וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משכה בשערות והכתה באגרופים: אישום נגד המטפלת שהתעללה בקשישה ביפו

24.10.2019 / 11:44

סבטלנה לוקיאנוק שעבדה בבית האבות בו שוהה בת ה-81 נאשמה בעבירות התעללות ותקיפת חסר ישע. מכתב האישום עולה כי במהלך משמרתה סובבה את ידה של הקשישה, הכתה בפניה והפילה אותה לרצפה. כתוצאה מכך נגרמו למטופלת שבר באף ושטפי דם בפניה ובידה

עריכה: תומר לוי

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד המטפלת סבטלנה לוקיאנוק, תושבת אוקראינה, בגין עבירות התעללות בחסר ישע ותקיפת מטופלת בת 81 בבית אבות ביפו. מכתב האישום עולה כי במהלך משמרתה של לוקאינוק בת ה-39, תפסה בשערות ראשה של המטופלת, סובבה את ידה והכתה בפניה באגרופים. לאחר מכן הפילה המטפלת את הקשישה לרצפה.

כתוצאה מכך נגרמו לבת ה-81 חבלות קשות. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצר הבית של לוקיאנוק בפיקוח שני ערבים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.

על פי כתב האישום, המטפלת הגיעה בשעה 19:15 לחדרה של המטופלת כדי להעביר אותה מכיסא הגלגלים אל מיטתה לקראת שנת הלילה. היא רכנה לעבר הקשישה והושיטה את ידה כדי להרים אותה מכיסא הגלגלים, אך האחרונה הדפה את ידה וסירבה לאפשר לה להעביר אותה למיטה. הנאשמת המשיכה לנסות להרים אותה, למרות שידעה כי על פי נהלי בית האבות עליה להיעזר במטפל נוסף.

הארכת מעצר מטפלת החשודה בהתעללות בקשישה בבית אבות ביפו, בית משפט השלום בת"א 17 באוקטובר 2019. מערכת וואלה!
גרמה לקשישה לחבלות קשות. הארכת מעצרה של המטפלת, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!

בהמשך תפסה המטפלת את הקשישה בשערות ראשה, ובתגובה האחרונה אחזה את שערות ראשה של המטפלת והשתיים החלו להיאבק זו בזו. הנאשמת הכתה בפניה של המתלוננת באגרופים, משכה אותה משערות ראשה אל המיטה והפילה אותה לרצפה. במקביל, מטפל נוסף סייע בהרמת הקשישה למיטתה ועזב את המקום.

בהמשך החליפה הנאשמת את בגדיה ומצעיה של הקשישה, תוך כדי שהטיחה את רגליה באוויר אל עבר ראשה. כתוצאה מכך נגרמו למטופלת שבר בבסיס עצם האף, שטפי דם בלחייה ושפתה ונפיחות בפניה ובידה.

משפחתה של הקשישה התלוננה למשטרה על ההתעללות, ויומיים לאחר מכן הושעתה המטפלת בתום בירור בבית האבות. במשטרה טענו כי יש בידיהם סרטון בו תועדה ההתעללות במצלמות האבטחה, אולם הנאשמה טענה כי היא "לא זוכרת את זה". לדבריה, "הייתי במתח, הייתי בסטרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully