וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: ישראל וירדן ביקשו ממני להשאיר כוחות בסוריה

נשיא ארה"ב אמר כי הוא עדיין מעוניין להוציא את כל כוחות הצבא האמריקני מסוריה, אך בירושלים ובעמאן ביקשו שלא יבצע את הנסיגה. שר החוץ פומפאו אמר כי הנשיא טראמפ מוכן להשתמש בכוח צבאי נגד טורקיה, אם "יהיה בכך צורך"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר כי הנשיא טראמפ מוכן להשתמש בכוח צבאי נגד טורקיה, אם "יהיה בכך צורך"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שני) כי הוא עדיין מעוניין להוציא את כל כוחות הצבא האמריקני מסוריה, אך ישראל וירדן ביקשו ממנו להשאיר חלק מהכוחות האמריקניים בשטח סוריה. טראמפ אמר את הדברים לאחר שבשבוע שעבר הכריז טראמפ כי כאלף חיילים אמריקנים, המוצבים בצפון-מזרח סוריה יתפנו מהאזור, וכ-200 חיילים אמריקניים ישארו בבסיסים בדרום-מזרח המדינה. עם זאת, גורמים רשמיים אמרו שרוב הכוחות יעברו לעיראק.

בנוסף לכך, שר ההגנה של ארצות הברית מארק אספר אמר היום כי הוא שוקל אפשרות להשאיר כוח נוסף במזרח סוריה, כדי לאמן לוחמים כורדים בלחימה נגד דאעש. גם הנשיא טראמפ אמר לכתבים בבית הלבן כי ארצות הברית "יעבדו על משהו" עם הכורדים במזרח סוריה, כדי להבטיח להם גישה להכנסות מנפט.

בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר כי הנשיא טראמפ מוכן להשתמש בכוח צבאי נגד טורקיה, אם "יהיה בכך צורך". בראיון לרשת CNBC אמר פומפאו כי "אנחנו מעדיפים שלום על פני מלחמה, אבל במקרה שיש צורך בפעולה צבאית, הנשיא טראמפ מוכן לחלוטין לבצע אותה".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושר החוץ מייק פומפאו במהלך ישיבת קבינט, 21 באוקטובר 2019. AP
"ישראל וירדן ביקשו להשאיר כוחות", טראמפ ופומפאו בישיבת הקבינט/AP

מוקדם יותר אמר הנשיא טראמפ כי נראה שהפסקת האש בין טורקיה לכורדים נשמרת עד כה וכי החדשות היוצאות מסוריה טובות. את הדברים אמר טראמפ בפתח ישיבת הקבינט. הוא הוסיף כי ארצות הברית מעולם לא התחייבה להישאר באזור "400 שנים" ולהגן על הכורדים.

בנוסף לכך, איים טראמפ כי אם טורקיה לא תנהג כראוי, ארצות הברית תטיל מכסים על מוצרים מתוצרת טורקיה ותטיל עליה סנקציות. עוד התייחס להימצאות הצבא האמריקני בסוריה, ואמר כי "הכוחות האמריקניים יעזבו את סוריה וילכו למקומות אחרים, אך בסופו של דבר נשיב אותם הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully