וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארגון יעץ לאינדונזיה להחיל את חוקי השריעה - היועץ נענש בהלקאה

2.11.2019 / 15:00

יועץ במועצה האסלאמית במחוז השמרני אצ'ה נענש ב-28 מכות מקל במקום ציבורי, לאחר שניהל רומן עם אישה נשואה. המועצה המליצה להחיל במחוז את חוקי השריעה, שבעקבותיהם קיבל היועץ את העונש המסורתי. האישה שאיתה ניהל את הרומן נשפטה ל-23 מלקות

צילום: רויטרס

יועץ לארגון אסלאמי קיצוני באינדונזיה הולקה בציבור בעוון ניאוף - כך דיווחו הלילה (שבת) גורמים רשמיים במדינה. לפי הדיווח, מוחליס בן-מוחמד נשפט בעקבות רומן שניהל עם אישה נשואה, ונענש בקבלת 28 מכות במקל בפומבי בגן במרכז העיר. האישה שעימה ניהל בן-מוחמד רומן נשפטה ל-23 מכות באותו מעמד.

בן-מוחמד בן ה-46 שימש כיועץ במועצה האסלאמית של חבל הארץ אצ'ה, השוכן בצפון מדינת האיים. חבל ארץ זה נחשב למסורתי במיוחד במדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם, ואף קיבל אוטונומיה בשנת 2001 בשל כך. מחוז זה הוא גם היחיד במדינה הדמוקרטית, שבדרך כלל נחשבת למופת של שילוב בין אסלאם לדמוקרטיה, שבו מוחלים חוקי השריעה.

יועץ אסלאמי נשפט להלקאה בעוות ניאוף באינדונזיה, 2 בנובמבר 2019. רויטרס
עונש מסורתי. בן-מוחמד עובר הלקאה/רויטרס

אינדונזיה חווה התחזקות מחודשת של קיצוניות דתית בשטחה. משנת 2005 הפכה ענישה אסלאמית לנפוצה הרבה יותר באזור השמרני, נגד עבירות כמו גניבה והימורים. גם הומוסקסואליות הוצאה מחוץ לחוק במחוז בשנת 2014. מתחילת השנה, נעצרו מאות חשודים במסגרת חוקים חדשים ונוקשים למאבק בטרור. הארגון שיעץ לממשלה להתאים את החוק במחוז לחוקי השריעה, הוא אותה המועצה האסלאמית מחבל אצ'ה.

גורם בכיר במחוז אצ'ה אמר כי העונש של בן-מוחמד נועד כדי לשמש תזכורת לתושבים, לדבוק בחוק האסלאמי. "לא משנה אם הוא במועצה האסלאמית, אימאם או אזרח רגיל. הממשלה לא מבדילה", הוסיף הגורם, שמסר כי בן-מוחמד כבר לא יוכל לחזור ולשמש כיועץ של המועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully