וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל טעות בזיהוי: התרעת שווא נשמעה בעוטף עזה; כיפת ברזל הופעלה

24.10.2019 / 11:17

מדובר צה"ל נמסר כי מערכת ההתרעה הופעלה כנדרש בעקבות זיהוי שגוי משטח רצועת עזה לעבר ישראל. על פי דיווחים פלסטיניים, שתי רקטות שוגרו לים במהלך ניסוי. במקביל בצה"ל נבדק אם מדובר ברחפן. תושבי חוף אשקלון דיווחו על שמיעת פיצוצים, אך לא ידוע על נזק או נפגעים

צילום: ניר פורר, עריכה: שאול אדם

התרעת צבע אדום נשמעה היום (חמישי) בצפון עוטף עזה בעקבות זיהוי שגוי משטח הרצועה לעבר ישראל - כך נמסר מדובר צה"ל. עוד הוסיפו כי מערכת כיפת ברזל הופעלה כנדרש. הפלסטינים דיווחו כי שתי רקטות שוגרו לים במסגרת ניסוי, ובעקבות זאת הופעלה ההתרעה. במקביל, בצה"ל בודקים אם מדובר ברחפן.

תושבי האזור דיווחו על שמיעת פיצוצים, אך במועצה האזורית חוף אשקלון טענו כי לא נשמעה אזעקה ואין נפילות. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או נזק, וממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפגעים במוקד 101.

לפני כשלושה שבועות שוגרו שתי רקטות משטח רצועת עזה לעבר ישראל. דובר צה"ל מסר כי הרקטות לא נפלו בשטח ישראל, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהירי. חלק מהתושבים באזור טענו כי לא הופעלה התרעה, אלא רק באפליקציות וכי לא נשמעו פיצוצים.

לפני כחודש זוהו חמש נפילות של רקטות בשטחים פתוחים, במטח שנורה משטח הרצועה לעבר ישראל. אחת מהרקטות נחתה סמוך לשדרות. גם אז לא היו נפגעים, אך פרצה שריפה בעקבות נפילת הרקטה. בתגובה לשיגורים מהרצועה, חיל האוויר תקף מטרות של חמאס ברצועת עזה.

טילים מעזה לכיוון ישראל, 5 במאי 2019. רויטרס
שיגור מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, מאי/רויטרס

(עדכון ראשון: 10:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully