וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפי מתפללים השתתפו בברכת הכהנים בכותל המערבי

התפילה המסורתית, שנוסדה לפני יותר מ-40 שנה, התקיימה ברחבה המרכזית של הכותל בירושלים, והשתתפו בה חרדים, דתיים וחילונים. עשרות חובשים ופראמדיקים של מד"א איבטחו רפואית את המתפללים ורחובות בעיר העתיקה נסגרו לתנועה

"ברכת הכהנים" המסורתית התקיימה היום (רביעי) ברחבת התפילה המרכזית בכותל המערבי בירושלים. בתפילה המסורתית שנוסדה בכותל המערבי לפני יותר מ-40 שנה, נשאו הכהנים את ידיהם ובירכו את המוני הבאים בברכה המשולשת הכתובה בתורה. התפילה התקיימה במעמד הרבנים הראשיים לישראל הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף וכן רב הכותל שמואל רבינוביץ.

הקרן למורשת הכותל מסרה כי כ-40,000 איש השתתפו בברכת הכהנים. רב הכותל והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ אמר כי "בואם של הרבבות להתברך על ידי אלפי הכהנים ברחבת הכותל המערבי מידי שנה היא עדות מוחשית לקשר של עם ישראל לתורתו ואמונתו ולשריד בית מקדשנו". בסיום התפילה, אירחו הרבנים הראשיים דוד לאו ויצחק יוסף והרב רבינוביץ' את הציבור הרחב ובירכו אותו בסוכת הכותל ברחבה העליונה.

התפילה נערכת מידי שנה ביום השני של חול המועד פסח וסוכות, זאת על מנת לאפשר ליהודים מחו"ל ששומרים על החג השני להשתתף. בשנים שעברו, בתפילה שנאמרת פעמיים על ידי הכהנים - בתפילת שחרית ובתפילת מוסף - השתתפו עשרות אלפי בני אדם, בהם חרדים, דתיים וחילונים, ואפילו תיירים שאינם יהודים.

ברכת הכהנים המסורתית, רחבת הכותל המערבי, ירושלים. אוקטובר 2016. נועם מושקוביץ
ברכת הכוהנים בכותל, הבוקר/נועם מושקוביץ
ברכת הכהנים המסורתית, רחבת הכותל המערבי, ירושלים. אוקטובר 2016. נועם מושקוביץ
ברכת הכהנים המסורתית ברחבת הכותל המערבי, הבוקר/נועם מושקוביץ

במהלך ימי חול המועד ותפילת ברכת הכוהנים, נסגרים לתנועת כלי רכב עוטף העיר העתיקה וכביש ודרך חיים בר לב מצומת קלרמון גנו ועד דרך חברון-מרים החשמונאית. רחוב חטיבת ירושלים נסגר לשני הכיוונים, למעט תחבורה ציבורית. כוחות מד"א, בהם אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואוהלי מרפאה, נפרסו ברחבת הכותל ובעיר העתיקה, והם מאבטחים רפואית את האירוע. במד"א קראו לציבור להצטייד בשתייה, להימנע ככל האפשר מצפיפות ודוחק, ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון.

מנהל מרחב ירושלים בארגון, שלמה פטרובר, הודיע כי "צוותים גדולים של מגן דוד אדום ערוכים, כבכל שנה, לאבטח רפואית את רבבות המגיעים לברכת הכוהנים בכותל המערבי בירושלים. אני קורא לציבור שיגיע לאירוע ברכת הכוהנים להימנע עד כמה שניתן מצפיפות ולהרבות בשתיית מים. בכל צורך רפואי, יש להזעיק את מד"א בטלפון 101 או באמצעות יישומון מד"א שלי".

מנהג ברכת הכהנים נוסד בזמן מלחמת ההתשה על ידי הרב מנחם מנדל גפנר מירושלים. במהלכה, נושאים הכהנים את הברכה המשולשת: "יברכך ה' וישמרך, יאר ה' פניו אליך ויחונך, ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום".

(עדכון ראשון: 8:40)

עוד בוואלה!

מזג האוויר בחול המועד: סופות ברקים, ירידה בטמפרטורות וגשם מקומי

לכתבה המלאה
ברכת הכהנים המסורתית, רחבת הכותל המערבי, ירושלים. אוקטובר 2016. נועם מושקוביץ
ברכת הכוהנים בכותל, הבוקר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully