וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המתקפה על הפרקליטות: עו"ד בכירים נפגשו עם יו"ר הלשכה חימי

3.11.2019 / 21:54

לאחר הביקורת שמתח שר המשפטים עורכי הדין נפגשו במטרה לרתום את הלשכה למאבק נגד המתקפות על הפרקליטות ומערכת המשפט. לשכת עוה"ד: "מערכות השלטון בישראל אינן חסינות מביקורת עניינית, כל עוד מטרתה אינה חתירה תחת יסודות שלטון החוק"

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: עמית שמחה

עורכי דין בכירים מהמגזר הפרטי נפגשו הערב (ראשון) עם יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, במטרה לרתום את הלשכה למאבק נגד המתקפות על הפרקליטות ומערכת המשפט. מי שהוביל את המפגש הם עורכי הדין צביקה בר נתן, עמית פינס ואופיר נאור יחד עם ראשי מחוז תל אביב של הלשכה - עמית בכר ונדב ויסמן. בין המשתתפים היו גם אייל רוזובסקי, אילן סופר, ציון אמיר, ברוריה לקנר ועוד.

בחודש מאי האחרון ערכו עשרות עורכי דין בכירים מהמגזר הפרטי "כנס חירום" במשרד גולדפרב-זליגמן. אז הם מחו נגד יוזמות לשינוי חוק החסינות לטובת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונגד יוזמות שונות שעניינן הגבלת הביקורת השיפוטית.

המניע לפגישה היום הוא מסיבת העיתונאים שכינס בשבוע שעבר שר המשפטים, אמיר אוחנה, בה תקף את צמרת הפרקליטות. אוחנה טען כי הפרקליטות "הופכת את עצמה לשחקן במגרש הפוליטי", קובעת סדר יום בהתאם ללו"ז הפוליטי ומדליפה חומרי חקירה לעיתונאים בניגוד לחוק. "לרגעים יש תחושה שהפרקליטות עושה כל מאמץ כדי להצדיק את טענות הרדיפה", אמר.

השר דיבר על מה שהגדיר "פרקליטות שבתוך הפרקליטות", והתייחס באופן אישי אל התובעת בתיקי נתניהו, ליאת בן ארי, שנעדרה משניים מימי השימוע לראש הממשלה בשל חופשה: "איך אמר אחד מעמיתיכם - 'בנפש חפצה'? בנופש חפצה". הוא גם תקף את הפרקליטות על רקע חקירת יועצי ראש הממשלה בשל חשד להטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר.

יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, עו"ד צביקה בר נתן, ראשי מחוז ת"א - עמית בכר ונדב ויסמן, 3 בנובמבר 2019. -, אתר רשמי
יו"ר הלשכה אבי חימי, עו"ד צביקה בר נתן, ראשי מחוז ת"א - עמית בכר ונדב ויסמן, הערב/אתר רשמי, -

יו"ר לשכת עורכי הדין חימי כבר הגיב על הדברים בשבוע שעבר, והתייצב לצד מערכת המשפט. "צריך לומר בקול רם וצלול - פוליטיקאים יקרים, הניחו למערכת המשפט, הניחו למערכת אכיפת החוק", אמר חימי באירוע של הלשכה בנצרת. "פגיעה בהן היא פגיעה בדמוקרטיה ובאזרחי ישראל. לשכת עורכי הדין לא תאפשר מתקפה על עובדי ציבור. מותר להשמיע ביקורת על הפרקליטות, ביקורת לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. עבודתם של הפרקליטים היא עבודה משפטית, שתוצאותיה אינן תמיד לרוחו של הציבור. אבל אל לו לציבור לנסות ולהשפיע על עבודתם המקצועית של עובדי הציבור, באמצעות כינויי גנאי, איומים ואלימות".

מדוברות לשכת עורכי הדין נמסר: "היום התקיים דיון בלשכת עורכי הדין במסגרתו נשמע מגוון דעות. לשכת עורכי הדין מתכנסת ומודיעה על מחויבותה חסרת הפשרות להגנה ולשמירה על שלטון החוק במדינת ישראל. הלשכה מחזקת את ידי המשרתים באמונה ברשויות השיפוט והאכיפה - משטרת ישראל, היועץ המשפטי לממשלה, הפרקליטות והפרקליטים בשירות המדינה ושופטי כל ערכאות השיפוט. אלו עושים לילות כימים לצורך שמירה על שלטון החוק. לשכת עורכי הדין תעמוד כחומה בצורה אל מול כל ניסיון לפגוע במי ממוסדות שלטון החוק, לרפות ידיהם או לפגוע ביושרם. לשכת עורכי הדין מוקיעה כל ניסיון לפגוע בהם. מערכות השלטון בישראל אינן חסינות מביקורת עניינית, נוקבת ככל שתהיה, כל עוד מטרתה אינה חתירה תחת יסודות שלטון החוק במדינת ישראל".

עוד בוואלה!

חשד לרצח: בת 70 נמצאה ללא רוח חיים באשכול; בעלה נעצר

לכתבה המלאה
מפגש לשכת עורכי הדין, 3 בנובמבר 2019. ללא, אתר רשמי
"לא נאפשר מתקפה על עובדי ציבור". מפגש עורכי הדין, הערב/אתר רשמי, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully