וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות לחץ ארה"ב: הקבינט אישר הקמת מנגנון פיקוח על השקעות זרות

30.10.2019 / 16:55

בחודשים האחרונים דרש ממשל טראמפ מנתניהו כי ישראל תצנן את פיתוח היחסים עם סין, ברקע מלחמת הסחר עם וושינגטון. בתום שתי ישיבות אישרו חברי הקבינט את הקמתה של ועדה מייעצת בראשות משרד האוצר שתבחן את היבטי הביטחון הלאומי בתהליך אישור השקעות אלו

עורך:שאול אדם

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר היום (רביעי) הקמת ועדה מייעצת בראשות משרד האוצר לבחינת היבטי ביטחון לאומי בתהליך אישור השקעות זרות. ההחלטה התקבלה בתום שתי ישיבות של הקבינט שנערכו בימים האחרונים בעקבות לחץ של הממשל האמריקני על ישראל לפקח על ההשקעות של סין בישראל בתחומי תשתיות, השקעות פיננסיות וטכנולוגיה, ברקע מלחמות הסחר בין ארצות הברית וסין.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושר החוץ האמריקני מייק פומפאו העלו בחודשים האחרונים בשיחות עם נתניהו את הסוגיה ודרשו שישראל תצנן את פיתוח היחסים עם סין. המנגנון צפוי לפקח על השקעות זרות בחברות טכנולוגיה וחברות תשתיות ישראליות, ועל רכישה של חברות ישראליות בידי הון זר.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו רגע לפני פגישתם בבית הלבן 25 במרץ 2019. רויטרס
דרש שישראל תצנן את פיתוח היחסים עם סין. טראמפ ונתניהו/רויטרס

בוועדה המייעצת ישתתפו בכירים ממשרדי האוצר והביטחון ומהמטה לביטחון לאומי, ומשקיפים מטעם משרדי החץ והכלכלה. החל מ-1 בינואר יוכלו הרגולטורים להגיש בקשה לוועדה, שתסייע להם לשלב שיקולים של ביטחון לאומי בתהליך אישור השקעות זרות בתחומי הפיננסים, התקשורת, התשתיות, התחבורה והאנרגיה. עסקאות שלא מחייבות אישור ממשלתי לא יובאו לדיון בוועדה.

ההחלטה מגיעה יומיים לאחר ביקורו בישראל של שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין. בפגישה עם מנוצ'ין השתתפו גם ראש המל"ל מאיר בן שבת, שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, נגיד בנק ישראל אמיר ירון, מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, יועצו הכלכלי של ראש הממשלה אבי שמחון ובכירים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully