) בחמישה ימים בגין מעורבותם בפרשת השחיתות ברשויות המקומיות. במסגרת החקירה עלה החשד כי עובדי ציבור בכירים, ביחד עם אחרים, כל אחד על פי חלקו, ביצעו לכאורה עבירות שחיתות תוך מעורבות בעלי השפעה בחברות ממשלתיות ובמוסדות שלטון.

נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון, השופטת עינת רון, אמרה כי "מדובר בחומר ראיות רב היקף". לדבריה, "זוהי פרשה מסועפת, מורכבת והחקירה עוד לא קרובה לסיומה".

במהלך הדיון בעניינו של פרץ הבהירה כי "נוסף חומר חקירה רב מאוד, שיש בו כדי ללמד על התפתחויות בחקירה בעניינו של החשוד עצמו וחשודים אחרים. המשטרה עוד רחוקה מסיום החקירה ועליה לבצע פעולות חקירה רבות שניתנות לשיבוש. החשד נגדו הוא לא זוטות". בין החשדות המיוחסים לראש עיריית קריית אתא: קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון.

יעקב פרץ, ראש עיריית קריית אתא. יואב איתיאל
"החקירה עוד לא קרובה לסיומה". פרץ/יואב איתיאל

במהלך הדיון בהארכת מעצרו של ראש מועצת תל מונד התגלה כי הוא קיבל ככל הנראה שוחד בדמות טובת הנאה. זאת, בזמן שעורך דינו חיים כהן טען כי מרשו אדם בעל זכויות רבות וכי יש לשקול זאת במהלך מתן ההחלטה.

באשר לסיסו אמרה השופטת כי "כבר קבעתי בדיון הקודם שיש חשד סביר, עשיתי זאת במטרה לפקח על החקירה. מאז ההחלטה הראשונה נעשו על ידי היחידים החוקרת פעולות חקירה רבות מאוד".

עשרה חשודים נוספים, בהם גם עוזרו לשעבר של שר בממשלה וכן שבעה אחרים עוכבו אף הם לחקירה. המשטרה הגיעה למשרד להגנת הסביבה בירושלים עם צו בית משפט ותפסה מסמכים בעניינו של עוזר השר.

מממצאי החקירה עולה כי קבלנים ויזמים זכו לכאורה להטבות בעבודות תשתית ותחבורה בהיקפים גדולים באזור חיפה והקריות - תמורת שוחד. כמו כן עלה החשד כי בעלי תפקידים בכירים ברשויות מקומיות ואף במשרדי ממשלה מעורבים אף הם בקידום ענייניהם של בעלי האינטרסים בתמורה לשוחד או ממניעים פסולים אחרים.

עוד בוואלה!

פרקליטי ההאקר בורקוב בבג"ץ: "המדינה לא התייחסה לפנייה רוסית רשמית"

לכתבה המלאה
שמואל סיסו ראש עיריית קרית ים. דורון גולן, ג'יני
חשוד בשוחד בדמות טובות הנאה. סיסו/ג'יני, דורון גולן

עו"ד עופר רחמני, שותפו של עו"ד אודי ברזלי המייצג עם עו"ד יצחק יונגר את פרץ, מתח ביקורת חריפה על השופטת. לטענתו, "נרמז לנו בדיון הקודם שהיום נוכל לשחרר אותו למעצר בית, הצענו חלופת מעצר במלון ליאונרדו בכניסה לרחובות, מספר דקות נסיעה בודדות מלהב 433, הצענו שתהיה עליו השגחה של אנשים שהמשטרה תאשר מראש, ללא טלפונים ומצולם במעגל פנימי, במשטרה התנגדו והשופטת סירבה. השופטת נשארה באותה עמדה, קרי שהיא יודעת הכול ונתנה תחושה שאין טעם בכלל בכל ההליך שהוא הליך חוקי שזו זכות לכל חשוד".

"נראה שבעולמה של כבוד השופטת רון ניתן להשאיר חשודים במעצר ממושך בתנאים לכאורה סטרילים מנותקים, מהעולם החיצון הכול כדי לקדש את צורכי החקירה", הוסיף. "לא לכך נועד הפיקוח של בית המשפט וחבל מאוד שאפילו למראית עין לא היה הרושם שבית המשפט קשוב למייצגים. תחושה זו הובעה מחוץ לאולם בית המשפט על יד שורה ארוכה של מייצגים. מרשנו נחוש להוכיח שלא נפל כל רבב במעשיו".

(עדכון ראשון: 17:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully