וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפות לצלילי תזמורות: אלפים חוגגים באירועי שמחת תורה ברחבי הארץ

21.10.2019 / 23:20

החג, המציין את השלמת קריאת חמשת חומשי תורה ותחילתו של מחזור חדש, נערך הערב במאות מוקדים, בהם כיכר רבין בת"א והאירוע המרכזי בכפר חב"ד, אליו הגיעו בני גנץ והשר רפי פרץ. הקפות שוויוניות התקיימו במתחם התחנה בי-ם, לראשונה במימון העירייה. "התורה שייכת לכולנו"

צילום: ניב אהרונסון

רגע לפני סיום חג סוכות ותקופת החגים, אלפים חוגגים הלילה (שני) ב"הקפות שניות", בריקודים עם ספרי תורה במאות מוקדים ברחבי הארץ. במהלך חג שמחת תורה ביממה החולפת, נערכו ההקפות המסורתיות בבתי הכנסת אך הערב הן מתקיימות לצלילי מוסיקה ובליווי תזמורות. כמדי שנה, החגיגות מסמלות את השלמת קריאת חמישה חומשי התורה והתחלת מחזור חדש.

באירוע ההקפות המרכזי בכיכר רבין בתל אביב, השתתפו כמה מאות בני אדם. בנוסף, אלפים השתתפו באירוע המרכזי בבית הכנסת "בית מנחם" בכפר חב"ד ובמאות מוקדים נוספים ברחבי הארץ.

בכפר חב"ד הגיעו גם פוליטיקאים מכהנים ואישי ציבור, ובמהלך ההקפות, נראו רוקדים יחד יו"ר כחול לבן בני גנץ ושר החינוך רפי פרץ. במהלך הערב צפויים להגיע שרים וח"כים נוספים ונוכחותם במקום היא ארוכת שנים.

הקפות שניות בשמחת תורה, כיכר רבין ת"א, 21 באוקטובר 2019. ניב אהרונסון
הקפות שניות בשמחת תורה. כיכר רבין בת"א, הערב/ניב אהרונסון

צעירי חב"ד עורכים הקפות במהלך החג ב-493 בתי חב"ד הפרוסים בכל רחבי הארץ, המותאמות לכל המשפחה. לילדים שהגיעו חיכו דגלים ושקיות ממתקים, ואילו למבוגרים קידוש חגיגי לרגל היום המיוחד.

הרב יוסף אהרונוב, ראש מפעל השליחות של חב"ד בישראל, אמר כי "שמחת תורה הוא סוף מרגש והתחלה מרגשת לא פחות של עוד מחזור בספר הספרים של העם היהודי. שליחינו המסורים ערוכים כדי שכל אחד ואחת שיגיעו לקחת חלק בחגיגות ירגיש כמו בבית ושמדובר בשמחה שהיא שלו בדיוק כמו של כל אחד אחר. התורה הקדושה שייכת לכולנו".

עוד בוואלה!

נתניהו החזיר את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא ריבלין

לכתבה המלאה
הקפות שניות בשמחת תורה, כיכר רבין ת"א, 21 באוקטובר 2019. ניב אהרונסון
חגיגות בכיכר רבין, הערב/ניב אהרונסון

בחגיגות בכיכר רבין, נשא דברים הרב חיים גנץ, ראש ישיבת מעלה אליהו. גנץ אמר כי "ההקפות השניות כאן בכיכר מחברות אותנו לעם אחד, ליחידה אחת ולתורה אחת. השמחה הגדולה בתורה שלנו מחברת את הנשמה של כל אחד ואחת מאיתנו אל עם ישראל ואל הפנימיות הגדולה של העם הזה. העיר תל אביב היא העיר המתקדמת ביותר ויחד עם זה מוסיפה רוחניות לנשמה שלה".

הערב נערכו לראשונה במימון עיריית ירושלים הקפות שוויוניות במתחם התחנה בעיר בהשתתפות ארבע קהילות רפורמיות בליווי להקת כליזמרים. עדה זבידוב, הרבה של קהילת "הר-אל" שבלב ירושלים, אמרה כי "השנה השמחה היא כפולה ומכופלת: בחסות ובעזרת עיריית ירושלים נערכו הקפות שניות שוויוניות בהן כולנו - גברים ונשים, רבות ורבנים, ילדות וילדים - רקדו עם ספרי התורה, שהרי היא התורה של כולנו".

יו"ר כחול לבן בני גנץ והשר רפי פרץ  בהקפות שניות בכפר חבד, 21 אוקטובר 2019. חבד און ליין, אתר רשמי
הגיעו על פי המסורת. גנץ ופרץ בכפר חב"ד, הערב/אתר רשמי, חבד און ליין
הקפות שניות בשמחת תורה, יד בנימין במועצה האזורית נחל שורק, 21 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
הקפות שניות ביד בנימין שבמועצה האזורית נחל שורק/ראובן קסטרו
הקפות שניות בשמחת תורה, כיכר רבין ת"א, 21 באוקטובר 2019. ניב אהרונסון
כיכר רבין, הערב/ניב אהרונסון
אלי אסקוזידו ראש המועצה האזורית נחל שורק בהקפות שניות בשמחת תורה, יד בנימין במועצה האזורית נחל שורק, 21 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
אלי אסקוזידו ראש המועצה האזורית נחל שורק בהקפות שניות/ראובן קסטרו
הקפות שניות בשמחת תורה, כיכר רבין ת"א, 21 באוקטובר 2019. ניב אהרונסון
כיכר רבין, הערב/ניב אהרונסון
הקפות שניות בשמחת תורה, יד בנימין במועצה האזורית נחל שורק, 21 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
הקפות שניות ביד בנימין/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully