וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טס בגובה חריג: חיל האוויר יירט כלי טיס בלתי מאויש מעל רצועת עזה

29.10.2019 / 17:22

דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב הוזנקו לעבר כלי הטיס ש"טס בגובה חריג" בשמי עזה. גורם המצוי בפרטי האירוע אמר כי ברגע שהמל"ט הגיע לגובה של 12 אלף רגל, הוא איים על כלי הטיס הישראליים והוחלט להפיל אותו. המשמעות היא שישראל לא תאפשר פעילות אווירית מעל הרצועה בעתיד

צילום: ניר פורר, עריכה: שאול אדם

מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו היום (שלישי) כלי טיס בלתי מאויש מעל רצועת עזה, שטס בגובה של 12 אלף רגל. על פי הודעת דובר צה"ל, מטוסי הקרב הוזנקו לעבר כלי הטיס לאחר שטס "בגובה חריג" בשמי הרצועה. גם בכלי תקשורת הפלסטיניים דווח על הפלתו של המל"ט.

מדובר בטיסה שעלולה להוות איום על כלי הטיס של צה"ל, שטסים אף הם באותו הגובה. גורם המצוי בפרטי האירוע אמר כי ברגע שהמל"ט הפלסטיני טיפס לגובה של 12 אלף רגל, הוא איים על מרחב כלי הטיס הישראליים, ולכן הוחלט להפיל אותו. ההחלטה ליירטו מצביעה על כך שישראל לא תאפשר פעילות אווירית מעל הרצועה גם בעתיד.

רחפן חמאס. אתר רשמי
רחפן של חמאס/אתר רשמי

יירוט כלי הטיס מצטרף לתקרית נוספת לפני כשבועיים, אז צה"ל הפיל רחפן שחדר מדרום רצועת עזה, באזור גדר המערכת. לא היו נפגעים בתקרית זו. מדובר צה"ל נמסר כי "כוח צה"ל איתר רחפן במרחב גדר המערכת בדרום רצועת עזה. הרחפן הופל על ידי לוחמי צה"ל".

ביום שבת האחרון, לוחמי צה"ל פתחו באש לעבר כלי רכב שזוהה בקרבת גדר המערכת, בדרום רצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי הלוחמים ירו ירי הרחקה בהתאם להוראות הפתיחה באש. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח מוקדם יותר כי נהג משאית נפצע בצווארו כתוצאה מהירי.

(עדכון ראשון: 17:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully