וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הנאום על רצח רבין: בסביבת המרצה מבר אילן מכחישים את השעייתו

31.10.2019 / 12:39

אחרי שטען שיגאל עמיר לא רצח את ראש הממשלה לשעבר, בסביבתו של ד"ר מוטי קידר טוענים כי לא הגיע לידו מכתב מהנהלת האוניברסיטה שמזמין אותו לוועדת המשמעת, ו"במידה שיתקבל מכתב שכזה הוא יודיע על התפטרותו קודם לכן". ארגון "אם תרצו" יזם עצומה למענו: "חולשה ערכית"

עריכה: עמית שמחה

על רקע הסערה סביב דבריו של ד"ר מוטי קידר על רצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, בסביבתו אמרו היום (חמישי) כי בניגוד לפרסומים בתקשורת, לא הגיע לידו מכתב מצד הנהלת אוניברסיטת בר אילן שמזמין אותו לוועדת משמעת ומשעה אותו מפעילותו.

עוד אמרו בסביבתו כי "ד"ר קידר, שהגיע לגיל פנסיה, לא ייכנס לשום תהליך שבודק את מחשבותיו, הוא מאמין בחירות ליבו וחירות המחשבה. במידה שיתקבל מכתב שכזה הוא יודיע על התפטרותו קודם לכן. בתוך כך, לא יתבצע הליך כזה של ועדת משמעת שכן הוא יודיע קודם לכן על התפטרותו".

מרדכי קידר. מרץ 2017. ראובן קסטרו
קידר/ראובן קסטרו

קידר טען בהפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו כי יגאל עמיר לא רצח את רבין. "מי שרצח את רבין היה אדם שראשי התיבות של שמו זה י"ר", טען קידר לכל תשואות מהקהל. "מי שעמד מאחורי העניין הזה, כנראה פוליטיקאי מוביל, שרצה לחסל את יצחק רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו. אני קורא מכאן להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התיאוריה שהימין רצח את רבין".

קידר הוסיף כי "הגיע הזמן, 24 שנים שהימין מוכפש, שהאוניברסיטה שלי - בר אילן - מוכפשת, שכולנו מכפישים, בגלל מה שלא יגאל עמיר עשה. הוא יושב בכלא בבידוד. למה בבידוד? כדי שלא יגיד את האמת לאף אחד. גבירותיי ורבותיי, מכאן לחקירה האמיתית על רצח רבין". בתגובה לדברים, מסר נתניהו כי הוא "מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין".

עצומה באוניברסיטה למען ד"ר קידר

אוניברסיטת בר אילן גינתה בחריפות את דבריו של קידר. "הנהלת אוניברסיטת בר אילן מגנה בכל תוקף את הדברים של ד"ר קידר", היא מסרה אתמול. "הדברים נאמרו על דעתו בלבד ואינם מייצגים את האוניברסיטה ואנשיה. אנו סבורים שאין מקום להתבטאויות מסוג זה בחברה הישראלית".

מכתב הגינוי של אונבירסטית בר אילן כנגד דבריו של מרדכי קידר. אתר רשמי
מכתב הגינוי של האוניברסיטה/אתר רשמי

בתוך כך, תא הארגון "אם תרצו" באוניברסיטה יזם עצומה למענו של קידר בעקבות ההודעה על השעייתו, שכותרתה "אזרחי ישראל תומכים בד"ר מרדכי קידר, לוחם ההסברה של מדינת ישראל". בעצומה נכתב כי ד"ר קידר משקיע מזמנו וממרצו כדי להגן על מדינת ישראל ולהדוף הסתה ותעמולה נגדה. לטענת הארגון, "בזמן שבאקדמיה הישראלית שורצים פרופסורים ודוקטורים מטעם-עצמם שאת משכורתם משלמים אזרחי מדינת ישראל, העסוקים ומכלים את זמנם בהשמצת מדינת ישראל, תמיכה ב- BDS מבפנים, ומתן רוח-גבית לשונאי המדינה ולקידום אנטי ופוסט ציונות, בחרה אוניברסיטת בר-אילן להעמיד דווקא את ד"ר קידר לדין משמעתי".

יו"ר "אם תרצו" מתן פלג אמר כי "אין הרבה אנשים בארץ העושים למען מעמדה של מדינת ישראל כמו ד"ר מרדכי קידר. חובה על כל אדם להתייצב נגד הצביעות הנוראית המאפשרת למרצים להתפרנס ממש מהפצת עלילות דם נגד ישראל בעולם בשם חופש הביטוי. אדם אשר חס ושלום הביע את דעתו באשר היא על נושא אחר, הרי שהדבר פסול ומתירים את דמו. זו בושה וחרפה וחולשה ערכית. מי שמנהל את אוניברסיטת בר אילן צריך להתבייש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully