וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר על איום טילי השיוט: "אתגר ההגנה הופך מורכב יותר"

31.10.2019 / 9:00

בטקס סיום קורס קציני ההגנה האווירית, התייחס לראשונה אלוף נורקין להיערכות החיל ואמר כי "לאיום הטילים והרקטות מצרפים כעת מל"טים תוקפים וטילי שיוט". זאת ברקע אזהרותיו של נתניהו מפני טילים מדויקים שאיראן מתכננת לפרוס

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין אמר אתמול (רביעי) בטקס סיום קורס קציני ההגנה האווירית כי "אתגר ההגנה הופך מורכב יותר. לאיום הטילים והרקטות מצרפים כעת מל"טים תוקפים וטילי שיוט". בנאומו, שאותו נשא בטקס סיום קורס קציני ההגנה האווירית, התייחס נורקין לראשונה לאיום טילי השיוט. "אני עומד כאן מולכם, ויודע עד כמה מערך ההגנה האווירית חשוב עבורי כמפקד החיל, ועד כרמה תרומתו היומיומית הולכת והופכת למרכיב משמעותי בכל פעילות ובמבצע", אמר נורקין.

בטקס, 35 צוערים וצוערות, שסיימו את קורס הקצינים בבה"ד 1 והשלמה חילית במערך ההגנה האווירית, סיימו את קורס מספר 158. מפקד החיל הוסיף בדבריו לבוגרי הקורס כי "את רמת ההגנה יקבע הלוחם בקצה, ואנו נדרשים להתאמן, לתרגל ולהיות בכשירות גבוהה. זו התרבות בחיל-האוויר, וכך נקפיד שיהיה גם בעתיד. אני סומך עליכם, ויודע שנוכל לכל אתגר".

תמונות מטקס הענקת צל״שים ותעודות הערכה מטעם מפקד חיל-האוויר ללוחמים שלקחו חלק במבצע המיוחד בחאן יונס, 22 בספטמבר 2019. דובר צה"ל
התייחס לראשונה לאיום טילי השיוט. נורקין/דובר צה"ל

דבריו של נורקין מגיעים על רקע אזהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מפני הרחבת איום הטילים האיראני. ביום שני השבוע אמר ראש הממשלה כי איראן הציבה טילים מדויקים בתימן במטרה לפגוע בישראל משם. "איראן שואפת כעת להשיג נשק מדויק שיוכל לפגוע בכל מטרה במזרח התיכון בדיוק של 5-10 מטרים. הם מפתחים אותם באיראן ורוצים להציב אותם בעיראק ובסוריה, ולהפוך גם את הארסנל בלבנון, של 130 אלף רקטות סטטיסטיות לחימוש מונחה מדויק", אמר נתניהו בפגישה עם שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין. הוא הוסיף כי באיראן "שואפים לפתח את זה וכבר התחילו להכניס אותם לתימן במטרה לפגוע בישראל גם משם".

פרויקט דיוק הטילים האיראני בלבנון נמצא בראש מעייני המערכת המדינית והביטחונית בשנים האחרונות, וביתר שאת מאז שנתניהו חשף מעל בימת נאום בשנה שעברה את מפעלי הייצור וההסבה שישראל איתרה בביירות. בימים האחרונים, משרד החוץ העביר מסרים לארצות הברית, צרפת ומדינות נוספות בנוגע לסיוע כלכלי בינלאומי ללבנון. לפי עמדת ישראל, יש להתנות כל סיוע ליציבות בלבנון בטיפול של ממשלתה בסוגיית הטילים המדויקים והרחקת חיזבאללה ממוקדי הכוח השלטוניים והכלכליים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully