וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכישלון של המועמד המבטיח: בטו א'ורורק פורש מהפריימריז הדמוקרטיים

המועמד הצעיר מטקסס, שנחשב לאחד המועמדים המובילים להתמודד על הנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, הודיע על פרישה לאחר שלא הצליח לגייס מספיק כסף לקמפיין הבחירות שלו. "אין לנו אמצעים בשלב הזה כדי להמשיך את הקמפיין", אמר א'ורורק לתומכיו המאוכזבים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חבר בית הנבחרים לשעבר בטו א'ורורק הודיע הלילה (שישי) על פרישה מהמרוץ בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית. הוא אמר לתומכיו שלא הצליח לגייס מספיק כספים כדי להתמודד באופן תחרותי עם מתמודדי המפלגה האחרים לבחירות 2020. א'ורורק, שנולד וגדל בטקסס, נהיה לדמות פופולרית לאחר ההפסד לטד קרוז על מקום בסנאט בהתמודדות בשנת 2018.

א'ורורק הודיע על פרישתו כמה שעות לפני כינוס גדול של המפלגה הדמוקרטית באיווה, שם צפויים מרבית המתמודדים לראשות המפלגה לשאת דברים. "עלינו לראות בבירור שאין לנו אמצעים בשלב הזה כדי להמשיך את הקמפיין", אמר א'ורורק לתומכיו המאוכזבים, שחלקם נסעו ממרחק רב כדי לראות אותו נואם בעצרת.

הקמפיין של אורורק בן ה-46, שהחל בציפיות גבוהות הסתיים בקול ענות חלושה. בסוף השנה שעברה עודד אותו נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה להתמודד על ראשות המפלגה. רבים גם השוו אותו לנשיא לשעבר, בעיקר בשל סגנונו גם אופרה ווינפרי שיבחה אותו והוא הופיע על שער המגזין "Vanity Fair" יום לפני שהפך למועמד באופן רשמי. בראיון הזה הצהיר א'ורורק כי הוא "נולד לתפקיד" נשיא ארצות הברית.

חבר בית הנבחרים לשעבר בטו אורורק הודיע על פרישה מהמרוץ בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית, 2 בנובמבר 2019. רויטרס
בטו א'ורורק מודיע על פרישתו, הלילה (צילום: רויטרס)/רויטרס

כבר במהלך יום הקמפיין הראשון שלו הוא גייס שישה מיליון דולר. עם זאת, בסופו שלך דבר החליט א'ורורק לפרוש בעקבות המסקנה שאליה הגיעו יועציו, לפיה בקצב גיוס הכספים זה הוא יאלץ לחתוך את צוות הקמפיין בחצי, סכום שלא יאפשר לו להתמודד באמת. בתקופה האחרונה כבר נערכו קיצוצים בצוות, אך הדבר לא סייע ולבסוף א'ורורק נאלץ לסגת לחלוטין מהקמפיין. דובר מטעמו הבהיר שהוא לא מתכוון להתמודד על תפקיד סנאטור טקסס בבחירות 2020.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לעג לאורורק בחשבון הטוויטר שלו, בעקבות החלטתו לפרוש. הוא כתב כי "בטו פרש מהמירוץ לנשיאות, למרות שאמר כי הוא 'נולד לזה'. לא נראה לי". לאחר מכן, אמר טראמפ במהלך נאום שנשא כי א'ורורק "פרש כמו כלב".

עוד בוואלה!

האיש שמאחורי הירי: בכיר הג'יהאד האסלאמי שמדאיג את ישראל - וגם את חמאס

לכתבה המלאה
תומכיו של בטו אורורק מאוכזבים מפרישתו מהמרוץ בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית, 2 בנובמבר 2019. AP
תומכיו של בטו אורורק מאוכזבים מפרישתו מהמרוץ (צילום: אי-פי)/AP
תומכיו של בטו אורורק מאוכזבים מפרישתו מהמרוץ בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית, 2 בנובמבר 2019. AP
"אין לנו אמצעים בשלב הזה כדי להמשיך את הקמפיין". תומכים מאוכזבים (צילום: אי-פי)/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully