וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמית נהרגה סמוך לשפרעם, ניסים נדרס למוות באשדוד: "האור של כולנו"

26.10.2019 / 23:43

בין ששת ההרוגים בתאונות הדרכים שאירעו בסוף השבוע היו כרמית בת ה-30 מתל אביב, שנהרגה ליד שפרעם כשהייתה בדרכה לברית מילה של קרוב משפחה. שכנתה: "במקום שמחה יש לנו לוויה". בנוסף אליה, ניסים בן ה-15 נדרס כשרכב על קורקינט באשדוד. "אהב את החיים", סיפרה אחותו

צילום: מד"א

במהלך סוף שבוע קטלני בכבישים, שישה בני אדם נהרגו ברחבי הארץ בתאונות דרכים. אחת מהן, כרמית סררו בת ה-30, נהרגה היום (שבת) בתאונת דרכים בצומת שבין כביש 70 לכביש 781, סמוך לשפרעם. סררו היא תושבת תל אביב שהותירה אחריה שני הורים ושני אחים מקריית אתא. חברים סיפרו שהייתה בדרכה מבית המשפחה בקריית אתא למושב גורן להשתתף בשמחת ברית מילה של קרוב משפחה.

אחרי התאונה, צוות נט"ן זהראוי שהגיע למקום ביצע בה פעולות החייאה, בסופן נאלץ לקבוע את מותה במקום. ד"ר מוחמד חאלד עוואד, שהגיע לזירת התאונה יחד עם הפרמדיק בסאם מורבי, תיאר לוואלה! NEWS כי "מדובר בתאונה קשה". הוא סיפר כי "הגענו למקום בשני צוותים ולאחר שכבאים פתחו את הרכב, התברר שהאישה הצעירה שהייתה בתוכו ללא הכרה סובלת מפגיעה אנושה רב מערכתית. ניסינו להחיותה באמצעים מתקדמים אבל בסופו של דבר נאלצנו לקבוע את מותה".

"אני הכרתי את כרמית מאז הייתה ילדה קטנה. היא הייתה בחורה מדהימה", סיפרה אחת משכנותיה. "תמיד חיפשה איך לעזור לתרום ולסייע. לפני כמה שנים היא עברה לגור בתל אביב כי היה לה קל יותר למצוא שם עבודה. ממה שהבנתי היא יצאה מוקדם בבוקר כדי לעזור למשפחה בהכנות לארוע משפחתי שהיה אמור להיות היום ובדרך היא נהרגה. במקום שמחה יש לנו לוויה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נהרגה בתאונה סמוך לשפרעם. סררו/מערכת וואלה, צילום מסך

בנוסף אליה, אתמול נהרג ניסים יונתנוב בן ה-15, שנפגע מרכב בעת שרכב על קורקינט באשדוד. יונתוב נפגע ממכונית בשדרות וייצמן בעיר, ופונה לבית החולים אסותא כשהוא מורדם ומונשם. בהמשך, מותו נקבע בבית החולים.

"ניסים היה ילד טוב, שאוהב את החיים", אמרה אחותו פרידה. היא הוסיפה כי הוא היה "מסמר הערב, אהוב על כולם, בן הזקונים של ההורים, הלב של הבית שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"היה ילד טוב, שאוהב את החיים". יונתוב/מערכת וואלה, צילום מסך

מוקדם יותר היום, גבר בן 60 נהרג בהתהפכות טרקטור בשטח פתוח סמוך לטייבה. במהלך סוף השבוע נהרגו גם יוסף מרקוביץ', בן 24 מבית שמש, שנפגע מרכב בנתיבי איילון סמוך לכפר שמריהו; חאלד דבאח, בן 15 מדיר אל-אסד, שנפגע מרכב בעת שרכב על אופניו בכביש 8544 בגליל; ורוכב אופנוע בן 30, שהתנגש במכונית בירושלים.

"לשים סוף לג'ונגל בכבישים ובמדרכות"

יונתוב ודבאח, שנהרגו כשרכבו על קורקינט ואופניים חשמליים בהתאמה, מצטרפים לעוד 13 רוכבים שנהרג מתחילת השנה בתאונות דרכים. לפי עמותת אור ירוק, מתצפית שערכו מתנדבי העמותה עולה כי ב-88% מהמקומות שנבדקו ביותר ממאה יישובים לא היה שביל אופניים, 67% לא חבשו קסדה, 43% רכבו על גבי המדרכה, 48% רכבו על הכביש ורק 9% רכבו בשביל האופניים. כמו כן, 64% לא צייתו לתמרורים ורמזורים ו-10% היו עסוקים בנייד.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "מדינת ישראל מתמודדת בשנים האחרונות עם כאוס תחבורתי השמור רק למדינות העולם השלישי. המדינה אישרה למאות אלפי אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים לנוע ברחובות ובכבישים אבל לא דאגה למסלולי רכיבה בטוחים שהיו מונעים תאונות רבות. עוד כמה רוכבים צריכים להיהרג עד שמישהו יקום ויחליט לשים סוף לג'ונגל הזה שמתרחש בכל יום בכבישים ובמדרכות? למה צריך לחכות שיהרגו עוד ועוד אנשים ורק אז לפעול?".

זירת תאונת דרכים בצומת שפרעם בה נהרגה אישה כבת 30, 26 באוקטובר 2019. אתר רשמי
זירת התאונה באזור שפרעם, היום/אתר רשמי

קיטה הוסיף כי "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להוביל את הנושא ולדאוג שהמשטרה והרשויות יגבירו את האכיפה כנגד רוכבים שאינם מצייתים לחוק". לדבריו, "חייבים להתחיל לפעול באופן אמיתי כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה ולמנוע את ההרוג הבא".

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully