וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאי פרו-סיני בהונג קונג נדקר באירוע פוליטי

ג'וניוס הו, אחד האנשים השנואים ביותר על ידי המפגינים בעיר המתנגדים לבייג'ינג, הותקף על ידי אדם שהתחזה לאחד מתומכיו והגיש לו פרחים. "אתה חלאה!", הטיח בו לפני שהוכנע על ידי הו ואנשיו. מעשי האלימות בעיר גברו לאחרונה

-

פוליטיקאי פרו-סיני בהונג קונג נפצע היום (רביעי) מדקירות על ידי אדם שהתחזה לתומך שלו. ג'וניוס הו היה באירוע פוליטי עם חברי מפלגתו במחוז הבחירה שלו טואן מון, עיירה שנמצאת בפאתי הונג קונג בסמוך לגבול עם סין. התוקף העניק לו פרחים, ביקש ממנו להצטלם עמו ואז שלף סכין מהתיק שלו ודקר את הו בחזהו.

הו ועוזריו הצליחו להשתלט במהירות על התוקף, שנשמע צועק בקנטונזית: "ג'וניוס הו, אתה חלאה!". המשטרה אמרה כי שלושה אנשים נפצעו בתקרית, כולל התוקף. הו, בן 57, היה בהכרה כשהוא פונה לבית חולים באמבולנס.

זהו מעשה אלימות נוסף על רקע פוליטי המתרחש בעיר לאחרונה, על רקע המחאות הפרו-דמוקרטיות נגד בייג'ינג הנמשכות חמישה חודשים.

לקריאה נוספת בנושא
הונג קונג: תומך סין דקר מפגינים בקניון ותלש אוזן של מחוקק

הונג קונג: פוליטיקאי התומך בסין נדקר באירוע פוליטי; הדוקר נעצר. אתר רשמי
שנוא על ידי המפגינים. ג'וניוס הו מותקף היום/אתר רשמי

יחד עם מנהיגת העיר קארי לאם ומפקד המשטרה סטיבן לו, הו נחשב לאחד הדמויות השנואות ביותר על המפגינים הפרו-דמוקרטים, שאינם מוותרים גם אחרי שחוק ההסגרה לסין - שהצית את ההפגנות ביוני - בוטל. הם דורשים רפורמות דמוקרטיות, כולל זכות בחירה ישירה למנהיג העיר.

לאם אמרה כי היא מגנה בחריפות את התקיפה נגד הו, ששנאת המפגינים אליו גברה אחרי שהוא תועד לוחץ את ידיהם של קבוצת אנשים שתקפה מפגינים עם מקלות ומוטות בחודש יולי. הוא נשא נאומים רבים שבהם תמך בכוח המשטרה של הונג קונג והדהד את הגינויים של בייג'ינג נגד המפגינים, כולל שימוש בשפה בוטה.

בחודש שעבר הוא אמר למחוקקת בכירה באופוזיציה שהיא "אוכלת נקניקיה זרה" משום שהיא נשואה לעיתונאי בריטי. אחרי התקרית בחודש יולי, משרדו של הו הותקף על ידי מפגינים, וגם הקברים של ההורים שלו הושחתו.

עוד בוואלה!

נשיא סין נפגש עם מנהיגת הונג קונג: "יש לנו אמון רב בך"

לכתבה המלאה
מנהיגת הונג קונג קארי לאם, 6 בנובמבר 2019. רויטרס
מגנה בחריפות את התקיפה נגד הו. קארי לאם/רויטרס

מנהיגי סין מאותתים בימים האחרונים כי הם נערכים להקשחת התגובה נגד המפגינים ולעריכת שינויים בדרך שבה הממשל המרכזי שולט בהונג קונג, מבלי לפרט כיצד "תשוכלל" השיטה שבה ממונים או מודחים מנהיגי העיר. כיום, הם נבחרים על ידי ועדה בת 1,200 חברים, רובם פרו-סינים, הנבחרים רק על ידי 6% מבעלי זכות ההצבעה בעיר.

לאחר חזרתה לשליטת סין, הונג קונג נהנית מחירויות גדולות יותר בהשוואה למדינה, במסגרת השיטה "שתי מערכות, מדינה אחת". עדיין לא ברור מה יקרה בעוד 28 שנה, כש"החוק הבסיסי", המקנה להונג קונג את החירויות שלה, יפוג. לסין יש כוחות צבא בעיר והיא עשויה להתערב במקרה שהמצב בהונג קונג יצא מכלל שליטה. היא מאשימה מדינות זרות, בהן ארצות הברית ובריטניה, בהתססת הציבור.

ההפגנות נמשכו גם בסוף השבוע האחרון, וחלקן שוב הפכו לאלימות. ביום ראשון דקר תומך של סין ארבעה בני אדם בקניון בעיר, ותלש את אוזנו של מחוקק מקומי, בעקבות ויכוח על המצב הפוליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully