וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סין נפגש עם מנהיגת הונג קונג: "יש לנו אמון רב בך"

שי אירח את לאם בשנגחאי, על רקע ההפגנות המשתקות את העיר בחודשים האחרונים. "לעצור את הסערה ולהשיב את הסדר נותרו המשימות החשובות ביותר", הבהיר בפניה

צילום: רויטרס

נשיא סין שי ג'ינפינג נפגש עם מנהיגת הונג קונג קארי לאם והביעה בה את אמנו - כך דיווחה היום (שלישי) התקשורת הרשמית בסין. הפגישה התקיימה בשנגחאי, אחרי דיווחים שלפיהם בייג'ינג שוקלת להחליף את מנהיגת העיר בשל ההפגנות הסוערות הנמשכות זה חמישה חודשים נגד ממשלתה ונגד סין.

סוכנות הידיעות הסינית הרשמית שינחואה פרסמה תמונות של השניים לוחמים ידיים, ודיווחה ששי שיבח את לאם על מאמציה לדכא את העימותים בקולוניה הבריטית לשעבר, החווה את המשבר הקשה ביותר שלה מאז ששבה לשליטת סין ב-1997.

לפי הדיווח, נשיא סין, שניצב בפני האתגר הגדול ביותר על שלטונו מאז כניסתו לתפקיד ב-2012, אמר ללאם כי יש לו "אמון רב" בה. "לעצור את הסערה ולהשיב את הסדר נותרו המשימות החשובות ביותר בהונג קונג", אמר לה נשיא סין.

נשיא סין שי ג'ינפינג עם מנהיגת הונג קונג קארי לאם, 4 בנובמבר 2019. רויטרס
תמיכה מבייג'ינג. שי ולאם, הלילה/רויטרס

ההפגנות פרצו בשל חוק הסגרה שנוי במחלוקת שקידמה לאם, אך גם לאחר ביטולו לא שככה המחאה. המפגינים עתה דורשים רפורמות דמוקרטיות רחבות יותר, כולל חקירת האלימות המשטרתית ובחירה ישירה של מנהיג האזור המנהלי המיוחד. הם חוששים משחקית החירויות שמהן הם נהנים.

מנהיגי סין אותתו בשבוע שעבר כי הם נערכים לעשות שינויים בדרך שבה הממשל המרכזי שולט בהונג קונג, מבלי לפרט כיצד "תשוכלל" השיטה שבה ממונים או מודחים מנהיגי העיר. כיום, הם נבחרים על ידי ועדה בת 1,200 חברים, רובם פרו-סינים, הנבחרים רק על ידי 6% מבעלי זכות ההצבעה בעיר.

לאחר חזרתה לשליטת סין, הונג קונג נהנית מחירויות גדולות יותר בהשוואה למדינה, במסגרת השיטה "שתי מערכות, מדינה אחת". עדיין לא ברור מה יקרה בעוד 28 שנה, כש"החוק הבסיסי", המקנה להונג קונג את החירויות שלה, יפוג. לסין יש כוחות צבא בעיר והיא עשויה להתערב במקרה שהמצב בהונג קונג יצא מכלל שליטה. היא מאשימה מדינות זרות, בהן ארצות הברית ובריטניה, בהתססת הציבור.

ההפגנות נמשכו גם בסוף השבוע האחרון, וחלקן שוב הפכו לאלימות. ביום ראשון דקר תומך של סין ארבעה בני אדם בקניון בעיר, ותלש את אוזנו של מחוקק מקומי, בעקבות ויכוח על המצב הפוליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully