וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידע על מתנגדי משטר: שני עובדי טוויטר נאשמים בארה"ב בריגול לסעודיה

7.11.2019 / 8:13

משרד המשפטים העמיד לדין שני עובדים לשעבר בחברה, ואזרח סעודי, הנאשמים בהשגת מידע אישי של פעילי אופוזיציה תמורת כסף. זאת האשמה פומבית נדירה של וושינגטון נגד ריאד, שעדיין נהנית מתמיכת ממשל טראמפ חרף רצח חאשוקג'י

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שני עובדים לשעבר בחברת טוויטר ואזרח ערב הסעודית נאשמים בארצות הברית בריגול לטובת הממלכה, באמצעות העברת מידע אישי של משתמשים לגורמים סעודיים בתמורה לכסף - כך עולה מכתב אישום שפורסם הלילה (חמישי) על ידי משרד המשפטים האמריקני.

עלי א-זברח ואחמד אבואמו, שהועסקו בעבר על ידי הרשת החברתית, ואחמד אל-מוטאירי, שעבד בעבר אצל משפחת המלוכה הסעודית, נאשמים שפעלו למען ריאד מבלי שנרשמו כסוכנים זרים. כתב האישום חושף אצבע מאשימה נדירה כלפי ערב הסעודית, שנותרה בעלת ברית קרובה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חרף הפרות זכויות האדם בשטחה.

חברי קונגרס רבים, רפובליקנים ודמוקרטים, התנערו בשנה האחרונה מהברית עם ערב הסעודית, בשל הרצח של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י באיסטנבול והמלחמה שמנהלת הממלכה בתימן. למרות הלחץ והקריאות לסנקציות, טראמפ עומד לצדו של השליט בפועל של הממלכה, יורש העצר מוחמד בן סלמאן. לפי וושינגטון פוסט, העיתון שבו עבד חאשוקג'י ומי שפרסם לראשונה את כתב האישום, הנסיך הצעיר הוזכר בו כ"חבר משפחת המלוכה מספר 1".

יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בפסגת G20 באוסקה, יפן, 27 ביוני 2019. רויטרס
"חבר משפחת המלוכה מספר 1". בן סלמאן/רויטרס

האישומים גם מפנים פעם נוספת את הזרקור לעבר האופן שבו חברות הטכנולוגיה בארצות הברית מגנות על המידע האישי שהן אוספות ממשתמשיהן, כולל מפני עובדים שלהם אין סיבה לגיטימית לגשת למידע הרגיש.

לפי כתב האישום, אבואמו נכנס שוב ושוב לחשבון של מבקר בולט של משפחת המלוכה הסעודית בתחילת 2015. במקרה אחד, הוא הצליח לראות את כתובת המייל ומספר הטלפון המקושרים לחשבון. הוא גם הצליח לקבל גישה לחשבון של מבקר משטר סעודי נוסף ולקח משם פרטים מזהים.

טוויטר חשפה את א-זברח והוציאה אותו לחופשה מנהלית בסוף 2015, אך לא לפני שהוא הצליח להשיג מידע מיותר מ-6,000 חשבונות, כולל מ-33 חשבונות שלגביהם פנו הרשויות הסעודיות אל טוויטר.

עוד בוואלה!

בכיר באמזון: הסעודים השיגו גישה לטלפון של ג'ף בזוס

לכתבה המלאה

שעון ב-35 אלף דולר

"המידע הזה יכול היה לזהות ולאתר את משתמשי הטוויטר שפרסמו את הציוצים האלו", אמרו במשרד המשפטים. אל-מוטאירי, מצדו, נאשם בכך ששימש מתווך בין ממשלת סעודיה לעובדי הטוויטר. אבואמו, שהוא אזרח אמריקני, נעצר בסיאטל, בעוד שהשניים האחרים ככל הנראה נמצאים בערב הסעודית. הוא מוחזק במעצר עד לשימוע שיתקיים מחר.

לפי כתב האישום, שני העובדים לשעבר של טוויטר קיבלו בתמורה למידע כסף והטבות אחרות, כמו שעון יוקרה. אבואמו טען בהמשך שהשעון שווה 35 אלף דולר, בשיחות שקיים עם קונים ברשת.

הם ככל הנראה טופחו על ידי גורם סעודי בכיר, שבוושינגטון פוסט זוהה בתור בדר אל-אסקר, יועצו הקרוב של בן סלמאן שעומד בראש הלשכה הפרטית שלו ובראשות ארגון צדקה. המגעים בין הצדדים התרחשו ברובם ב-2014 וב-2015, כשיורש העצר רק החל לצבור את כוחו.

העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בכנס בלונדון, ספטמבר 2018. רויטרס
חברי קונגרס רבים התנערו מהברית עם ערב הסעודית, בשל רצח חאשוקג'י/רויטרס

במשרד המשפטים אמרו כי אחד מהם הצטלם עם יורש העצר בזמן ביקורו בוושינגטון במאי 2015, בעוד שאחר טס לוושינגטון מסן פרנסיסקו באותו הזמן. שגרירות ערב הסעודית בוושינגטון טרם הגיבה לנושא.

טוויטר מסרה כי היא מודה ל-FBI ולמשרד המשפטים. "אנחנו יודעים עד לאן גורמים רעים מסוגלים לנסות להגיע כדי לערער על השירות שלנו", נמסר. בחברה אמרו כי הם מגבילים את הגישה למידע רגיש של משתמשיה לקבוצה קטנה של עובדים, לאור הסכנות הכרוכות בדבר. עם זאת, בחברה לא אמרו כיצד הם גילו את פעילותם של שני העובדים או אם הם עדכנו את רשויות אכיפת החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully